Graag jullie reactie

Discussie in 'De lounge' gestart door brademarie, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Wij hebben een beetje een dilemma, om een lang verhaal kort te maken: ik ben in korte tijd een paar x geopereerd aan mijn hand, heb dagelijks veel pijn en slik zware medicijnen. Na veel heen en weer geleur met de kinderen in die tijd, ons jongste kindje is net 10 maanden en de oudste is 3 willen we wat meer rust in de tent voor de kinderen. Voorlopig zal ik nog wel pijn blijven houden en de neurochirurg heeft gezegd dat ik de komende 3 maanden m'n linkerhand niet mag belasten. Onze peuter kan zichzelf zo goed als aan en uitkleden, hem kan ik makkelijk verzorgen, maar onze baby.. Natuurlijk kan ik veel met rechts maar echt niet alles.

Onze oppasmogelijkheden in de omgeving zijn echt beperkt, mijn man werkt fulltime en heeft ook nog 2 uur reistijd per dag. En de baby elke dag naar een kdv brengen? Wil ik ook liever niet.

Nu dachten we eraan om een meisje dat examen heeft gedaan bijvoorbeeld, te vragen om te helpen met de baby. Het tillen, verzorging.. Juist omdat ze al regelmatig uit logeren moest vanwege mijn medische toestand, en aangezien het herstel nog wel langer kan duren. Er kan zelfs weer geopereerd moeten worden maar dit is nu nog niet zeker. Dus zijn we op zoek naar oplossingen voor de komende paar maanden.

Verder zou het ook fijn zijn als ze eens kleine huishoudelijke klusjes zou kunnen doen, maar voornaamste is dus de zorg voor de baby. Ik ben zelf ook gewoon thuis, dus ze hoeft niks alleen te doen in principe. Ik ben echt letterlijk op zoek naar een paar een paar extra handen.

De baby slaapt smorgens een uurtje en smiddags ook 1,5 à 2 uur

Dit is allemaal een beetje de bedoeling, maar wat betalen we zo'n meisje? Betaal je per uur, per dag?
    En welk bedrag..

Hebben jullie tips, andere ideetjes, alle hulp is welkom.

Alvast bedankt voor het lezen/meedenken

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als jullie dat kunnen betalen en iemand kennen die beschikbaar is zou het wel een goede oplossing zijn.
    Bijvoorbeeld voor het kleintje in bad te doen en slaapklaar te maken want dat is denk ik redelijk belastend voor je hand of s'ochtends een uurtje om je kindje aan te kleden en helpen met ontbijt en daarna stofvegen en stofzuigen en stofzuigen is ook best belastend.

Geen idee wat je zo iemand moet betalen, ik zou kijken wat zij dan allemaal moet doen, wat zij vraagt en kijken of dat bedrag dan haalbaar is voor jullie

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hoi! Wat vervelend voor jullie deze situatie! Een oppas voor een korte tijd lijkt me een hele slimme oplossing. Ik zou rond de 5 a 7,50 per uur geven, omdat ze ook licht huishoudelijk werk verricht. Daar zou ik haar dan ook echt voor inzetten, wasjes draaien, strijken, hier en daar wat schoonmaken.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zou even kijken wat minimum jeugdloon is en daarvan uit gaan, afronden is vaak wel makkelijk en dan uiteraard eten en drinken inclusief.

Leeftijd en minimum uurloon
    Bent u 15 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 2.56
    Bent u 16 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 2.94
    Bent u 17 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 3.37
    Bent u 18 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 3.88
    Bent u 19 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 4.48
    Bent u 20 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 5.24
    Bent u 21 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 6.18
    Bent u 22 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 7.25
    Bent u 23 jaar en ouder dan is uw minimumloon per uur € 8.53

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Is er niet een school bij jullie in de buurt met het vak verzorging?

Mijn buren hebben een paar jaar meiden gehad die als een soort stage elke dag daar in het gezin gingen helpen.

6. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Is wel een leuk idee, maar dan heb je misschien elke keer een andere meid in huis. Lijkt me voor de baby niet heel prettig, gezien er al wat heen en weer gesleept is met de baby schrijft ts.

Ik zou inderdaad het minimumloon aanhouden of gewoon afspreken 20-25 euro per dag. T lijkt dan niet zo veel maar voor een jong meisje is dat echt wel lekker verdienen denk ik. Volgens mij krijgen ze bij een supermarkt niet meer en dit is leuker werk denk ik.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als je het kan betalen en zo iemand kan vinden dan zou ik gewoon doen...

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat een goede oplossing zeg! Ik zou als ik jou was even rondvragen in de buurt (familie/kennissen) of ze niet iemand weten. Ik denk dat genoeg meiden dit een ideaal vakantiebaantje zullen vinden! Succes

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Goed idee. Ik heb ook veel opgepast, ook toen ik studeerde. Toen ik studeerde kreeg ik 7 euro per uur ongeveer. Iemand die net van de middelbare school komt zou ik 5 euro per uur geven of een mooi afgerond bedrag per dag, afhankelijk van hoe veel uur per dag je haar in huis wilt halen. Op die leeftijd is het echt een hele fijne en makkelijke bijverdienste dus je hoeft echt niet heel veel geld te geven.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vind het een heel goed idee! Veel tienermeiden zijn gek op baby's en zouden het heel prettig vinden om voor een baby te zorgen én tegelijk geld te krijgen.

Ik vind 5 euro per uur heel netjes :)

11. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als tiener heb ik best veel opgepast in de avonden en dat was zo'n 2 euro per uur. Maar ik begon bij beide gezinnen als 15 jarige, op mijn 18e kreeg ik nog steeds net zo veel. Toen kon ik me daar echt niet druk om maken, maar achteraf ben ik enigszins uitgebuit haha.
    Toen ik 18 was mocht ik aan de slag als gastouder en toen paste ik 3 vaste avonden in de week op op een meisje. Daar kreeg ik iets van 4 euro per uur per kind voor. Dat vind ik zelf netjes!
    Ik zou een tienermeisje dan ook echt niet meer geven dan 4 euro per uur. Zeker ook omdat jij hulp overdag vraagt! Savonds is toch een grotere belasting voor een tiener. Daarnaast vraag je hulp voor meerdere uren achter elkaar, dus tikt het anders heel erg hard aan.

Verstandigste is om te gaan overleggen met die persoon, probeer ergens tussen de 3 en 4 euro uit te komen. Dan zit je nog boven het minimum loon!
    Vooral de tieners die volgend studiejaar iets als verzorging, kinderopvang, spw etc willen gaan studeren lijken me dan ideaal. Kunnen ze weer mooi bij hun werkervaring neerzetten.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het een geweldige oplossing. Maar ik zou zelf denk ik wel zenuwachtig worden van de hele dag iemand om me heen in huis. Het belangrijkste is dus denk ik ook dat er 'een klik' is. En dat je goed met haar afspreekt wat ze doet als je even geen hulp nodig hebt bij de verzorging. Dat je elkaar dan niet hoeft te entertainen ofzo maar gewoon iets voor jezelf kunt doen.

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zelf ook een poos hulp met tillen en de verzorging van mijn dochter nodig gehad wegens een blessure aan het borstbeen en schouder en niet kunnen/mogen tillen. uiteindelijk is een vriendin die geen werk had een paar welken een aantal uren komen helpen. vaak van ong. 10 tot 17/18 uur. ik gaf haar ong. 25 euro per dag. zij blij omdat ze wat kon verdienen en ik blij omdat ik hulp had. dus ik zou zeggen prefecte oplossing las je iemand daarvoor kan vinden. tja betaling zou minimum jeugd loon aanhouden of een dagprijs afspreken.

14. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    En een aupair? Zou dat iets zijn? Geen idee wat dat kost hoor...

15. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Dan zou ze een kamer beschikbaar moeten stellen voor het meisje (of jongen), daarnaast nog badkamer en keuken delen.. mij lijkt het helemaal niets. Misschien ooit als ik een groot villa heb :D

16. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een reacties al, dank daar voor!
    Idd willen we een vast iemand, en anders hooguit 2 verschillende, ook met oog op vakanties e.d
    Dit inderdaad door alle wisselende oppassituaties van de afgelopen maanden.

Kinderdagverblijf vind ik ten eerste te duur voor de oppasmomenten die we nodig hebben straks en ten tweede wil ik niet dat ze 5 dagen per week op het kdv is. (Nood breekt wil... Maar toch! Liever niet)

Ik zit er ook echt niet op te wachten hoor de hele dag iemand erbij, maar we hebben geen andere keus, helaas.. Dan liever iemand met wie het klikt uiteraard, en ook zeker een klik met de kinders, dan de baby 5 dagen ergens onder brengen, of zelf met 2 kinderen ergens rondhangen, dan liever in eigen huis.

We hebben gelukkig de ruimte, ruim huis, grote tuin. De momenten dat de baby op bed ligt kan zij idd even stofzuigen of anders met peuter even lekker naar de speeltuin ravotten en dan kan ik even alleen zijn of m'n doktersbezoeken e.d plannen.

De oppas zal minimaal alleen zijn, dus het is toch een beetje anders dan oppassen als ouders echt weg zijn om te werken of een uitje.

Bedankt voor jullie bijdrage, waardeer het enorm, is een lastige situatie en emoties nemen soms even de overhand die het logisch nadenken soms een beetje lastig maken ;)

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik vind het een super idee!

Misschien kan je een "vast" schema afspreken en een vast maandsalaris? Bijv. dagelijks van 11:00 tot 17:30 uur (neem aan dat je man dan thuis is?). Dan heb je ook nog even voor jezelf / met je kindjes samen, zonder dat er meteen 's ochtends iemand om je heen hangt.

Misschien kan je iemand zoeken die NL (beter) wil leren spreken/schrijven, betaal je een klein bedrag en dan kunnen jullie zo elkaar verder helpen?

En Sterkte met je hand natuurlijk!

18. mumija

mumija Niet meer actief

Oooh je zal wel niet bij mij in de buurt wonen (dat zou wel heel toevallig zijn!), maar ik heb hier 2 dochters van 17 en 15, en die van 17 is schoolverlater..ze heeft wel een baantje, maar ze zou dit zoo leuk vinden!
    En ze hebben een klein broertje van 2, dus ervaring:D;).

Ben zelf toevallig ook onlangs geopereerd aan mijn pols, en die dames van mij kunnen het huishouden doen hoor...echt zulke lieve meiden.
    Echt: het zou TE toevallig zijn als je in de buurt zou wonen..

19. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mumija mag ik pb sturen?

20. mumija

mumija Niet meer actief

Ja mag altijd hoor!