Graag mee laten eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik ben even wat tips nodig!
    Ik wil Vigo graag mee laten eten met ons, dus dat we op hetzelfde tijdstip
    gezellig samen eten. Nu is het zo, dat Vigo al vanaf dat hij zijn warme hap krijgt, hij deze altijd rond half 5 krijgt. Dan heeft hij ook echt honger.
    Mijn vriend komt pas tegen 17.15 uur thuis, meestal kan ik dan gaan koken zodat we meestal tegen 17.45 aan tafel kunnen.
    Heb al geprobeerd om Vigo tegen half 5 een ligaatje te geven en wat drinken zodat hij het makkelijker kan overbruggen tot 17.45 uur, maar hij moet er niks van hebben :)

Wat kan ik doen, of hem geven zodat hij het wel volhoudt tot 17.45 uur?
    Hij is nu bijna 13 maanden, en het lijkt me op zich 'tijd' dat hij samen met ons eet. Vooral ook met oog op de toekomst... als je begrijpt wat ik bedoel... :)

Alvast bedankt voor jullie tips!

2. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Ik laat Sjoerd soms mee-eten en wij eten pas om 19.00 uur, want we zijn allebei pas na zessen thuis.. (soms erg irritant). Hij krijgt meestal zijn fruithap rond half vier en dan daarna een fles.. daar houdt hij het aardig mee vol tot zeven uur. Als hij erg moe is, krijgt ie gewoon een potje....want anders duurt het hem echt te lang haha.

In de weekenden eet hij zowiezo mee, want dan heb ik meer tijd, maar ik houd me dan wel zoveel mogelijk aan het late tijdstip, zodat hij daar aan kan wennen.

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik geef Nils meestal ook 's middags rond 16:00 wat fruit. Ik begin meestal rond 16:45 met koken en we eten dan rond 17:15/17:30 (ligt eraan wat ik kook natuurlijk :p ).
    En anders eventueel een beker drinken als hij aangeeft toch honger te hebben?

Mijn man belt trouwens altijd wanneer hij aanrijdt op het werk, dan weet ik hoe laat hij ongeveer thuis is en dan staat het eten klaar. Nils speelt in de tussentijd of hij helpt met de vaatwasser uitruimen of zo.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm dat si hier ook nog een probleem :)

na een dag kdv gaat het wel.... dan is ze ook later thuis
    want inderdaad eet ze het liefst rond half 5

vervelende van kdv is dat ze daar "veel" meer flessen krijgt dan thuis
    (zou ze daar meer honger hebben? kan het me slecht voorstellen.. maar ze krijgt daar pas in de middag fruit dus tja)

maar na kdv heeft ze vaak niet meteen honger

terwijl als ik dr om half 5 een fles geef om dr honger te stillen.. ze tegen 6 uur/half 7 als wij gaan eten natuurlijk geen honger meer heeft

wij zijn er ook nog niet helemaal uit dus :)

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik geef ook rond 16.00 nog een klein tussendoortje. Misschien helpt afleiden met bv. een wandeling of even tv kijken?

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

buiten dat we eh.. nooit tv kijken.. (nee niet uit religieuze overwegingen ofzo... maar meer dat ze daar nog tijd zat voor heeft en het nog genoeg zal doen.. om dat nu nog niet aan te moedigen :) )

lijkt me dat wel de optie
    want als we toevallig aan het wandelen zijn.. zoals vandaag gaat het vaak beter

nu tovallig.. vandaag niet dus toen hebben we dr om 5 uur even uurtje naar bed gedaan omdat ze supermoe was
    maar wel net onwijs leuk met zn 3tjes gegeten voor het eerst :)

voor de liefhebbers.. straks (denk met kwartiertje ofzo) een leuke foto van anne met wortels en aardappels op http://annedaniels.nl

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn heeft pas honger als hij eten ziet! haha Dus dat is lekker makkelijk! Maar als hij eten ziet is het brullen....
    Nu krijgt hij nog een fles voor het slapen, dus hij moet voor 18 uur eten zeg maar. Wij hebben de afspraak: werk ik tot laat, dan eet hij niet met ons. Werk ik tot vroeg dan eten we om half 6 saampjes.

mmm..geen antwoord op je vraag, maar wilde het toch ff kwijt! hahahaha

kus miek

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier staat ze voor de keukenkast als ik met de pannen aan het rommelen ben hmmmmmmmm ze weet dat ze dan bijna eten krijgt :)
    wij eten wel al om half maar weekends vaak later en ik heb geen problemen om het te "rekken"

Deel Deze Pagina