Natuurlijk is dat wel een goede vergelijking. Het gaat om het principe dat mensen in hun privé de richtlijnen niet volgen omdat ze een beroep hebben waarbij ze in contact komen met anderen. Of dat nu volwassenen of kinderen zijn. Het slaat nergens op dat mensen denken dat ze dat dit niet zo nodig is omdat ze in hun werk dat ook niet hoeven te doen. Dat is juist een extra gevaarlijke denkwijze! Want ze lopen al meer risico door hun beroep. En als ze het dan mogelijk ongemerkt oplopen dan is het risico op verspreiding privé ook nog eens extra aanwezig omdat ze de richtlijnen niet volgen. Het maakt dan niet uit of het om kinderen of volwassenen gaat.
Jazeker! Ik denk dat ik hem dan nu wat scherp heb neer gezet, maar door de benoemingen van geen plezierreisjes etc met OV (is benoemd) en de punten in mijn printscreen kun je wel opmaken dat het niet is: joh maakt niet uit wat je doet, als je maar 1,5 meter afstand houdt. In het kort het is niet meer 'blijf thuis' maar ook niet alleen 'houdt 1,5 meter afstand'. en weer on topic, wij houden voorlopig toch nog maar geen kinderfeestje
'Blijf zoveel mogelijk thuis' is 'vermijd drukte' geworden volgens mij. En daarnaast houd je 1,5 m afstand, handen wassen, thuis blijven bij verkoudheid etc etc
Heerlijk dit. Jullie zitten precies waar ze jullie hebben willen: elkaar de paranoïde strot omdraaien over wél of géén feestje voor de kinderen. Het feit dat diezelfde kinderen straks ongenadige geestelijke schade gaan overhouden aan deze waanzin dringt blijkbaar nog niet helemaal door. Maar blijf vooral lekker doorgaan zo. Hópelijk zijn er straks überhaupt nog feestjes te vieren...
Wat is het verschil daartussen? Volwassenen moeten afstand houden tot iedereen buiten hun gezin. Punt Volwassenen met contactberoepen (een tandarts, kdv medewerker, arts, kleuterjuf) kunnen tijdens hun werk niet altijd afstand bewaren, daarvoor zijn protocolen opgesteld. Deze dezelfde mensen moeten in hun privé tijd gewoon wel afstand bewaren tot iedereen buiten hun gezin. Of het nou een andere volwassene is of kind. De uitzondering voor jonge kinderen die geen afstand tot elkaar hoeven te houden heeft niks met volwassenen te maken.
Als voor mijn kind deze periode zo zware stempel op zijn leven gaat drukken dat het tot "geestelijke schade" gaat leiden, dan mag ie heel hard in zijn handen knijpen. Dan heeft ie zo weinig echte tegenslag gehad in het leven dat een paar maanden geen feestje en paar weken niet naar school een trauma mag heten. Ik teken ervoor.
Je gaat er nu van uit dat het bij 'een paar maanden' gaat blijven. Ik vermoed, nee, ik weet, dat je daar de plank volledig misslaat. Maar blijf gewoon lekker doorslapen....
Al is het langer, relativeren is ook een vak. Kinderen in veilige thuissituatie krijgen onderwijs, hebben alle luxe thuis op manier waar 80% van de wereldbevolking alleen van kan dromen, kunnen vriendschappen onderhouden. Nogmaals, als dit het ergste is wat mijn kind kan overkomen, teken ik ervoor. Denk dat miljoenen kinderen met hem zouden willen ruilen. Daar bewust van zijn helpt al heel eind. Ik heb mijn jeugd in 100x ergere omstandigheden doorgebracht, en met mij velen anderen. Geen "geestelijke schades" hoor, wordt je juist sterker en realistischer van.
Fijn voor je. Wij zitten hier ook niet slecht in hartje Bourgondië met zeëen van ruimte om ons heen. Maar het vervelende is dat we op dit moment met zijn allen gevangen worden gehouden door de wereldleiders. Dat jij je daar wel relaxed onder voelt vind ik fijn voor jou, maar helaas voelt het voor mij niet meer zo momenteel.
In Nederland zit nooit sprake geweest van een lockdown zoals in Frankrijk. Niet eens bijna. Maar dat jij je "gevangen" voelt is vooral je eigen gevoel, onder die term wordt toch echt iets anders verstaan. Daarom helpt het vaak om dingen in de juiste realistische contaxt plaatsen goed. Een gevoel van leed is heel vaak een stuk groter dan de werkelijkheid.
tijdje geleden had ik die gevonden in engeland. Zijn ook een aantal gevallen. Als je zoekt op kawasaki en covid kom je meerdere artikelen tegen. De officiele link is nog niet gelegd omdat er ook negatieve testen zijn. T schijnt, als je er vroeg bij bent en t goed gediagnostiseerd wordt dat t goed te behandelen is. In de UK hadden ze een bericht uitgestuurd naar alle (kinder)artsen om alert te wezen op de signalen. Dat bericht staat ook op het internet.
Oh wacht, jij gelooft echt in die die complottheorieën nee, dan kan ik je reacties wat beter plaatsen dit is een forum, reacties op elkaar en ja, die lopen nog wel eens uit een, ik zou zeggen: lees ook eens wat topics in de andere subfora hier en dan zul je zien dat we dat daar ook doen niks paranoïde aan ...
Het ging erom of wij dat deden thuis en nee dat doen wij dus niet met kinderen. Maak jij je daar vooral lekker druk om, zoals je je druk maakt om iedereen die het anders doet en minder netjes doet dan jij. Ik heb ook niet gezegd dat het ‘mag’, ik heb gezegd dat ik het niet doe en ik niet bang ben voor besmetting.