ontlasting stinkt vreselijk! baby 6 weken oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

hee meiden iemand ervaring met stinkende poep? En dan echt heel erg stinken. Kan dit door KMA komen bijvoorbeeld?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Geef je flesvoeding, zo ja, welke?

Bij HA voeding stinkt de poep meer ook is er verschil in geur per merk.
    Zo vond ik kruidvat eigenmerk voeding meer stinken dan nutricia. (De poepjes dan)

3. 2jees

2jees Niet meer actief

ik geef borstvoeding. kan op internet ook alleen vinden icm flesvoeding.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij kunnen alle baby's enorm stinken... De eerste weken valt het nog wel mee, maar na die eerste maand.... :(
    Heb je meerdere symptomen waardoor je dit denkt? Want alleen stinkende ontlasting lijkt mij geen symptoom van KMA.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

oke ik herkende dit niet.
    ja ga straks nar de HA ivm veel huilen, onrust en slecht slapen. ook wel dingen als boeren hikken en kreunen, maar dat wordt vaak gelinkt aan mn snelle TSR.

6. raspberry

Dat hoort er ook echt bij. Doe je al wat om dat onder controle te krijgen?
    Want die te sterke tsr kan reflux-achtige klachten geven.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

ik laat eerst wat weglopen en doe blokvoeden.

8. raspberry

OK, mooi :)
    Dat huilen en die onrust: hoe lang na de voeding is dat?
    Kort op de voeding betekent vaak reflux, en een uur tot anderhalf uur na de voeding betekent vaak darmkrampjes.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

meteen na de voeding, kan geen tel rustig zitten ;)

s avonds de hele avond krijsen zonder slapen, overdag gelukkig wel met wat hulp.

10. raspberry

Heb je de leefregels voor reflux al toegepast? Goed laten boeren tijdens en na de voeding, omhooghouden, buikligging?

11. 2jees

2jees Niet meer actief

ja ze ligt vaak op de buik, omhooghuden doe ik maar wil ze niet. Alleen soms wat op mn knieen liggen verder niks..

12. raspberry

Nou, hopen dat de huisarts medicatie wil geven dan!

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Niks aan het handje..

oortjes schoon, buikje niks aan te ontdekken, er was zelfs een lactatiekundige aanwezig en ik heb gevoed, maar ze vond alles normaal.. Natuurlijk was ze nu redelijk rustig maar toch. ben wel blij dat ze niks mankeert maar vind het wel pittig zo ontevreden en veel gehuil/gekrijs..

14. raspberry

Zei het in het andere topic ook al, maar je gaat je toch alsjeblieft niet aan laten praten door een arts en een lactatiekundige die je kind 5 minuten hebben gezien op een moment dat jij zelf aangeeft dat ze rustig was, dat er dan dus niets aan de hand is?
    Een baby hoort tevreden te zijn. Als ze dat niet is, is er wat.

Hoeveel huilt ze? Hoe vaak?

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Fijn dat je mee wilt denken..

Na de voeding is me meteen onrustig en jengelig, wil niet tegen je schouder en op schoot, liggend op de buik wil soms wel.

Soms huilt ze daarna nog een poosje totdat ze moe is, soms wordt ze vanzelf rustiger en valt bij me in slaap.
    Sinds gister leg ik haar na hooguit een uur ingebakerd in bed. ze gaat nog niet slapen ik moet dan rijden maar ze slaapt wel langer.

Nu s Avonds lijkt het niet te lukken. Gisteren huilde ze van half 8 tot 10 eigenlijk nonstop en hard.. zal nu wel weer zo gaan.

16. raspberry

Maak eens een opname daarvan en neem dat mee naar je huisarts.
    Was je al begonnen met de leefregels bij reflux?
    En hier heeft buikligging erg veel goeds gedaan voor het slapen. Van max 5 minuten kunnen slapen op haar rug, kon ze op haar buik wel 3 kwartier volmaken. Ze moest daar duidelijk wel even aan wennen, maar dat ging vrij vlot en toen ging ze ook langer slapen.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb dat allemaal verteld.

ja buikligging duurt hier ook langer, of rugligging ingebakerd.

maar ze valt niet uit zich zzelf in slaap. op de buik wakker erin werkt dan weer niet, op de rug wel als ik even rondrij.

18. raspberry

Ja, met buikligging heb ik haar de eerste tijd ook in slaap moeten wiegen, voor ik 'r weg kon leggen. Moest op d'r rug ook, dus dat maakte op zich geen verschil. Pas toen ze echt gewend was aan buikligging, kon ze zelf in slaap gaan vallen op d'r buik.
    Dat lukt overigens nog steeds alleen als ze lekker in dr vel zit. Als ze niet lekker is, heeft ze ons nodig.

Deel Deze Pagina