ik zou je opa vragen of hij op papier wil laten zetten dat dat goud voor jou en je broer is... dan heeft je moeder geen poot om op te staan trouwens het ligt toch in jou kluis? ik had gezegd, jammer dan maar het was bestemd voor mij. je hebt het haar gegeven, wat ik best dom vind... maargoed.... ik vind je moeder nogal gemeen om zulke dingen te zeggen! alsof jij haar kind niet bent? ze kon van mij de boom in! een band is er zowiezo al niet als ze de een boven de ander trekt!
zou je moeder het nou zelf houden of wat mee doen ok dan zou ik heb begrijpen maar nu wilt je moeder het aan je broer geven Kan ook zijn dat ze denkt dat jij het niet wilt en voor zitten er misschien ook niet zulke fijne herinneringen aan dus dan maar naar je broertje toe. Ik zou dus eerst op een volwassen manier aan je moeder vragen waarom ze het niet wilt hebben en als ze het zelf niet wilt hebben jij het graag zou willen gebruiken om je schulden af te betalen. DUs gewoon eerlijk en op een rustige manier praten moet toch kunnen zo krijg je de minste irritaties.
Maar als opa en oma het graag aan haar moeder hadden willen geven hadden ze dat wel gedaan, maar ze willen het nu dus perse aan de kleinkinderen geven en niét aan de ex schoondochter die nu niks meer van hun is, geen familie en geen bloedverwant Vind het echt gierig overkomen vd moeder van TS. Eigelijk eist ze het geld op van "vreemden" want familie of vrienden zijn het niet meer neem ik aan Vind zelfs dat de vader van TS er nog meer recht op heeft als de moeder van TS Ik zie het al voor me, mijn man en ik gaan scheiden en mijn ex man krijgt een dik cadeau twv 10.000 van mijn ouders, hoezo krom? En de 10.000 euro waren eerst als huwelijkscadeau bedoelt, maar haar moeder is nu gescheiden van hun zoon en er sowieso geen recht meer op
Ik heb ook behoorlijk wat goud wat ik van mijn schoonouders heb gekregen. Als wij gaan scheiden blijft dit nog steeds mijn goud.
Maar TS haar moeder had het toch nooit gekregen? Ook toen TS haar moeder ging trouwen met haar man heeft ze het goud niet gekregen van opa en oma Helemaal dom om het na de scheiding dan ineens op te eisen van haar ex schoonouders
Had moeder het goud nu gekregen toen ze ging trouwen van haar schoonouders en later terug moeten geven na de scheiding, of heeft ze het helemaal nooit gehad? Staat er een beetje wazig of ben ik nu blonT?
dit zou ik ook doen jou goud lig in jou kluis ik zou het lekker gebruiken voor JOU schulden dus dan maar ruzie en discussies jou geld zou bij wijze van morgen alles al me schulden af betalen haha
ja dat had ik niet goed opgeschreven. Mijn moeder droeg die goud enkel als we daar op vakantie waren in turkije. En als we weer terug gingen deed ze die in de kluis van mijn opa. Het is eigenlijk ook wel beetje naaistreek van hun geweest om dat goud niet terug te geven aan mijn moeder, toen ze ging scheiden maar ze hadden daar zeker redenen voor Mijn moeder heeft dat goud opgeist via rechter maar de rechter heeft het haar niet toegekend. Toen hebben ze onderling samen met opa op papier bij notaris gezet dat wij later als we gaan trouwen elk de helft krijgen ( mijn broertje en ik dus). En de dag van mijn bruiloft is mijn oom langs gekomen en mijn deel aan mij gegeven. Ze zouden dat eigenlijk op mijn bruiloft geven alleen daar was ook veel ophef over dus vandaar dat ik het goud zo heb gekregen. En ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik het goud heb gekregen en zij ging gelijk vanuit dat het van haar is en ze vertrouwt me dus ik mocht het in mijn kluis doen zeg. Nu heb ik ook beetje dubbel gevoel erover dat ik haar vertrouwen niet schaad door zo te doen maar als ze toch aan mijn broertje gaat geven vind ik het heel oneerlijk
Kan het zo zijn dat opa en oma van te voren al zagen aan komen dat als ze moeder het goud lieten houden (of terug gaven) zij dit never nooit niet eerlijk zou verdelen over haar kinderen (als er nog wat te delen zou vallen). En dus op deze manier hebben ingegrepen om er op deze wijze voor te zorgen dat zowel hun kleindochter als hun kleinzoon een gelijk deel krijgen.
Heel simpel; het staat op papier dat het jou goud is. Jij beslist wat er mee gebeurd. Wat voor mij de keuze makkelijker zou maken is dat je moeder er van uitging dat zij het zou krijgen. Hoe onbeschoft en brutaal! En als ze al een bestemming voor het goud heeft voordat ze het uberhaupt in haar eigen huis/kluis heeft liggen zou het voor mij duidelijk zijn. Ik zou het houden. Geen woorden aan vuil maken richting mijn moeder. Mocht ze er over beginnen heel duidelijk zeggen dat jij nooit hebt aangegeven dat het voor haar is en al helemaal niet voor je broer. Dat je de wens van je grootouders respecteerd. Doe met het goud wat je wilt doen en voel je niet schuldig! De enige die zich schuldig moet voelen is je moeder. Zij probeerd bij jou spul af te troggelen en dat is haar vaker gelukt maar nu niet meer!
Zo komt het op mij ook over. Waarom wil ze het allemaal aan je broer geven??? Dat snap ik nog steeds niet.
omdat hij haar lieveling is , ik ben de rotte appel! hij is 2 jaar jonger en veel succesvoller dan mij en ze ziet toekomst in hem dus hij zal wel goed zorgen voor haar in haar oudere dag. Dus investeert ze in hem!
Nou... van mij had ze helemaal niks gekregen! Als je het allemaal goed bekijkt, krijg jij nog zelfs van haar
Gadverdamme! Mijn haren zouden recht overeind gaan staan als mijn moeder of vader had gezegd dat ik als oudedagvoorziening word aangezien.:x (wat dus gebeurt bij TS haar broertje) geen enkele moeder of vader hoeft dat tegen mij te zeggen, want die is het dan niet meer waard om zich ouders te noemen. Hoeveel ellende je moeder meegemaakt mag hebben, jij hoeft daar niet de dupe van te zijn. Als je opa en oma duidelijk hebben gezegd dat het goud voor jullie beiden is, hoort dat gerespecteerd en eerlijk verdeeld te worden. Sorry dat ik het zo grof zeg, maar als je moeder net zoveel van haar dochter als van haar zoon houdt dan zou ze het goud niet eens van je hebben aangenomen, hoe lief je het ook bedoeld hebt, het is gewoon van jou.
na deze post is je verhaal helemaal duidelijk voor mij. Jouw moeder had haar pijlen gericht op het goud, wat ze door toedoen van de rechter niet kreeg. Toen heb jij het gekregen (jouw deel) en verwachtte je moeder eigenlijk dat jij het als trouwe dochter aan haar zou geven. Je kunt mi 2 dingen doen: 1. eerlijk zeggen, luister mam, je weet dat de helft van mij is en de andere helft van broer. Ik hou mijn helft gewoon, ik kan het zelf veel te goed gebruiken. 2. Mam, ik heb het goud allang verkocht omdat ik studieschuld e.d. moest afbetalen, de rest is op mn spaarrekening gegaan. Daarnaast denk ik dat je sowieso nog een issue met je moeder hebt, die ik zou uitspreken.