wordt gek van de kruisspinnen

Discussie in 'De lounge' gestart door daalmeyer1974, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daalmeyer1974

daalmeyer1974 Actief lid

24 apr 2011
    140
    0
    16
    NULL
    schiedam
    het lijkt deze zomer wel erger dan voorgaande jaren. wij hebben in de tuin aan 2 kanten borders en daar zitten echt heel veel kruisspinnen op dit moment, soms moet je echt uitkijken waar je loopt, want ze maken hun web ook gewoon van stoel naar stoel en in het midden van de tuin. nu ben ik echt panisch voor spinnen, dit jaar lijkt het wel een klein plaagje, bah! ook staat het zwembad van de kinderen er, en met dit weer zijn we natuurlijk de hele dag in de tuin of buiten, maar is best uitkijken waar we lopen. hebben jullie nu ook zo veel last van kruisspinnen in jullie tuin? voor de rest hebben we binnenshuis echt bijna nooit spinnen gelukkig. bestaat er een spray of zoiets om spinnen uit de tuin te verjagen?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ja ze zijn overal.
    Maar ik laat ze lekker zitten ( zolang het niet dwars door een steeg ofzo is ), want ze vangen vliegen/muggen en andere irritante beestjes.

3. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Bij ons ook! Ik laat ze uiteraard lekker zitten, maar ik vind het echt een beetje griezelig.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik zou ze lekker in de tuin laten zitten...
    en als tip om ze weg te krijgen van onhandige plekken kun je een stok gebruiken om 1 spandraadje van het web los te wippen.
    dan zakt het web naar 1 kant in en schiet de spin in de stress en rolt zich op. (ergo, dan rent hij dus niet over je hand oid en hij zit ook niet meer in de weg)

maar inderdaad.. onze tuin zit ook vol.
    wat ik erger vind is dat we ook erg veel oorwormen hebben
    die bij voorkeur in de parasol wonen... vandeweek viel er zo eentje in mn boterham :(
    (en ja die vind ik veeeeeeeel enger dan spinnen!)

5. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Hier ook zoveel.
    Ik vind de spinnen niet zo heel erg (manlief wel ;)), maar de webben inderdaad. Het ik net de stoelen schoon, zitten er de volgende dag weer allemaal webben aan :(.
    Maar gelukkig dit jaar niet zoveel wespen, heb ik echt een hekel aan ;).

6. daalmeyer1974

daalmeyer1974 Actief lid

24 apr 2011
    140
    0
    16
    NULL
    schiedam
    als ik ga zitten dan controleer ik ook eerst de stoel en de omgeving vlak naast me, dan pas ga ik in de tuin zitten, en dan nog zit ik niet op mijn gemak, want dan zie ik overal die beesten zitten, brrr.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Komt denk ik doordat er zoveel vliegjes en muggen zijn. Veel eten = veel spinnen. Daarom laat ik ze ook altijd maar zitten, ze eten die prutmuggen voor me op :)

8. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hier ook veel van die spinnen! Ik vond het al raar... Ik laat manlief steeds met de bezem rondgaan :) vind ze doodeng!

9. Saskia78

@wietje: dat was manlief ook opgevallen en die heeft het opgezocht... en vond een aantal websites waar voorspeld werd dat het drama qua wespen volgende week zo'n beetje gaat beginnen.
    bljkbaar zijn dan alle larven gevoed (met oa insecten!) en dan hoeven ze enkel nog voor zichzelf eten te zoeken en richten ze zich ineens fanatiek op suiker/limonade in ons eten.
    dus ik wacht nog even voordat ik ga juichen.. heb daar ook echt een hekel aan.

@daalmeyer: hmm ik ga rustig zitten met een groot web achter me.. het is niet alsof ze liever op mij zitten tenslotte.

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Woon in een appartment en hier stikt er dus ook van de spinnen, bahbah. M'n man heeft ze net weggehaald bij de voordeur want durfde haast niet naar binnen. Bij mijn ouders in de tuin afgelopen zondag hing er ineens een enorme kruisspin aan mij, sorry buren voor het gegil. Ben best een stoere meid hoor maar spinnen... liever niet ;).
    In de tuin liet ik ze zitten zolang ze niet aan het meubilair hangen.

Van mij mag het weer voorbij zijn die spinnentijd!

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook! Het lijkt wel een invasie:x
    Bij elke stap door de tuin moet je kijken of niet een of ander spinnenbeesie zn webje daar heeft gebouwd.
    Men, wat gaat dat snel.
    Dacht trouwens dat ze altijd een rustig plekje zochten. Nou, hier niet hoor.
    Dwars over de tuintafel of door het looppad.....

YEK!

12. Saskia78

mag ik een gewetensvraagje stellen?

waarom zijn spinnen zo eng?

13. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    ...oh getver, toch nog wespen...

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind ze ten eerste ook doodeng.

Maar weet je dat ik zit te twijfelen om een topic te openen met de vraagstelling "waarom vind jij spinnen eng"? Ik zat er laatst namelijk ook over na te denken waarom zo ontzettend veel mensen spinnen zo eng vinden.

Ben wel benieuwd naar de antwoorden.

Ikzelf vind ze er gewoon angstaanjagend uitzien. Wiebelpoten die er bij sommige spinnen (kruisspinnen) ook nog uitzien alsof ze je kunnen prikken. Zo scherp zien ze eruit. Ze bewegen ook zo eng. Ben bang dat ze mij gaan bijten ofzo.
    Verder vind ik die plakkerige webben ont-zet-tend smerig. Er gaat van alles inhangen, van beestjes tot stof. Jakkes!

15. Saskia78

@be happy: ik ben jaren doodsbang geweest.. maar heb uiteindelijk zelfs een vogelspin als huisdier gehad
    geloof mij.. daarna ben je dus niet meer bang voor spinnen.
    zeker omdat ze zo groot zijn kun je alles zo ontzettend goed bekijken en het zijn eigenlijk gewoon prachtige dieren.
    soort van puur natuur robotjes... het is eigenlijk heel simpel en werkt allemaal supereffectief.
    (veel minder ingewikkeld dan een menselijk lichaam zegmaar.. breek een spin 1 poot en hij gaat 100% zeker heel snel dood omdat gewoon letterlijk alles eruit loopt)

maar die associatie had ik nooit bij de kleinere exemplaren hoor :)
    mijn moeder heeft vele spinnen uit mn kamer moeten verhuizen omdat ik ECHT niet ging slapen :)

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik deed de prullenbak open en toen viel er een handgrote spin boven op mijn voet. toen was het wel even ieuw... zo 1 die je hoor tikken over het laminaat. Ben helemaal niet bang voor spinnen, dus glas erover papier eronder en buiten achterin de tuin gezet.....
    Nu zijn ze meestal met z'n 2en en ik weet niet waar die andere is.... Die zal ik vast nog wel tegen komen, zucht.....
    Als die me maar niet zo laat schrikken als die andere, vind ik het goed :) Kruisspinnen stikt het van, alleen met mn hoofd door een web lopen vind ik minder, verder ach heb er ook in het raamopening zitten. Heb tot op heden maar 2 mugjes binnen gehad op mijn slaapkamer -> daar ben ik bang voor muggen, ben er zooo allergisch voor, krijg echt schijven, dan zie je mij dansen op bed en met een slipper in de rondte slaan of verstoppen onder het laken tot manlief hem te pakken heeft whahahahaha.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goeie vraag eigenlijk. Geen idee. Vind het gewoon smerige beesten. Ze zien er vreselijk eng uit.
    Maar moet zeggen dat het steeds minder wordt hoor. Lenn pakt regelmatig een spinnetje uit de bosjes om m over zn hand te laten lopen (hartstikke gek als je het mij vraagt) en bedacht ineens: als een 2,5 jarige dat kan kan ik het ook :D kruisspinnen mijd ik zoveel mogelijk, maar andere kleintjes maak ik zonder angst dood. Ik laat ze absoluut niet leven :)
    Die zwarte joekels hebben we maar 2 van per jaar en toevallig altijd in het weekend als man er is, anders zou ik de buurman ophalen.
    Het stomme is; mijn buren verderop hebben een grote wurgslang en die voer ik in de vakanties zonder moeite. Pak m ook gerust vast als we op visite zijn. En dat beest is wel wat groter en gevaarlijker dan een spinnetje :D

Toch wel blij dat we alles hebben betegelt achter het huis en hebben geen vooruin :D

18. Saskia78

@luuz: je vindt het toch niet erg dat ik er stiekem heel erg om moest lachen :)
    maar dat is natuurlijk wel het hele idee waarom het spinnenFOBIE heet... een fobie is een irrationele angst :)

(en ik vind persoonlijk.. als je er zonder enige moeite op kunt staan.. hoef je er in .nl over het algemeen niet heel bang voor te zijn.)

19. me83

me83 Niet meer actief

er bestaat wel een spray wat ze vies vinden en dus weggaan.. waar je het kan kopen of hoe het heet weet ik niet maar miss via google oid dat je het kan vinden.. mijn buurman sprayt ook en het werkt erg goed moet ik zeggen!

succes!

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Luuz: dat heb ik dus ook. Vind spinnen doodeng, maar daarentegen ben ik niet bang voor een muis of een slang.

Deel Deze Pagina