Hallo allemaal, sorry als ik nu het zobeelste onderwrp hierover open, maar ik heb even een vraag, Ik ben 24 en mijn vriend 28 we gaan over 2 weken trouwen dus eigelijk zou ik nu zielsgelukkig moeten zijn, maar ik wil ook heel graag moeder worden we hebben allebei een fulltime baan met vast contract een mooi groot koophuis samen en een stabiel financieel levenwaardoor we er makkelijk een kind bij zouden kunnen hebben, Mijn vriend heeft altijd gezegt als ik een vast contract heb zullen we het er nog eens over hebben, en die heeft ie sinds een week, maar hij komt er zelf niet mee en ik ben bang als ik er nu naar ga vragen dat ie zich gepusht voelt. Vind het erg moeilijk wil hem niet pushe maar het is nou eenmaal zo dat mannen die hormonen niet hebben Hoe adviseren jullie mij om het weer aan te kaarten bij hem en zijn er mensen met ervaring hierin? Bedankt alvast voor het lezen
Tjaaaa ik vind persoonlijk dat je alleen zelf zoiets kan besluiten omdat jij met hem in deze relatie zit en niemand anders hier.. Dus moeilijk te oordelen.. Als hij graag kinderen wilt kan je er best over beginnen om je anticonceptie weg te gooien en kijken wat hij ervan zegt, niks pusherigs aan.. pushen is sowieso niet goed.. mijn vriend wil nu ook graag een kind ondanks dat hij nog geen vast contract heeft ( wel een goede baan met goede vooruitzichten) Ik heb hem besmet met mijn baby gekte waardoor hij er ook kriebels voor kreeg.. ik heb overigens wel mijn eigen huis en een vast contract succes
Als hij deze week zijn vSte comtract heeft gekregen, snap ik op zich wel dat hij niet meteen aankinderen denkt. Mannen zijn daar nou eenmaal niet zo mee bezig als wij. Ik zou het even tijd geven en als je bijvorrbeeld ergens een mooi aanknopingspunt vind om op kinderen in te haken zou ik gewoon een balletje opgooien. Nite meteen een heel serieus gesprek voeren, maar bijvoorbeeld als je iemand met een babytje ziet, zeggen... O dat ziet er leuk uit, begint hetbij jou ook niet te kriebelen?
Sjee ja das lastig.. Ik heb het er zelf ook heel moeilijk mee gehad om er uiteindelijk echt over te beginnen omdat ik bang was dat mijn vriend er nog niet aan toe was.. Wij maakten al wel vaak grapjes onderling, en toen ik uiteindelijk het lef had om hem te vragen hoe serieus ik die grapjes moest nemen, bleek dat hij er exact hetzelfde overdacht en er ook niet over durfde te beginnen omdat hij bang was dat ik er nog niet aan toe was. Maar wat ik uit jou verhaal begrijp is dat je vriend weet hoe graag jij het wilt? Weet hij ook dat je er al aan toe bent? Ik dacht dat ik genoeg signalen had gegeven om duidelijk te maken dat ik eraan toe ben, en wachtte eigenlijk tot hij erover zou beginnen omdat ik dacht, als hij er ook aan toe is merk ik het vanzelf.. Nou niet dus want hij had het niet door... Weer van geleerd dat ik soms toch duidelijker moet zijn, ipv alleen signalen af te geven en hopen dat ie het wel snapt.. Heeft jou vriend net zo'n diepgewortelde kinderwens als jij? Als je een open gesprek begint, om te vragen hoe hij er nu over denkt en hoe en wanneer hij dat voor zich ziet push je hem in mijn ogen niet. Het word pas pushen als je er keer op keer weer over begint en constant met tig argumenten komt om het wel te doen, als hij nog redenen heeft om te wachten. Ga het gesprek aan en laat genoeg ruimte voor zijn mening en visies. Luister naar hem en probeer hem te begrijpen.. Succes!
Mee eens! Enne, jullie gaan over 2 weken trouwen? Hij zit wss met zijn gedachten bij de trouwerij..... Geef hem even de tijd.
Is dit niet iets waarover je 'duidelijkheid' wilt hebben voordat je gaat trouwen? Ik zou wel graag weten of we ook op dat gebied bij elkaar passen...
Ik heb tegen mijn man gezegd: "Je weet dat ik graag kinderen met je wil, maar ik laat t aan jou wanneer we beginnen. Jij mag aangeven wanneer we stoppen met anticonceptie." Werkte bij ons prima. Maar idd. Je trouwd over twee weken, dus zullen de gedachte daar nu niet zijn. Succes!
Wij hebben vrij vroeg in onze relatie de ´toekomstplannen´ door genomen.. Want als mijn vriend gelijk zegt: ik wil geen kinderen of ik weet het niet zeker.. zou dat bij mij een reden kunnen zijn om niet door te gaan met de relatie (tja, mijn kinderwens is nou eenmaal heel groot..). Ook omdat mijn vriend wat ouder is, hebben we het er snel over gehad. Hij zei altijd: ik wil kinderen, maar nu nog niet. Begin dit jaar zei hij: zullen we in het voorjaar/zomer van 2014 stoppen met anticonceptie. Ik was voor. Maar door gedoe met de pil.. ik kreeg een nieuwe pil en voelde me daar niet lekker op, kwam hij zelf met het idee: stop er dan mee.. dan zien we wel hoe het gaat.. (hij was/is dan in eerste instantie ook tegen het gebruiken van ovu testen enzo, maar dit wilde ik zelf graag). Je kan het toch gewoon naar voren brengen nu. Hoe denk jij er over? We hebben allebei een vast contract, alles voor elkaar, gaan trouwen.. Zullen we met anticonceptie stoppen in januari. Zo heeft hij de kans er nog even aan te wennen en kunnen jullie ook nog even genieten van de witte broodsweken zonder dat vrijen een 'kindjesmakending' wordt, maar nog gewoon lekker is (want het veranderd toch..)
Je heb best kans dat mensen op de trouwerij gaan beginnen over wanneer er kinderen komen bij jullie Klinkt cliché.. maar veel mensen denken dat er na een bruiloft aan kinderen wordt begonnen en zullen dat natuurlijk bij wijze van grapje aan jullie kenbaar maken. Dan is het gelijk weer iets om een paar dagen later op in te haken bij je man. Hij zal het inderdaad nu wel "vergeten" ivm de trouwerij. En wie weet heeft hij het wel in zijn hoofd en komt hij er na de trouwerij mee Succes!
Daar moeten jullie echt even goed over praten, nu niet iig want mannen vinden zon trouwdag ook heftig. Je weet dat hij kinderen wil en hij heeft een "datum" gezegd. Hij is hier nog niet op teruggekomen maar dat kan ivm bruiloft zijn. Laat het even rusten voor nu en kom er na de bruiloft op terug. Ik heb toen ook tegen mn vriend gezegd, k wil heel graag kinderen met je en ik weet dat jij het ook wilt maar iets houdt je tegen. Wanneer jij er klaar voor bent kun je me dit aangeven en dan stop ik met de pil. Hij heeft er toen een paar weken "niks" mee gedaan en toen zei hij dat ik in november kon stoppen met de pil. Mannen willen het wel graag maar die grote stap om er echt mee te beginnen is groot voor ze en moeten ze even laten bezinken. In de meeste gevallen wat ik tegenkom dan, niet alle mannen zijn t zelfde natuurlijk
Super bedankt voor jullie reacties !! Het komt er dus op neer dat ik hem de tijd moet gunnen maar vanuit mijn kant wel duidelijk moet zinn dat ga ik zeker doen! En we willen allebei zeker graag kinderen maar bij mij is het echt al enige tijd zo dat ik het EGT graag wil en heb geen idee of dat bij hem ook zo is dus ga na de bruiloft zeker een keer aankaarten en wat duidelijk zijn hoe ik er over denk en hem de kans gunnen om ook te zeggen hoe hij er over denkt haha Ben heel blij dat dit forum er is staat veel wijsheid en leuke dingen op!! Dank jullie