Graag jullie mening

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leetje1, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf geen moeite mee want mijn (schoon)ouders zijn wat dat betreft verantwoordelijk genoeg. Ik laat ze het liefst ook zoveel mogelijk genieten van hun kleinkind. Het is voor hun ook een leuke en spannende tijd.

Maar ik kan me voorstellen dat je er een beetje moeite mee hebt met deze kou en gladheid. Je zou met je moeder een compromis kunnen sluiten dat ze de kleine mee naar buiten kan nemen als het weer iets zachter wordt en de wegen iets beter.

groet,

S

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik vind het ook overdreven hoor
    zoals hier al meerdere zeggen
    jij kan niet bepalen wat ze gaan doen die dag
    dan moet je maar ander oppas zoeken
    mijn schoonmoeder heeft van het begin ook opgepast
    en ja dan ging en gaat ze er ook mee weg
    ze houd wel rekening met eten en slaaptijden
    maar ze is rond etenstijd altijd thuis omdat ze zelf dan ook gaat eten

3. mama juul

mama juul Lid

25 dec 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi HOi,

Ik vind het overdreven, maar dat zeg ik NU
    Ik herken je verhaal, het ging bij mij ook zo 5 jaar geleden met mijn zoon ( al had die veel meer rust en regelmaat nodig dan mijn dochter van 6 maanden nu )
    Als ik terug kijk was ik veel te beschermend en spastisch.....
    zonde want de band met schoonmama heeft er onder geleden.
    Nu bij de 2e doe ik het heel anders, ben veel relaxter en als het oma dag is bepaald zij het ritme, maar dat gaat prima, ze slaapt en eet op tijd, dat is het belangrijkste !!!

DUS : Ja een zeur, MAAR wel begrip voor je.....
    Is het je 1e kindje ??

Gr mama Juul

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ben het helemaal met je eens. Het is geen weer om met de auto op pad te gaan als dat niet echt nodig is, het is steenkoud buiten voor zo'n uk die stil ligt de hele tijd... Ik zou zeggen als het hier gebeurde: je mag best met hem weg maar dan als het weer iets beter/minder koud is en niet met die vieze sneeuw.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou hier zou ik dus echt pisnijdig over worden! Sorry voor mijn botheid :) Het kan dan zo zijn dat ze vroeger geen autostoeltjes hadden, maar het is toch niet voor niets dat ze er nu WEL zijn! Jij als politie zal dat uiteraard ook weten.
    Misschien ben ik dan hard, maar als mijn moeder dat zou doen zou ik wel een fikse waarschuwing geven: of ze doet mijn kind in een stoeltje zoals het hoort en zo niet dan komt ze niet. Het idee dat er wat fout zou gaan en mijn kind niet in een stoeltje zou zitten..brrr.

6. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Persoonlijk zou ik er ook problemen mee hebben als ze in dit weer de kleine mee zou nemen naar een andere stad zeker als het met de auto is. Mocht ze gewoon de stad in gaan in de buurt op loopafstand of met het openbaar vervoer zou ik het wat anders vinden. ( Mijn schoonouders mochten nog weleens met de kleine naar leiden met de auto maar alleen als het weer goed was, tot we erachter kwamen dat schoonma de autostoel na al die keren nog niet goed kon bevestigen toen was het gelijk klaar!) Verder ben ik altijd wel vrij makkelijk geweest met slaaptijden slapen doen ze ook wel in de maxicosi en die van mij was ook heel gevoelig en snel overstuur (behalve als ik lekker met hem aan het wandelen was) dus daar zou ik minder problemen mee hebben. Maar als het bij jou wel problemen geeft 's nachts dan zou ik het ook niet willen hebben. Belangrijkste blijft dat jij de moeder bent en bepaald wat er met hem gebeurd! Nadeel is dat als ze vrijwillig oppassen dat ik er ook wel in kan komen dat ze natuurlijk niet heel de dag binnen kunnen gaan zitten....daarom hebben wij na een jaar bewust gekozen onze kinderen naar het KDV te doen. zodat we meer verzekerd zijn dat er geen dingen gebeuren die we niet willen. Is misschien wel iets om over na te denken!...

Groetjes Lysanne

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou er geen probleem me hebben. Tenzij het puur om slecht weer gaat. Mijn moeder en schoonmoeder mogen lekker gaan winkelen hoor met de kleine. Die slaapt ondertussen lekker in de wagen. De kou maak ik me geen zorgen om, lekker inpakken en een frisse neus is gezond. Ik zou niet weten waarom het kwaad zou kunnen, zelf blijf je toch ook niet de hele dag thuis?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Nee ik zou dat ook niet erg vinden.

Zodra mijn schoonmoeder oppast dan vertrouw ik erop dat ze echt het beste met Isabella voorheeft.

Mijn schoonouders vinden het namelijk geweldig om Isabella mee te nemen naar verjaardagen en ik vind dat prima hoor.

Maar in dit geval bepaal jij natuurlijk. Maxi Cosi vind ik trouwens niet zo fijn om te gaan winkelen maar ik denk dat ze ook wel de kinderwagen mee zouden nemen.

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn schoonmoeder neemt mijn mannetje ook gewoon mee naar een verjaardag op haar oppasdag, of gaat er mee winkelen. Als het echt te koud is, of hij is niet in z`n hum blijft ze echt wel thuis.
    Ik vertrouw er op dat ze weet wat ze doet. Zolang hij op tijd zijn hapjes krijgt is er niks aan de hand. Slapen doet hij ook wel in de wagen als hij moe is. Bovendien ben ik groot voorstander om als het maar even kan de kleine elke dag even mee naar buiten te nemen. Lekkere muts op, en voetenzak, eventueel met kruik, niks aan de hand!

Ik gun mijn schoonmoeder om lekker met haar kleinzoon te pronken, ze genieten er allebei van!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja als jij het niet wil, dan wil je het idd gewoon niet. Klaar das jouw mening, das jouw gevoel, dus zul je er wel je redenen voor hebben om die mening en dat gevoel te krijgen.

Ik zelf zou er eigenlijk geen problemen mee hebben, laat maar lekker gaan, ik zie er geen problemen in. Zolang ze maar gewoon in de auto de autostoeltjes/maxi cosi gebruiken vin ik het prima. Hier zijn de kleintjes afgelopen weekend bij opa/oma geweest en die zijn er ook mee weggeweest natuurlijk. Even naar de winkel, en geloof dat ze ook naar de carnavalsoptocht geweest zijn. Ik vind het prima hoor, ik ga ze niet verplichten om thuis te blijven. Komt toch wel goed, mijn ouders hebben mij ook groot gebracht, de ouders van mijn vriend hebben hem en zijn broer ook groot gebracht, dus weet vrijwel zeker dat ze het echt wel kunnen ;). Wij vertrouwen ze om te zorgen voor onze kindjes, dus ik vertrouw ze ook als ze er lekker even mee op stap gaan. Slapen kunnen ze in de wandelwagen, een flesje melk kan je wel ergens even warm maken mocht het nodig zijn, lekker voor de oudste twee iets van een koekje of stukje komkommer mee om te smikkelen ondertussen een keer. Vind het juist fijn voor hun en voor opa/oma dat ze zo lekker gewoon alles kunnen doen samen :D!

Maar oke, das mijn mening, en mijn gevoel, waar ik dus mijn redenen voor heb :D!

Liefs, Hanneke!

11. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Ik zou er zelf niet zo veel problemen mee hebben... ben zelf ook regelmatig op stap met de kleine en gun het opa en oma om lekker te doen wat ze willen (alle vertrouwen hier). Ik zou het wat anders vinden als het was zoals een ander verhaal wat ik hier las, als de veiligheid in het geding komt, dan is het direct einde oefening!!

Ik zal nooit tegen je zeggen dat je een zeurpiet bent (wie ben ik om dat te bepalen) , maar ik ben idd wel iets makkelijker. Als ze echt geen rekening houden met eet- of slaaptijden laten de meeste kleintjes zich wel horen en ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dan relaxed doorwinkelt!! ;)

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het probleem van TS (en hier trouwens ook) is volgens mij dat de kleine er op het moment zelf waarschijnlijk weinig of geen last van zal hebben, maar dat de reactie later komt. En wees nou eerlijk; wie vindt het oke om de hele nacht met een onrustig, spokend kind te zitten als je weet dat het makkelijk voorkomen had kunnen worden?

Ik heb ook een zoon die erg snel overprikkeld is, dus ja, wij proberen ook de drukte te minimaliseren. Hij komt vanzelf op een leeftijd dat het beter zal gaan (of hij lijkt op mij en hij zal er nooit tegen kunnen, kan ook). Ik probeer hem dus zoveel mogelijk te beschermen en idd, ik zou ook vragen of een eventuele oppas de uitstapjes zoveel mogelijk beperkt.

Deel Deze Pagina