Hallo iedereen, Mijn vriend en ik zijn in verwachting van ons eerste kindje. We hadden al een naam voor zowel jongetje of meisje. Luca voor een jongetje, en Luna voor een meisje. Met de geslachtsbepalings echo zagen we na een hoop gefriemel en geplaag van ons kindje (echte streken van zn vader) dat het een jongetje is. Ons Luca is in wording dus! We gaan als 2e naam Auke doen, omdat mijn vriend zijn vader zo heette en helaas vroeg is overleden. Vernoemen dus. Nu ben ik benieuwd wat jullie mening is over deze 2 namen. Luca word overigens de roepnaam, en Auke als 2e naam, die hij eventueel kan overnemen als roepnaam als hij dat later wil. Ik hoor het graag!
Ik vind de namen wel leuk, maar niet als combi. Omdat het eindigt met -a- en er ook mee begint. Lucauke, klinkt het dan
Daar heb je gelijk in, vind het zelf ook! Alleen wil vriendlief het écht met Auke. En we zijn verknocht aan Luca. Hmm, begin nu wel te twijfelen haha. Heb je een suggestie qua naam? Of een lijstje. Dan kijk ik wel even op internet
Hoeveel namen had je schoonvader? En anders ook jouw vader vernoemen, zodat je 3 namen krijgt. Auke Luca vind ik al een stuk beter klinken dan Luca Auke.
Ik vind het helemaal niet raar klinken, omdat de -a en de Au wel echt heel verschillende klanken zijn. Bovendien vind ik het wel heel erg mooi om je kindje letterlijk naar de overleden vader van je vriend te noemen, ook al is t misschien niet helemaal dé combinatie van je dromen. Maar het gaat er natuurlijk om dat jullie er allebei een goed gevoel bij hebben!
Maar de A en de AU klinken toch niet hetzelfde? Ik vind het prima kunnen maar ik vind het ook erg vrouwelijk. Ik zou er een echte mannelijke naam tussen doen als dat een optie is.
We hebben nu een paar namen, maar mn partner vind de ene combi niet klinken en ik de andere combi niet haha. Als voornaam 1 van deze namen: Finley Tygo Luca Viggo En dan de vernoeming erachter. Maar wat klinkt leuk en wat niet? Dilemma's!
Finley Auke : nee Tygo auke: kan prima, maar ben zelf geen fan van tygo Luca Auke: leuk! Viggo Auke: leuk.. Je gebruikt toch meest de roepnaam en mijn ervaring met een tweede naam is dat deze alleen met officiële gelegenheden genoemd wordt.. Diplomering etc.. Ik zou wel de roepnaam als eerste doen en Auke als tweede .. Niet omdraaien want op veel documenten staat je eerste naam vaak volledig uitgeschreven.. Mijn eigen ergernis bij klasgenoten: Dan wordt bijv gevraagd naar Ben de vries en dan zei diegene: nee ik heet Matthijs (bij officiële naam Ben Matthijs de vries)
Hmm, moeilijk dit! Luca is nog steeds dé naam voor ons, maar of Luca Jan-Auke staat? En inderdaad, de 2e naam word toch niet gebruikt bijna. Ik zit nu te twijfelen tussen Luca of Finley. Finn vind ik ook helemaal geweldig trouwens! Och, wat een dilemma's
We zijn er (misschien) uit. We vinden de naam Luka (dus met een k) heel mooi staan. Luca met een c vonden we iets te exotisch voor Jan-Auke. En met een k vinden we het stiekem mooier staan hihi
Ik vind het helemaal niet raar. Het is toch een vernoeming, die 2e naam zeg je praktisch nooit. Het gaat toch om het idee erachter?