graag jullie mening mbt feestje

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door giebel, 14 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het grootste verschil dat het anderen niet zo boeit of ze zelf besmet worden.

Nu ik dit lees valt ook het kwartje rondom je houding. Nee, die kinderen zullen niet zo snel jou zelf besmetten nee..

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Precies. Ik heb er ook gewoon echt geen erg in thuis.

3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Over wie heb je het?

giebel vindt dit leuk.
  4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    We kunnen die kinderen niet oneindig sociaal isoleren. Echt niet nodig ook.
    Ze mogen ook met elkaar sporten, dus dat krampachtig die groepen gescheiden houden op school is echt onzin. Daarbij zitten broertjes en zusjes in verschillende groepen en thuis weer bij elkaar.
    Spelen kan dus prima en een feestje ook.

giebel en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar om op je openingsvraag te reageren: mijn zoontje heeft aankomende zondag al een kinderfeestje, in de tuin. Wij houden het weekend erna een kinderfeestje voor mijn dochter die ook in maart jarig was, ook in de tuin.

giebel en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    En daarna gaan ze met andere kinderen naar de bso en sport. Als mijn kinderen uitgenodigd op een feestje zouden zijn, zou ik ze gewoon laten gaan. Maar goed, hier zijn ze nooit geïsoleerd geweest.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou mijn dochter laten gaan. Zij is ook nog steeds in afwachting van een uitgesteld kinderfeestje. Ze gaat naar school, naar de Bso, naar de handbal en speelt ook buiten met andere kinderen.
    Zelf is ze einde augustus jarig en de intentie is toch wel om haar verjaardag te vieren en ook een kinderfeestje te vieren.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo sta ik er ook in.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou dat zeker wel doen. Ouders kunnen even wachten als er nog een andere ouder is. Kinderen mogen met elkaar spelen dus daar zie ik geen bezwaar

Maslov vindt dit leuk.
  10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dit gaat om volwassen. Kinderen mogen sowieso met elkaar spelen buiten dus ook in de tuin

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat dus ook in de tuin kan ik nergens terug vinden. Het is nog steeds max 3 op bezoek, ook in de tuin.
    Kijk, ik ben geen tegenstander van een feestje buiten hoor. Dochter zou ook mogen. Er worden wat regels versoepeld. Maar het is niet zo dat omdat de kinderen samen naar school gaan en de 1,5 meter regel onderling niet geldt, je DUS ook een feestje thuis mag geven voor teveel personen.
    Dit staat er op de website van de Rijksoverheid. Het gaat om georganiseerde sporten, buiten. Er wordt nergens gezegd dat je dan DUS ook wel feestjes gegeven mogen worden.

Adviezen speciaal voor kinderen en jongeren
    • Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Alle andere hygiënemaatregelen gelden ook voor kinderen.
    • Kinderen en jongeren mogen georganiseerd en begeleid buiten sporten, bewegen en activiteiten volgen. Er mogen geen (officiële) wedstrijden worden gespeeld.
    • Kinderen en jongeren tot en met 18 jaar mogen naar de reguliere bijeenkomsten van scouting-, cultuur-, kunst- en andere jeugdverenigingen, onder dezelfde voorwaarden als sport.
      • Kinderen tot en met 12 jaar kunnen samen georganiseerd en onder begeleiding buiten sporten en bewegen.
      • Jongeren van 13 tot en met 18 jaar mogen georganiseerd en onder begeleiding buiten sporten en bewegen met elkaar, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.
      • Gemeenten maken hierover afspraken met sportverenigingen en professionals zoals buurtsportcoaches; er kunnen daardoor verschillen tussen gemeenten ontstaan.
    Kan ik nog op bezoek bij mijn ouders of vrienden?
    • Ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)
      • Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.665
    113
    Vrouw
    Ik vind het wel kunnen. Kinderen mogen ook weer naar school en samen buiten spelen, volwassenen moeten van elkaar afstand houden.
    Tegen de zomervakantie, ergens in juni, zou ik best buiten een kinderfeestje durven te geven, mijn kind zou ook mogen gaan..
    Ligt er ook een beetje aan hoeveel kinderen er komen, maar denk niet dat het veel kwaad kan.

13. Mammielove

Maar er staat ook niet dat het niet mag? Buiten is buiten. Buiten een activiteit, buiten een feestje. Ik zie geen verschil.

Syane vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is, zoals @amdaa ook weleens zegt, gewoon een gevalletje de regels oprekken, in het kader van: er wordt toch al versoepeld, ze mogen dit en dat al. Een kinderfeestje wordt echt niet verstaan onder georganiseerd buiten sporten en bewegen lijkt me.
    Maar ik zeg al: van mij zou dochter ook mogen hoor. Maar of ze dit verstaan onder die versoepelingen?

Mar76, Neuzeke en bosi333 vinden dit leuk.
  15. Mammielove

Een feestje kan heel georganiseerd zijn en is gewoon een activiteit. De een maakt het makkelijker dan het is, de ander moelijker ;) maar er zit geen fout tussen volgens mij.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Alsof je tegen een muur praat zeg. Ik geef het op.

Felice vindt dit leuk.
  17. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    #97 Maslov, 15 mei 2020
    Laatst bewerkt: 15 mei 2020
    Dit is een richtlijn, er staat ook 'advies' boven. Hoe verstandig het is, laat ik in het midden, maar de politie heeft geen autoriteit in jouw tuin of huiskamer. Als jij daar meer dan 3 mensen wil ontvangen en je veroorzaakt verder geen overlast oid, kan dat gewoon. Je doet dan niets onwettigs.

Er is de afgelopen tijd een aantal keer politie-ingrijpen geweest vanwege anti-coronafeestjes, maar ook dat had eigenlijk niet gemogen. De politie mag je adviseren door te zeggen dat het niet verstandig is, maar meer ook niet.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat is ook weer zo.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Gezond verstand. Maar helaas hebben mensen daar te weinig van.

luca75 vindt dit leuk.
  20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Ik mis in heel die richtlijn/advies/maatregelen opsomming wat er nu wel en niet voor kinderen geldt. Soms horen ze er niet bij, een andere keer weer wel. Ze mogen buitenspelen, ze mogen naar school, naar BSO, naar sport. Maar horen ze dan ook onder 'bezoek'? En mogen ze dan wel in de tuin, mits 1,5 afstand. En als ze 1 meter verder staan aan de andere kant van de schutting geldt deze beperking niet?

Als buitenspelen mag, zou ik daarom een feestje buiten ook toestaan. Ik zou wel eerst de ouders informeren en na goedkeuring de uitnodiging versturen. Dan maak je de kinderen niet blij met een dode mus.

Deel Deze Pagina