Hoe vertellen aan collega's

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Maart2013, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 15 weken en vanaf 12 weken wilde ik het eigenlijk al vertellen op mijn werk. Maar ik vind het zo moeilijk om erover te beginnen! Mijn werk is erg zelfstandig dus vooral als ik binnenkom, naar huis ga en soms in de pauze is er contact met collega's.
    Je groet elkaar, vraagt hoe het gaat, vraagt iets over het werk, en dat is het dan wel weer.Ik kan niet echt een opening vinden om erover te beginnen. Iemand tips?

2. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Ik heb juist heel veel contact met mijn collega's maar berichtjes over zwangerschap gaan meestal per email (ook omdat ik heel veel collega's heb dus allemaal in persoon vertellen is bijna onmogelijk). De meeste komen dan wel feliciteren en dan wordt erover gekletst. Teamleider natuurlijk wel in persoon.
    succes met het vinden van een manier die bij jou past!

3. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Pauzeer je wel samen? Of is er een koffiekamer ofzo?

Zou je een kleine traktatie op tafel kunnen zetten.. zelf heb ik getrakteerd op van die chocolade-ijscupjes.. die gesmolten met een föhn en hier blauw/roze muisjes op gedaan...

Tis een klein iets maar iedereen snapt de hint gelijk..!:D

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou inderdaad wel beginnen het te vertellen.
    Weet je baas het wel al?

Je bent het pas verplicht geloof ik vanaf 20wk,maar denk dat ze dat niet echt opprijs stellen.
    Vond het ook moeilijk om te vertellen terwijl ik wel van te voren had aangegeven dat we voor een 2de kindje gingen.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

traktatie in de kantine neerzetten , nadat je je manager/werkgever het persoonlijk hebt vertelt.

6. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    cupcakes gemaakt met roze en blauwe marsepein babyvoetjes (kan je kant en klaar kopen)

Vertelde dat ik wat lekkers bij de koffie bij me had, kwartje viel meteen toen de eerste het zag ;)

7. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van die chocolade snoepjes met blauwe en roze spikkeltjes gekocht. Op het werk een rondje koffe opgenomen en toen doodleuk m'n traktatie uitgedeeld samen met de koffie. Pas de vierde collega keek goed naar de traktatie en de vijfde merkte op: 'wat?? Echt??' Het was zo ontzettend grappig, wel heel moeilijk om m'n gezicht in de plooi te houden bij die eerste collega's die niets door hadden! :)

8. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips!
    leidinggevende was al op de hoogte en ik ben vandaag begonnen om het maar gewoon tegen een aantal collega's te vertellen met wie ik wat meer contact heb dan anderen. Even doorbijten en gewoon gezegd dat ik een nieuwtje heb! Gelukkig hele leuke en lieve reacties gehad. En ik denk dat het nu wel snel genoeg bekend zal zijn bij de rest.

Deel Deze Pagina