Early predictor test licht positief, volgende dagen test telkens negatief?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Panda95, Mar 6, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

Mar 6, 2023
    1,823
    1,492
    113
    Female
    België - Leuven
    Hallo allemaal,

Na diagnose pcos en uitblijven van cyclus en eisprong na stop pilgebruik, zijn we met ons eerste traject bezig via het ziekenhuis met duphaston en letrozole (5 mg, want 2,5 sloeg niet aan).

Op woensdag 22/02 's avonds is er spuitje Ovitrelle gezet, ook al zagen ze in mijn bloed dat mijn lh al mooi aan het stijgen was.
    Op donderdagmiddag heb ik heel duidelijk rechts krampen gehad (daar had ik deze keer rijpe follikels), wat ik aanneem als mijn eisprong. Doordat mijn man last had van een griepje met koorts hebben we het enkel die donderdagavond gezellig kunnen maken, en was het woensdag zelf niet gelukt.

vanaf zondag 26/2 had ik zeer gevoelige en harde tepels.
    de nacht van dinsdag 28/2 of woensdag 1/3 had ik enorme krampen (= innesteling?)

op vrijdag 3/3 (8 DPO?) had ik een licht positieve zwangerschapstest van Sensitest early (niet eens met ochtendurine, maar had wel instructies opgevolgd ivm niet drinken). Ik was helemaal door het dolle heen!

deed zaterdagochtend nog een Sensitest early met ochtendurine omdat ik dacht dat ik dan wel al een iets duidelijker streepje zou zien. Maar niets is minder waar, ik leek nog wel vaag een streepje te zien, maar het was meer tuurwerk.

Zondag idem met ochtendurine: zelfs volledig blanco test. Test herhaald 2 uur later zonder gedronken te hebben, daar leek ik wel weer vaag iets te kunnen zien. Heb veel krampen gevoeld doorheen de dag en vooral ook 's avonds.

Vandaag (maandag) ben ik test gaan halen van het kruidvat (ook een early test), maar die is ook hartstikke blanco.

Gynaecoloog heeft trouwens gezegd dat ik ten vroegste vanaf komende woensdag 8/3 mag testen, maar ik was te ongeduldig :')

Was die test van vrijdag dan toch vals positief (foto genomen binnen afleestijd), of is het teken dat ik het al verloren ben? Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

Attached Files:

2. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Is je niet verteld dat Ovitrelle nog dagen duidelijk te zien zal zijn op een zwangerschapstest ? Vandaar de datum die gesteld dat je mag testen

3. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

Mar 6, 2023
    1,823
    1,492
    113
    Female
    België - Leuven
    Nee, dat is me helemaal niet verteld :(
    Verdorie, ik voel me zo stom nu.

Ik ging ervan uit dat de datum die ze me zeiden voor te testen dan mijn NOD zou zijn. Heb eigenlijk helemaal geen eigen natuurlijke cyclus gehad...

4. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Nee dat is helemaal niet stom meid. Ik vind het eerder stom dat dat je niet uitgelegd is ! Wat je de volgende keer kunt doen (als je dit fijn vindt en echt niet kunt wachten met testen), is een grote pak dipsticks kopen en iedere ochtend een test doen, dan zie je het “Ovitrelle streepje” aflopen en als deze dan weer oploopt is het van je eigen HCG. Maar alleen als je het niet uithoudt !

5. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

Mar 6, 2023
    1,823
    1,492
    113
    Female
    België - Leuven
    Bedankt voor de tip! In ieder geval geeft het me voor deze cyclus toch al wat rust om op z'n minst tot woensdag te wachten.

xReGgyy likes this.
  6. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

Dec 28, 2022
    680
    543
    93
    Female
    Heb je nog getest?

7. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

Mar 6, 2023
    1,823
    1,492
    113
    Female
    België - Leuven
    Lief dat je ernaar vraagt. Dinsdag helaas bloeding erdoor gekomen. Ook gisteren op NOD was zwangerschapstest negatief (had misschien niet hoeven testen, maar wou zeker zijn).

Dus op naar ronde 2, mag vandaag alweer starten met Letrozole.

Share This Page