hallo! Zoals jullie kunnen zien op mijn onderschrift ben ik nog maar heel pril zwanger! En ik hoop dat ik en mij vriend dan ook van deze zwangerschap gelukkige ouders mogen worden! Maar ik heb een dilemma... Het plan is dat ik fulltime boerin wordt... in de zin van: niet meer buitenshuis werken, maar mee op het bedrijf werken en voor ons kind zorgen. Nu werk ik al in de agrarische sector en mijn werk is niet geheel zonder risico. Wat ik zoals doe op het werk: - ik rijdt veel in de auto rond naar veel bedrijven, dus kom op veel verschillende plekken.(dit is niet het risico maar om een beeld te schappen) - hier moet ik over hekwerk klimmen wat soms net zo groot is als mijzelf (lijkt minder eng dan dat het hier zo geschreven staat) - ik moet tussen vee lopen (melkvee) en dit is niet zozeer gevaarlijk, maar het is ook niet zonder risico. ik kom wel eens klem te zitten. - ik moet ook ooit zwaar tillen (dit is geen dagelijkse kost, maar de twee bovenstaande dingen wel) wanneer zouden jullie het aan je baas vertellen? hebben jullie ervaringen? Ik weet dat ik dit werk niet met een grote buik kan doen, maar tot hoe lang ik het volhoudt????? Ik weet het niet. ik zou het liefst het zo lang mogelijk doen. Verder is er geen vervangend werk mogelijk in mijn branche. En er zijn geen vergelijkende situatie's daar ik zowat de enige ben in nederland als vrouw die dit beroep uitoefend (het is nogal mannenwerk). hopelijk kunnen juullie mij wat helpen