Hallo allemaal, Wij zijn in verwachting van ons eerste meisje. Nu hebben wij altijd gezegd dat als wij een meisje zouden krijgen wij zouden gaan voor de naam Robin. Alleen nu tijdens de zwangerschap krijgen wij hier meer twijfel over. Wij vinden het een mooie en stoere naam alleen begrijpen ook dat het een jongensnaam is. Daarnaast hebben wij meerdere associaties met mannen die Robin heten (uitgesproken als Robbin). Nu vinden wij de naam Elinn ook erg mooi en neigen we hier steeds meer naar. Wat vrouwelijker maar toch stoer. Hoe hebben jullie de doorslag gegeven aan de naam? En wat zouden jullie doen? Alvast bedankt.
Persoonlijk vind ik Elin(n) leuker dan Robin. Maar dat is natuurlijk smaak. Wij kijken of de naam mooi klinkt (in onze oren), past bij de achternaam en of de naam er op papier mooi uitziet.
Robin vind ik alleen bij een stoere meid passen en dat is van te voren lastig te bepalen. Ik zou voor Elin gaan Vind ik ook een mooie naam.
Ik ken Robin alleen als jongensnaam, en zou dus voor Elin gaan. Maar het bestaat wel als meisjesnaam. Dus als jullie het jaren in jullie hoofd hebben, dan krijg je misschien spijt als je het niet doet.
Ik vind Elin (met één n) een leuke naam, maar je hoort 'm zoooveeel tegenwoordig. Voor mij zou dat een dealbreaker zijn, dus ik zou het bij Robin houden. Superleuke, stoere naam!
Elin is volgens mij nu echt een hype naam. Robin is tijdloos. Ik vind het beiden mooie namen. Ik zou denk ik toch voor robin gaan, stoer en vroywelijk.
Ik vind ze eigenlijk allebei erg leuk, ik kan eigenlijk echt niet kiezen. Elin zou ik iig niet met dubbel n doen.
Ik vind robin hartstikke leuk voor een meisje! Elin trouwens ook maar ik ben ook niet zo van de hype namen. Als elin geen hype was had ik hem net zo leuk als robin gevonden. Welke past het best bij jullie achternaam? Je kan ook wachten tot de geboorte en dan kijken welke naam je het best bij je kindje vind passen.
Ik vind Elin niks. Ik zou gewoon voor Robyn of Robin gaan. Vind het met de Y duidelijk een meidennaam, is dat een optie?
Wat een leuke reacties allemaal!! Onze achternaam is van Dijk. Wachten tot ze er is is misschien ook een idee. We hadden alleen Robin in gedachten maar door de echo's en gewoon het gevoel twijfelen we daarover en denken we dat Elin beter bij haar past. Ik wist zelf niet dat dit momenteel een "hype" naam is. Ik had er zelf nog nooit van gehoord en had hem gevonden op internet! Mij leek Robyn ook heel tof maar dan wordt de uitspraak denk ik al snel "Robijn" en dat vind ik zelf niet zo'n mooie naam. Ben zelf ook groot fan van de naam Jaylin maar dat vind mijn man niks. In ieder geval bedankt tot nu toe. Het blijft iets lastigs want je wil dat zij straks ouder is ook dat ze blij is met haar naam...
Ons buurmeisje heet Robin en ik ben het wel eens met wat er eerder gezegd is dat het beter bij een stoere chick past dan een echt lief en schattig meisje meisje. Misschien is Robyn of Robina/Robine inderdaad een optie? Elin vind ik ook leuk, maar op deze manier geschreven niet af, ik zou er Elinne of Elynne van maken.
Elin! Robin vind ik inderdaad een jongensnaam en zou dan ook denken dat het om een jongen gaat als ik ergens Robin lees.