Hey Dames, Ik werk 40+ uur en mijn vriend ook, daarnaast sport ik 3/4 x in de week en doe alle boodschappen. Nu doe ik het meeste van het huishouden, het wassen, bed verschonen, en de hond. Ik heb een druk leven op het moment: 's ochtends voor mijn werk doe ik stofzuigen/dweilen en een doekje over tafels en de wc schoonmaken, ruim de vaatwasser uit voordat ik naar werk ga. Ik kom rond half 6 thuis van werk, dan staat mijn eten klaar, maar ruim ik de vaatwasser in en zet deze aan. Na mijn werk zet ik de was aan en ga ik sporten ( 3x in de week). Die dagen ben ik om half 9 thuis en loop ik met de hond... na douche enz plof ik rond half 10 pas op de bank en ga ik rond 22 uur/22:30 uur naar bed. Overige dagen dat ik niet sport doe ik de boodschappen s avonds/vouw de was op/verschoon het bed en sporadisch krijgen we visite of moeten we naar een andere verplichting. Zaterdagochtend begin ik altijd met sporten, wat kleine boodschapjes eventueel groente halen op de markt bijv, en daarna hebben we altijd wel iets van een verplichting. Zondag is een luierdag... die ik echt volledig voor mezelf wil houden.. Heb ik ook werkelijk geen zin om weg te gaan dus dan doe ik simpel even de stofzuiger er doorheen en doekje overal overheen. De douche doet mijn vriend poetsen ( gelukkig ) en hij kookt en loopt zodra hij thuis is met de hond omdat hij eerder thuis is. Andere klussen zoals de gordijnen wassen en de keuken poetsen probeer ik ook tussendoor te doen.. maar ik red het gewoon niet. Hoe doen jullie dat? Ik overweeg op het moment om minder te gaan werken, want ik denk niet dat ik dit lang vol ga houden.
Nou eerlijk gezegd niet echt... Ik vind een schoonhuis heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik kom alleen niet in alle hoekjes en gaatjes.. gewoon geen tijd voor. Maar we hebben er vaak gezeur over thuis, dus ben benieuwd hoe jullie het aanpakken.
Bij ons is de oplossing boodschappen een keer per week online bestellen. Mijn man haalt ze dan na het werk op. Verder hebben we een schoonmaakster voor drie uur per week. Wat blijft liggen, doen we samen. Het is natuurlijk niet nodig dat het meeste op jouw schouders terecht komt.
Of accepteren dat het niet helemaal zo is als je zou willen (dat doe ik) of zoek hulp. Er zijn er genoeg die een schoonmaakster hebben.
Als wij allebei fulltime zouden werken of als ik maar een parttime baan zou hebben (ik ben tbm) dan zou ik een interieur verzorgster inhuren Ik heb namelijk ook heel weinig trek om te poetsen
Maar je hebt (nog) geen thuiswonende kinderen begrijp ik? Want dan zie ik het probleem niet zo?! Je gaat toch niet minder werken om meer tijd te hebben om te poetsen mag ik hopen?!?!? Gewoon allebei in het weekend een paar uurtjes de handen uit de mouwen en klaar is kees. Hooguit dan nog een half uurtje per dag doordeweeks, tenzij jullie in een enorm huis wonen. Maar zo vies kan het niet worden als jullie beiden amper thuis zijn en er geen kinderen zijn toch? En anders gewoon een huishoudelijke hulp inhuren, ben je overal vanaf.
Oh sorry vergeten te vermelden.. We hebben wel 2 katten en een hondje, dus sowieso haar in huis. Het huishouden verdelen wil op een of andere manier elke keer maar niet werken en uiteindelijk doe ik alles. We hebben inderdaad geen kinderen..
Ja dat doe ik wel maar mijn wederhelft helaas niet, wat uitmond in flinke ruzies. ( wat tegen een relatiebreuk aan zit elke keer) Schoonmaakster is geen optie dat ziet hij niet zitten om een vreemde in huis te halen... ( ik zie het probleem daar niet maar goed.)
Ja toch twee uurtjes op zaterdag of zondag. Zoveel tijd kost het niet lijkt me als je de hele week weg bent?
In dat geval heeft hij de keuze of zonder ruzie zijn aandeel doen in het huishouden of wel een hulp inhuren. Ik vind dat wel erg makkelijk van hem om te zeggen dat HIJ het niet zitten, terwijl hij weinig doet. Ik denk dat je wat meer op je strepen moet gaan staan
Wauw zoveel poets ik nog niet eens met een kind een hond en een kat en ik werk niet. Ik zou denk ik aan een schoonmaakster gaan als ik jou was, of mijn verwachtingen iets aanpassen. Klinkt drukker als nodig met twee personen eerlijk gezegd.
Klopt... alleen ik ben s avonds veel weg. Mijn vriend is dan thuis dus er word wel degelijk rommel gemaakt
Vind je het leuk om zo veel te sporten? Tips: Boodschappen laten bezorgen door de Appie Ipv minder te werken een poetsvrouw inhuren Minder sporten zodat je een avond meer hebt Niet iedere dag overal een doekje overheen, zo vies wordt het niet als jullie beiden fulltime werken Of zijn dit dingen die je allemaal van jezelf "moet". Dat je bv niet rustig kunt zitten als je geen doekje over de meubels hebt gehaald die dag?
Ik denk toch echt dat je wederhelft z'n handjes óók moet laten wapperen dan óf gewoon akkoord moet gaan met een schoonmaakster. Als jullie allebei evenveel werken zou ik het echt niet pikken als mijn vent niet zou bijdragen aan het huishouden.
Ik werk dan geen 40 uur, maar volg een opleiding, loop stage en heb schoolwerk te doen en 2 kinderen. Mijn huishouden schiet er ook bij in. Door de week halen we de stofzuiger er een keer door. In het weekend gaan we er samen even snel doorheen. Dan zijn we zo klaar. De was doe ik zelf, meestal zet ik die klaar als ik me smorgens aangekleed heb. Er zit een timer op en ik hang de was op als ik thuis ben. Verder houden we alles opgeruimd en doet mijn man de vaatwasser. Ik kook. Zo hebben we het aardig verdeeld.
Ik probeer af te vallen, daarom sport ik 3 keer in de week... Het doekje overal overheen is geen must van mezelf, heb ik ingebouwd na eerder ruzies..