Hoi, We twijfelen over een aantal namen. Van 1 daarvan zitten we te dubben over de schrijfwijze cq uitspraak. We willen de uitspraak "R.eico" maar vinden deze schrijfwijze niet mooi. Als je die naam hoort hoe zou je die dan schrijven? Of heb je idee voor mooie schrijfwijze? Alvast dank!
Rijko vind ik denk ik het mooist en het duidelijkst! Bij Ryko zou ik denk ik Rico zeggen omdat het een meer gangbare naam is. Reico en Reiko vind ik weer een beetje Japans/Anime achtig
Hmmm, ik vind Reiko denk ik het meest logisch, maar doet inderdaad erg Japans aan. Rijko vind ik daarna denk ik het mooist, is wat 'vernederlandst' ten op zichte van Reiko. Met ck zou ook nog kunnen, maar vind ik zelf wat onnodig ingewikkeld, dat zul je echt altijd moeten spellen. Maar misschien is dat sowieso wel het geval met Reiko/Rijko?
Met "ey" vind ik ook nog niet zo gek. De korte ei valt af omdat we dat niet mooi vinden staan en alleen lange ij dan lijkt de naam teveel op de 3e naam die we gaan geven. Best lastig nog :S
Maar spreek je dat dan niet snel uit als Reeco? De naam Raymon spreek je ook uit als Reemon. Want deze optie hadden wij namelijk ook alleen zaten we met de uitspraak.
Reiko. Rayco zou ik als Reeko uitspreken en ziet er meteen wat ordi uit, en Rijko doet me denken aan het woord rijk, door iemand uitgesproken die overal een o achterzet (hiero, enz).
Raj-ko of ree-ko vind ik al een verschil.. de een is A I klank en de andere EE Reiko vinden we niet mooi staan en met ij kan niet ivm andere naam. Wat is het toch lastig om een naam te vinden die je beide mooi vindt, goed past etc etc