Jouw bericht heeft me aan het denken gezet. Mijn vriend probeert zijn best maar onze kleine huilt altijd bij hem. Hij voelt zich zo schuldig dat hij haar niet kan troosten hoe ik haar kan troosten. Ik heb wel gemerkt dat ze veel om borstje sabbelen vraagt. Ik maak mezelf comfortabel en kijk tv. internet etc terwijl ze borstje sabbelt. Maar soms denk ik: Hoe kan ik het beste oplossen? Om toch beetje ook dingen kan doen en mijn vriend kan meehelpen met huishouden en koken? Ik heb gisteren Ergo-baby aangeschaft, maar gisteren geen tijd om de instructies te lezen. Dat ga ik samen met mijn vriend vanavond doen. Dat heb ik bij jullie topics gelezen. Dus verbeteringen kan altijd! Bedankt voor de reacties. Ik probeer m'n best om m'n baby van 1 maand te knuffelen. Wat is een newborn baby toch moelijk te voeden he? Wow. Ik dacht dat het allemaal easy going ging. Soms hou ik me groot, maar moet soms huilen. Ik mis m'n familie en m'n vriend is de enige met wie ik momenteel praat, weinig vrienden hier... Mijn moeder was de eerste week van onze kleine hier, om me te helpen. Ik mis haar zo.
Het klopt dat ze daar veel om vraagt, ze wil clusteren. En dat je daar aan toe geeft is ook goed. Goed voor kindje, goed voor je productie! Maar het is inderdaad wel belangrijk dat papa ook wat tijd met haar heeft. Lekker op zijn borst, huid op huid. Wat betreft het huishouden, laat dat even op een laag pitje staan. Wellicht kan je overdag al vast wat voorbereiden voor het eten. Of even een wasje in de wasmachine doen. Maar heel veel meer... Bij mijn eerste baby was ik al blij als ik om 12.00 onder de douche was geweest en aangekleed was!
Ach meid, het is ook hartstikke pittig! Er komt zoveel op je af, je hele leven staat op zijn kop. Ik kan mij voorstellen dat het erg moeilijk is om zo weinig mensen in de buurt te hebben! Het is zo fijn om even bij iemand langs te gaan en lekker te kletsen. Ik weet zelf niet wat ergobaby is, maar ik hoop dat het voor jullie werkt! In je vorige topic zei een andere bv-moeder dat hun kindjes bloot-op-bloot bij papa ging en dan lekker knuffelen. Misschien is dat ook een goede tip? Maar het zal vast lastig zijn voor je vriend, dat hij nou eenmaal niet heeft wat zij het liefste wil. Ik vond het gewoon zo sneu voor hem, toen ik je vorige topic las. En het wordt steeds makkelijker hoor! Straks kan ze ook even onder de babygym, of in de box met mobile. Over een paar maanden is ze al haast niet meer op schoot te houden dan wil ze alles verkennen. Dan kan je partner lekker met haar spelen en ravotten.
Als je dochter wat ouder is wordt het voor papa vanzelf steeds leuker hoor, maak je daar maar geen zorgen over hoor!