Het is nog heel vroeg maar we denken al een tijdje na over namen voor ons tweede kindje. We vinden deze twee heel leuk. Voor een jongen hebben we al besloten. Dat is een bijbelse naam. ons eerste kindje heef ook bijbelse namen, tweede naam is vernoemd naar mijn moeder. hoeft niet per se bijbels te zijn hoor. Lois is wel bijbels en Sienna niet. Welke vinden jullie leuker? Verder nog tips? Bijv voor een e.v. tweede naam (hoeft niet per se van mijn man maar ik vind het wel leuk) namen moeten het goed doen in het Engels, Nederlands en Spaans. Aangezien we een gemixt stel zijn en in het buitenland wonen. Dank alvast voor meedenken! Nieuwe ideetjes welkom. Ps: ik heb sterk het gevoel dat het weer een meisje gaat zijn
Van deze 2 Lois. Sienna vind ik een jongensnaam. Verder vind ik Marta erg mooi, voldoet aan je eisen en past mooi bij de naam van je eerste dochter. Maar wel erg vaak voorkomend...
Er zijn hier zoooveel Mart (h)a's, wil iets minder voorkomend. Plus mijn schoonmoeder heet zo dat wordt m dus niet het past wel mooi bij Noa ja.
Ik vind Senna heel leuk maar dat betekent hier avond eten (cena) niet zo handig dus. Vandaar Sienna. Vind het juist heel vrouwelijk. Wist niet dat jongens ook zo heten
Lois! Veeel mooier en past als ik het zo hoor ook mooi bij de andere namen in het gezin! Ik vind Sienna een stad, geen naam, en veel te 'woord-achtig' in plaats van een naam. Komt om mij wat 'cheap' over, terwijl ik Lois juist krachtig en hip vind. Mooie betekenis ook. Zie nu ook hoe de 1e heet en vind dit heel mooi bij elkaar passen! Dus Lois! Ideetjes voor een tweede naam: Lois Sienna Lois Abigail Lois Adele Lois Alexia Lois Aline Lois Alissa Lois Aurora Lois Camilla Lois Carissa Lois Carlisa Lois Chloe Lois Day Lois Elenora Lois Elisa / Lois Eliza Lois Elisabet / Lois Elisabeth / Lois Elizabeth Lois Elissa Lois Elize / Lois Elise Lois Emilia Lois Esmée Lois Esther Lois Eva Lois Evelina Lois Fay Lois Florine Lois Giselle Lois Helena Lois Hester Lois Ilene Lois Ivah / Lois Iva Lois Ivy Lois Jael / Lois Yael Lois Jasmine Lois Jescha Lois Jillian Lois Joanna, Lois Joanne Lois Joella, Lois Joelle Lois Josephine Lois Julia Lois Juliet Lois Junia Lois Kerensa Lois Larissa Lois Lauren Lois Layla Lois Leah Lois Leanne, Lois Lianne Lois Leia Lois Lexine Lois Lillian / Lois Lilian Lois Livia Lois Louisa, Lois Louise Lois Mara Lois Maria Lois Marinda Lois Marisa, Lois Marissa Lois Matilda Lois Maxine Lois May Lois Melina Lois Naomi Lois Noelle Lois Noemi Lois Norah Lois Odelia Lois Olivia Lois Ophelia Lois Oralie Lois Orina Lois Orline Lois Philipa Lois Phoebe Lois Quinn Lois Raine Lois Rebecca Lois Rhodé Lois Robina Lois Rosalie, Lois Rosalin Lois Rosanne Lois Sabrina Lois Salena, Lois Selena, Lois Selene Lois Salomé Lois Samara Lois Sapphira Lois Sarah, Lois Sarai Lois Saranna, Lois Sarina Lois Savanna Lois Selah / Lois Sela Lois Selina, Lois Salina Lois Sierra Lois Simone Lois Sophia, Lois Sophie Lois Summer Lois Susanna Lois Talitha, Lois Tabitha Lois Thamar / Lois Tamar Lois Theresa Lois Tirza / Lois Tirsa Lois Vanessa Lois Vianne Lois Viola Lois Winona Lois Zoé
Lois, heel leuk en ook mooi bij jullie meisje*. Wil je het uitspreken als Lojs of Loowis want dan zou ik het eerder met puntjes schrijven.
Ik vind Loïs erg mooi. Eventueel Loïs Sienna? Andere opties bij Loïs: Loïs Sophia Loïs Isabel Loïs Stella Loïs Sarah
Loïs vind ik ongeveer 8x leuker dan Sienna Sienna zou ik wel leuk vinden passen als 2e naam. Maar de uitspraak 'siejenna' komt bij mij een beetje ordinair over. Of een hondennaam of iets in die trant (sorry).
Haha geeft niet hoor. Sienna is ook wat ordinair he. Vind ik ook wel. Pas eigenlijk ook minder bij ons. Vinden mijn man en ik ook eigenlijk. Weet niet waarom ie toch blijft "plakken" bij mij .. Lois zouden we idd uitspreken als Lo wis zeg maar. Hier in Spanje spreken ze elke letter al apart uit dus zou het automatisch zou worden uitgesproken. Mijn man wil graag idd puntjes erop want dat is dan toch nog een beetje Nederlands dat vindt hij wel heel leuk. Hij vindt Sophie ook heel leuk, zou idd goed kunnen voor een tweede naam. hier spreken ze dan alleen vaak allebei je namen uit. Dat hoeft dan ook weer niet van mij, maar die neiging hebben ze wel iig bij officiële instanties maar ook volgens mij op school. Lois vind ik ook stoer en toch ook vrouwelijk en hip. mijn man vindt Lauren ook heel mooi. Ben er niet zo wild van eerlijk gezegd. bedankt iedereen voor het meedenken
Lois! Want zo heet onze dochter ook Bewust zonder trema. Op zn Engels, en juist geen link met de bijbel. Maar helaas vinden veel mensen het toch nog moeilijk uit te spreken.