Openbaar vervoer & vakantie

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aicirtap, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou begin juni graag 1-3 nachtjes in een huisje bij zee willen met mijn dochter die dan net 2 is. Er toch even tussen uit na een zware tijd door niet alleen corona, maar ook annulering ivf en overlijden moeder.

Maar ik vraag mij hoe (on)verantwoord het is om met het OV te reizen. Ik heb geen rijbewijs/auto. Ik moet eerst met bus naar station. Dan trein, ik zit op de gang ivm kinderwagen. En dan nog bus of eventueel taxi. Ik vind zo lastig. Ik zie aldoor lege bussen en bijna lege treinen dan neig ik haast naar gewoon gaan.

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    #2 spruitje80, 5 mei 2020
    Laatst bewerkt: 5 mei 2020
    Ik zou het doen als je inderdaad geen ander vervoer hebt. We zullen uiteindelijk toch langzaamaan weer wat moeten kunnen doen. Je kunt toch alsnog je best doen om zoveel mogelijk afstand te houden van anderen?
    De aankomende tijd zal ons leven beetje bij beetje weer als voorheen worden. Dat zal ook moeten. We kunnen ons niet verstoppen voor Corona (of iemand moet hier persoonlijk goede redenen voor hebben natuurlijk). We hebben nog geen vaccin en dat duurt ook nog wel even. Als we maar na blijven denken met z'n allen. Zoveel mogelijk afstand houden. Goed handen blijven wassen. Thuis blijven als je ziek bent. Als het virus zich langzaam verspreidt onder mensen die het 'aankunnen' kan de zorg het blijven verzorgen. Er zal een goede balans moeten komen waarmee we dit redden en onder de zorgcapaciteit kunnen blijven.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wellicht reizen met mondkapjes en zoveel mogelijk afstand houden van iedereen. Desinfectiegel voor onderweg om regelmatig handen schoon te maken.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gel en handschoenen altijd bij mij. Mondkapjes kan ik aankomen :)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja met mondkape zou ik wel doen.

aicirtap vindt dit leuk.
  6. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Mag hopen dat je dan wel zelf mondkapjes hebt en ze niet meeneemt van het ziekenhuis waar je werkt en waar ze hard nodig zijn...

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nee komen niet van werk. Via een andere weg.

mama2bengeltjes vindt dit leuk.
  8. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Om jou en je dochter te beschermen moeten het dan wel ffp1 of hoger zijn!

Desalniettemin zou ik het doen. We moeten naar het "nieuwe normaal" en zolang je je aan de maatregelen houdt kan je best veel. Is toch hartstikke gezellig even met zijn 2en weg. Ik zeg doen!

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je ziet veel zelf gefrabiceerde mondkapjes, maar betwijfel of die goed zijn.

10. Louise11110

Die zullen alleen de buitenwereld een beetje beschermen tegen de drager. Maar 100% is het geloof ik niet.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Maar er wordt gezegd dat je een niet medisch mondmasker moet dragen. En met ffp1 heb je een medisch mondmasker. Even gegoogled en die zijn ook best duur.

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Volgens mij was het ook niet de bedoeling om het ov te gebruiken voor andere doeleinden dan werk

maartje84 en Felice vinden dit leuk.
  13. Louise11110

Daarom vind ik het ook een beetje krom:oops:

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja en ook geen duidelijke instructies erbij hoe op te zetten EN hoe af te doen.

15. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik ben werkzaam in het OV, net als mijn man. Momenteel ben ik thuis omdat ik vanaf 20 weken mijn functie niet mag uitoefenen. En nog steeds wordt er gezegd, reis alleen voor werk. Niet voor uitjes. Ik kan hier best geïrriteerd van raken. Mijn man en al mijn collega's zetten hun eigen gezondheid op het spel, en die van hun familie, zien hun ouders niet omdat ze bang zijn dat ze die besmetten en mensen gaan 'voor de lol' met de trein. Ongeacht mondkapje of niet.
    Iedereen wilt er even uit, en die tijd komt ook wel weer, alleen nu even niet.

Als mijn man ziek wordt, kan ie straks misschien niet eens bij de bevalling zijn. Of bij mn medische controles als daar de maatregelen weer soepel worden.

Misschien ben ik nu niet heel aardig, of spelen mijn hormonen ook een rol op mijn reactie hierop.
    Maar ik zeg, blijf lekker thuis, we houden het allemaal al zo lang vol, en ook hieraan komt een einde.

Owh en jij ziet misschien lege treinen maar ik hoor echt andere verhalen en fotos van collega's

ellessinia, TotalBella, owly en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Eerlijk? Niet verantwoord!
    Zoals @luca75 en @Loesje1988 al aangaven, trein is nog steeds bedoeld voor woonwerkverkeer. Door meerdere versoepelingen verwachten ze meer reisverkeer omdat weer meer mensen gaan werken.
    Het is dan toch niet de bedoeling om voor een plezier uitstapje gebruik te maken van het OV.
    En ja, ik geloof direct dat je er écht aan toe bent. Maar geloof me, je bent niet de enige ... en daarbij, stel je raakt zelf besmet in het OV, daar zit je toch ook niet op te wachten?

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hoe lang reizen denk je dat het is?
    En waar wil je naar toe?

Kan misschien iemand jullie brengen?
    Als je toch met of gaat, probeer dan in de daluren te gaan. En dan niet de trein net na 9 uur. Die is het drukst ivm daluren abonnement.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Actie kaartjes
    Samenreiskorting
    Groepskaartjes en
    Fietsen zijn allemaal tijdelijk afgeschaft of worden tijdelijk niet meer toegestaan.
    Dit alles om het trein reizen zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.

Het maakt niet uit hoelang de reis is of welk tijdstip of dag. De trein is nog steeds alleen bedoeld voor noodzakelijke reizen.

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Waar zie je ons voor aan?

OT...heb je mss iemand die je kan brengen? Tegen een vergoeding iemand vinden?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik begrijp je reactie wel, maar ondertussen doe jij ook boodschappen, heb je je nichtje te logeer, ga je op vakantie naar een hotel, etc. Dat moet je dan eig ook niet doen als je zo bang bent dat je man niet bij de bevalling kan zijn strakjes.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina