luchtweginfectie???

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    hallo dames,

even een vraagje. Ik heb sinds vorige week een kriebelhoest met veel vastzittend slijm, wat ik maar moelijk kan ophoesten. Ook erg moe en hoofdpijn en gewoon niet helemaal lekker.

Nu ben ik sinds zondag ook wat benauwd geworden. Ik weet dat dit ook bij een bovenste luchtweginfectie kan horen (heb ik wel vaker gehad) maar had toch even de huisarts gebeld. De dagen daarna ging het eigenlijk een stuk beter, dus huisarts weer afgebeld.

Nu heb ik sinds gisteren toch wel weer last en nu ook steeds wat pijn boven op de borst en in mijn rug (boven). Hoort dit nog steeds bij een bovenste luchtweginfectie?

Ik ga zo direct de ha bellen, maar was benieuwd naar enige ervaringen. Misshien beginnende longontsteking of iets dergelijks??

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    O lieverd wat naar toch.:(
    Ik zou zeker even naar de ha gaan.
    Heb zelf een longontsteking gehad maar ze kon het niet horen met luisteren maar de longfoto's wezen wel degelijk op een longontsteking.

Ik had pijn met liggen en pijn op de borst en in mijn rug.

Niet te lang mee lopen hoor.;)

Beterschap.

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dat doe ik ook niet. Maar ben ook zo'n miep die zich snel druk maakt dat het mijn hart is ofzo. Ik ga zo gelijk even de ha bellen. Dan maar voor de zekerheid even luisteren...

4. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zo zat ik dus ook 3x bij de ha om te laten luisteren maar ze hoorde dus niks en de longarts ook niet en hij wilde er foto's van hebben en daar was wel een longontsteking op te zien die na 10 dagen zware ab nog steeds niet over was. Ze hebben toen nieuwe foto's gemaakt en daar was nog steeds een kleine ontsteking op te zien dus weer 4 dagen ab erbij. Toen ging het beter.

Ik had ook echt 40 graden koorts erbij en kon echt alleen maar in bed liggen en me nog net naar en van het toilet weer in bed slepen.

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ben verder niet heel erg ziek ofzo, ook geen koorts (heb ik niet zo snel). heb net gebeld en kan vanmiddag op het "spoedspreekuur" nog terecht. Dat is voor klachten die vandaag nog even gezien moeten worden.

Ik weet uit ervaring (mijn moeder een paar weken geleden) dat je niet heel ziek hoeft te zijn van een longontsteking/bronchitis. Dat was zij ook niet, maar had toch bronchitis en beginnende longontsteking. Zware ab en prednison kuur gehad en na een week was de longfoto weer goed.

Dus vandaar dat ik wat voorzichtig ben. Ik zit nu thuis te werken en dan ga je van alles denken bij pijn op de borst. Ik moet me gewoon niet zo druk maken, komt waarschijnlijk gewoon van die luchtweginfectie. Misschien heeft ze een puffer voor de benauwheid, dat heb ik wel eens eerder gehad. Omdat het meerendeels van de dag wel gaat, maar soms gewoon wat erger wordt. Ik wacht het af!

Thanks voor je berichtje, ;)

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    En wat dacht je wat je spieren in je rug en borst te verwerken krijgen met de kracht die je iedere keer zet als je moet hoesten.;)

Fijn dat je vanmiddag even langs kan.:)

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    denk ook wel dat dat het is hoor, die pijn. Maar inderdaad, fijn dat ik vanmiddag even langs kan komen. Voel me er wel wat rustiger door.

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Laat je het nog even weten?:)

9. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    natuurlijk, ;)

10. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ben geweest, mijn longen klinken schoon. Vooralsnog dus gewoon een goede luchtweginfectie van de bovenste luchtwegen. De pijn op de borst en in mijn rug komt door het slijm wat er zit en het ophoesten. Gewoon uitzieken dus en rustig aan doen (dat is heel moeilijk voor mij). Het gaat vanzelf weer over. Ze vond het wel goed dat ik even langs was gekomen, omdat de klachten verergerden. Dus dat vond ze wel verstandig van mij. Bovendien is ze ook zo dat als ze het ook maar een ietsiepietsie niet vertrouwt ze me doorstuurt. Dus ik vertrouw haar diagnose!

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Rustig aan dan maar en lekker uitzieken.;)

*Knuf*

12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    will do, dank je! ;)

Deel Deze Pagina