Nog maar eens een berichtje in onze zoektocht naar de naam voor ons derde meisje. Mijn man is fan van de naam Anina, maar zo heet het dochtertje van een goede vriend al. Dat gaan we dus niet doen. Maar hij heeft het nu in zijn hoofd dat hij ook 'zoiets zelfbedachts' wil. Dus een naam, en daar een A voor. Alisa en Anora staan op ons lijstje. Maar ik vind Alisa teveel lijken op de naam van onze tweede dochter, E.lina. Zelf ben ik enorm fan van N.uria. Maar hij wil daar het liefst een A voor en dat gaat echt niet. Willen jullie meedenken? Bedankt!
Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat N.uria op zich nog wel kans maakt, als hij zelf de naam met de A niet vindt Maar ik ga Anisa, Amila en Ayuna op het lijstje zetten!
Hoe spreek je dat uit? En wat voor soort naam is dit? Ik heb het echt nog nooit gehoord. Is wel iets te gekunsteld voor mij.
N.uria vind ik echt mooist, maar Anora vind ik ook wel oké! De meeste van onderstaand rijtje vind ik zelf echt te gekunsteld, maar misschien zit er voor jullie nog wat bij Abella, Adani, Afara, Afenja, Agita, Alissa, Amara, Amaya, Amena, Amika, Anika, Anissa, Arava, Areva, Arica, Aroza, Aruna, Atara, Avera, Avina, Awilla, Azara, Azola
Bedankt Anoukskie! Ik heb al echt veel aan jouw suggesties gehad. Ik vond Amara op zich ook wel oke, maar dat vindt man niets. Amaya kan ik ook nog voorstellen.
Ainhoa is Spanje een hele normale naam. Ik vind hem prachtig. Klasgenootjes van mijn dochters heten Anisha, Ammara en Alishia. A.lisa vind ik niet op E.lina lijken. N.uria vind ik wel ook heel mooi. <3
Ik heb voor onze zoektocht ook wel bij Spaanse namen gekeken. Nuria is een Catalaanse naam , maar Ainhoa heb ik nog niet voorbij zien komen. Is op zich wel een mooie naam, maar voor ons toch te speciaal. Ik vind Alisa wel mooi. Als het niet teveel op E.lina lijkt wil ik dat ook overwegen.
Ik vind A.lisa en E.lina prima kunnen samen. Vroeger had ik altijd in mijn hoofd dat ik mijn dochter Aviva zou noemen, misschien nog een optie?
Annora / Anora, prachtig!! Amaya en Amara vind ik ook mooi. Alize/Alise nog een optie? Of misschien Aruna? Andere namen met een A die ik mooi vind zijn bijvoorbeeld: Arline, Aya, Ayla / Aila, Arine, Arisa...