graag jullie mening.... hele korte cyclus afgelopen maand (14dgn)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door danielle83, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    hoi meiden

ik wil graag jullie ervaring advies of mening over het volgende:

ik heb een hele korte cyclus gehad afgelopen maand, 14 dagen dus... ik was 15 op 16 okt ongesteld t/m 19de. En de 29ste verloor ik iets wat bloed dit hield aan tot dinsdag... maar het was echt minimaal, meestal alleen met afvegen en twee keer iets meer... dus leek mij geen menstruatie. Mijn nod was 8-11 maar nu niks gehad...

Heb verschillende testen gedaan, maar kreeg allemaal hele lichten vage tuurstreepjes en ze liepen niet op... dus maar besloten dat het een ongesteldheid was... Heb nu mijn nod... als ik mijn ''gewone cyclus'' aan houdt op 22-11 (normale cyclus was 24/25 dagen)... wat denken jullie hier nu van?

Heb nu ook nergens last... terwijl de vorige maanden ik overal last van had... ik denk nu mijn vruchtbare dagen gehad te hebben vorig weekend.. ik word echt een beetje naar van het feit dat mijn cyclus ineens zo in de war is...

ik hoop dat jullie met jullie ervaringen oid kunnen geruststellen. Ik ren niet gauw naar de dokter, daarom wacht ik eerst nog even af... als ik eind deze maand nog niet ongesteld ben dan trek ik wel aan de bel... maar voor nu hoop ik op wat geruststelling... dat dit wel vaker voorkomt enzo...

ik hoor van jullie x

2. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik zou toch npg even verder testen. Als menstruatie klinkt het raar. Mijn kortste was 22 dgn, wel met duidelijke eisprong.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.087
    17.066
    113
    Ben je onlangs met de pil gestopt?

Na het stoppen met de pil had ik een aantal wat langere cyclussen (+/- 35 dagen) en toen opeens een van maar 20 dagen. Menstruatie was, zoals bij jou, voornamelijk bij afvegen wat (bruin)verlies, terwijl ik normaal best wat bloed verloor. Normaal had ik erg veel krampen en pijn maar ook daar had ik die keer geen last van.
    Ook steeds gedacht dat het geen 'echte' menstruatie was en dat het misschien door een zwangerschap kwam, maar helaas. De ronde erna ben ik zwanger geraakt, dus die ene gekke, korte cyclus kon geen kwaad :)

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Innestelingsbloeding? Spotting? Kan van alles zijn. Maar hoeft geen menstruatie te zijn.

5. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    nee heb juni mijn spiraaltje eruit laten halen... en ik had juist de week erna heel erg buikpijn... en rugpijn.. en ben snel prikkelbaar en heb afgelopen week hoofdpijn gehad... het lijkt juist wel of ik ongesteld had moeten zijn nu... of iig de afgelopen dagen... heb nu eigenlijk nergens last van dus jah... ik weet het ook niet meer...

6. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    ja maar met zulke tuurtesten... ik heb er echt geen vertrouwen meer in...

7. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL

Wij kenne elkaar al he Danielle haha.

Ik zou idd even wachten tot de 22ste van je nieuwe nod dag en anders een afspraak bij de huisarts ik denk dat dat nog het beste is..het is allema zo onzeker voor je..en nu ben je al een paar dagen over je nod heen en nog steeds lichte positieve testen die nie oplopen..bij mij orecies het zelfde geval erg onzeker en niet leuk dit

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die laatste korte bloeding die heel toevallig rond je eisprong plaats had dan (immers rond dag 13/14 van je cyclus had je die bloeding !!), zou dus ontzettend goed een ovulatiebloeding kunnen zijn geweest welke rondom de eisprong plaatsvindt.
    Dan zou je NOD dus ongeveer 14 dagen na die bloeding moeten zijn.

En je testen kunnen dus ook goed op je eisprong hebben gereageerd, vandaar de niet oplopende tuurstreepjes. En ja, dat kunnen zwangerschapstesten, hoe gek ook.

9. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Be happy als dat zo was... had ik al ongesteld moeten zijn.. heb mijn ei altijd vroeg.. omdat ik normaal al een korte cyclus heb.. had ook posi ovulatietesten vrijdag en zaterdag week ervoor... dus zaterdag of zondag mijn ei gehad... en een week later die bloeding... dus helaas jou uitleg is niet ds verklaring..

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is jou dan dus ook bekend dat ovulatietesten geen garantie bieden dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt? Het geeft alleen de LH-PIEK weer en dus niet de eisprong zelf. Het komt vaker voor dat je ei niet springt na een positieve ovulatietest. Met temperaturen weet je pas zeker of je een eisprong hebt gehad of niet.

Maar als het wel een eisprong was, dan heb je waarschijnlijk dus een hele korte luteale fase gehad en licht ongesteld geworden.

Tenzij je de komende dagen nog duidelijker positief test. Dan was het innestelbloed geweest wat vaker niet dan wel voorkomt.

Afwachten en doortesten dus.

Deel Deze Pagina