hoi dames, Zit thuis in discussie/conflict met mijn vriend.. Onze zoon is vandaag precies 2 maanden. Nu is hij vanaf het begin al heel graag bij ons in de buurt, slaapt niet zo goed in bedje overdag, kan zich hoogstens 10 minuten zelf vermaken in de box... Soms best vermoeiend dus.. Nu vind ik het niet nodig om zo'n kleintje te laten huilen (totdat ie overstuur raakt en traantjes over zijn wangetjes biggellen,) doe ik gewoon niet, wordt er zelf verdrietig van. En vind m nog te klein daarvoor.. Ik ben er van overtuigd dat een baby niet zomaar huilt en heb t idee dat ie zich snel alleen voelt.. Dus ik pak m snel op of geef m aandacht met resultaat dat ie stopt met huilen. Nu wilt mijn vriend m gewoon laten huilen en vind dat ie dat maar moet leren. Zou graag jullie mening willen horen wat jullie altijd zelf hebben gedaan met huilen.. laten liggen of toegeven?! Thnx alvast
Ik zou hem ook niet laten huilen, hij is nog zo klein...volgens mij willen ze op die leeftijd allemaal het liefst dicht bij papa of mama zijn...Finn iniedergeval wel, en dat hebben wij toen ook lekker gedaan...
Zou hem zeker niet laten huilen, is nog maar 2 maanden en kan niet van een baby verwachten dat hij zich lang kan vermaken, vind 10 min al heel wat. Dus lekker bij je nemen hoor als hij er behoefte aan heeft
Lekker bij je nemen.. De behoefte om nu bij papa of mama te zijn is nu nog heel erg groot, luister gewoon naar je gevoel..
Wij hebben hem in het begin ook niet laten huilen. Ik vind ook dat een kleintje je gewoon nodig heeft. Maar na een week of 9 a 10 tóch in zijn bedje gelegd. Hij wilde dat namelijk ineens niet meer. Toen ben ik de babyslaapgids gaan toepassen in veel mindere mate en na 1 a 1,5 dag sliep hij gewoon! Ik liet hem dan de eerste keer 5 a 10 min huilen (hels..!) en ging er elke 2 a 5 min naar toe voor een aai over zijn bolletje en zijn speentje. Dat werkte heel goed! Maar ik vind echt: volg je gevoel!! Oja, en 10 min in de box vermaken vind ik heel goed voor die leeftijd! Mijn mannetje houdt het ook vak 10 tot 20 min (max!!) vol. Is heel normaal op die leeftijd.
Dat vind ik ook ja, maar t is best lastig als je dus niet op 1 lijn ligt.. hij is soms nogal van de oude stempel en vroeger hoorde je wel s dat je je kindje gewoon moest laten huilen en dat ze dan vanzelf in slaap vallen.. En als je dan ook nog s een schoonmoeder hebt die dat ook vind wordt hij lekker gevoed met zijn mening. Maar ben blij dat jullie je kindjes ook niet hebben laten huilen... dacht af en toe al dat ik overdreven bezig was...
als hij langer dan een paar minuten huilt zou ik hem zeker niet laten huilen op de leeftijd. Mijn zoontje was ook zo en wilde ook niet in de box langer dan enkele minuten. Later bleek hij reflux te hebben en dat was dus de reden dat hij niet kon/wilde liggen omdat dat hem zeer deed.
Laat hem dit lezen zou ik zeggen! En je kunt ook eens kijken op internet/google. Knuffel je kind gezond | Kiind.nl Zw pagina- topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/260842-3-5-wk-oud-slaap-laten-huilen.html Google: baby laten huilen - Google zoeken
Ik merk bij mijn baby het verschil tussen echt verdriet en een klaaghuiltje, als hij een beetje klaagt en ik weet dat hij eigenlijk moet slapen dan laat ik hem even en stopt het heel snel zodra ik de kamer uitloop, maar als hij echt dramatisch huilt ga ik naast zijn bedje over zijn hoofdje aaien zodat hij weet dat ik er voor hem ben en ik hem dus niet alleen laat. Soms helpt dit ook niet op die momenten want dan is hij blijkbaar ergens door overstuur of voelt hij zich niet lekker dus dan haal ik hem eruit en knuffel ik met hem en laat ik hem in mijn armen slapen
ik lees trouwens dat ik bof dat mijn mannetje zich heel lang vermaakt in de box,, hij ligt daar zo een half uur en dan zitten we af en toe bij hem gekke bekken te trekken of ja liefje mooi liefje goed zo mannetje etc, en ondertussen weer even mail checken of flesjes wassen en hij vermaakt zich zo dik een half uur!