Ik weet niet of dit al gezegd is (teveel berichten om terug te lezen). Maar als je voor 1 augustus toeslagen hebt aangevraagd wat bij jou het geval is, dan krijg je in augustus bericht van de belastingdienst en ook in augustus uitbetaald. Je kan ook al zien of er al een beschikking is gemaakt, je kan via de website van de belastingdienst inloggen met je DigiD code op mijn toeslagen, dan kan je het inzien.
Volledig werken wil je niet? Jammer dan. Echt... Ik mag toch verdorie hópen dat er niet ergens een potje is. En het zal wel weer enorm onaardig zijn, maar waarom ben je in hemelsnaam zwanger en waar is de vader? Ik schrik me echt een hoedje hoeveel onverantwoordelijke situaties ik aantref op dit forum..
Ze studeert voltijd! Sorry, maar hier word ik boos van. Hoe moet iemand die fulltime studeert in godsnaam fulltime werken?
Ik heb zelf gestudeerd, had een kind en werkte daarnaast, maar echt bij lange na niet fulltime, dat ging gewoon niet. En bij hbo heb je ook nog veel aanwezigheidsplicht en stages (dat had ik bij m'n master dan weer niet) dus dan is fulltime werken nogal lastig.
Waarom zit jij op dit forum? Om met je vinger te kunnen wijzen en mensen altijd maar te veroordelen? Dat is namelijk het enige wat ik je altijd zie doen. Naast tot in den treure herhalen hoe goed je het zelf allemaal voor elkaar hebt
Tsja. Niet alles wat je wil kan ook altijd. Het leven zit vol lastige situaties en keuzes. Wil niet zeggen dat je dan maar je handje op kunt houden. Misschien moet je niet zwanger worden als je de boel niet voor mekaar hebt.
Oh ja. Ik heb het fatastisch voor elkaar inderdaad. Nog nooit iets moeilijks meegemaakt. Klopt. En daar schrijf ik ook zoveel over.
Ik snap best waar de gedachten van Hilly vandaan komen. Het zou het fijnste zijn als een kind geboren wordt in een gezin met twee ouders (of dat nu een mv, vv of mm is), waar voldoende geld is, voldoende ruimte, ouders die elkaar en hun toekomstige kind lief hebben. Maar weet je, helaas loopt het leven niet altijd zo. Ik heb nu alles goed voor elkaar. Goede baan, vriend heeft een goedlopend bedrijf, 3e op komst. Fijn huis, goede relatie. Stel dat mijn vriend morgen zegt dat hij er vandoor is en ik raak mijn baan kwijt, dan heb ik ook een probleem. Dan zing ik het nog wel een jaar uit, en ook wel twee jaar, maar daarna? Geen idee hoe ik dat dan ga doen. Het leven is niet maakbaar, hoewel Hilly dat wel lijkt te denken (althans, dat maak ik op uit deze reactie). Maar echt, ik snap waar de reactie vandaan komt, ik denk alleen dat je wat verder moet kijken dan alleen je eigen situatie.
Ik wilde absoluut geen derde kind, maar bleek ineens 23 weken zwanger, ondanks de Mirena. Een abortus gaat dan niet meer. Nu heb ik een baan, een huis, een relatie en genoeg liefde. Maar als ik dat allemaal niet had? Had ik dan maar moeten stikken? Ik ben pro abortus hoor, maar je kunt zoiets niet afdwingen bij iemand. Denk na voor je zoiets zegt.
Hoi dames, ik wilde even melden dat het erop lijkt dat ik een voorlopige oplossing heb tot omstreeks maart en misschien zelfs t/m mei. Het moet nog goedgekeurd worden en dan heb ik voorlopig weer wat zekerheid. Ik heb dit kunnen regelen via het jongerenloket. De regeling heeft geen naam en is uniek voor mij en mijn situatie. Ik ben in ieder geval blij dat deze mevrouw zich zo voor mij heeft ingezet. Wat betreft DUO, ik had bericht gekregen dat ik nergens meer recht op heb. Geen stufie en geen lening meer. Dus dan kan ik zelf blijven bellen wat ik wil maar ik krijg toch niks. Alleen een onafhankelijk persoon zoals een decaan zou nog iets voor elkaar kunnen krijgen.
Wat fijn! Ik wil je veel succes wensen met het afronden van je studie! En alvast gefeliciteerd met je kindje.
Thanks dames, ik heb er nu ook weer een beetje zin in allemaal. Gisteren zat ik nog in tranen hoe ik dit nu weer moest oplossen, maar eindelijk heb ik gewoon iets. Hopelijk is dit dé oplossing.
Fijn voor je meis! Het allerbelangrijkste voor jouw toekomst én dus die van je mannetje is dat je idd je studie afmaakt en financieel onafhankelijk wordt en blijft. Heel knap dus dat je je daar zo voor inzet, dat getuigt van doorzettingsvermogen en verantwoordelijkheids gevoel. Succes! 👍🏼👍🏼
Ik had dit ook nog gevonden: fondsdbl.nl en tesselschade-arbeidadelt.nl Wie weet heb heb je daar nog iets aan.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Ookal is mijn ventje er nog niet, ik ga al vanaf het begin door het vuur voor hem en dat zal altijd zo blijven Thanks Gitta. Ik hoop dat ze dit onderwerp nog even laten staan. Ik denk dat veel alleenstaande moeders met financiële problemen hier wat aan hebben. Ik heb mezelf zojuist getrakteerd op een bak fruityoghurt van de lidl
Geweldig. Dus de gemeente heeft je via hun jongerenloket geholpen? Je kunt trouwens gewoon in februari en maart of eerder starten met solliciteren. Heb ik ook gedaan. Kon per 1-4 toen beginnen. Eerst 20 uur omdat ik nog een paar dingen voor mijn afstudeerproject moest doen. En een maand later gewoon 32 uur.
Klopt. per 1-1 moet ik beginnen met solliciteren. Hopelijk vind ik voor die tijd nog een extra baan die te combineren is met kdv of dat ik bij mijn huidige baan een andere functie (tijdelijk) kan krijgen. Het liefst hoop ik een stageplek te vinden die ook betaalt, maar die kans is klein in Rotterdam. Mijn studie heeft vrijwel nooit een betaalde eindstageplaats, maar niet geschoten altijd mis. Strak gaat alles weer open en kan ik gaan bellen Eerder kan ik sowieso niet beginnen, want de kleine mag (mits hij optijd geboren wordt) pas per 1-1 naar het kdv. Ik ben blij dat ik even de tijd heb om uit te zwangeren, te bevallen en dan weer goed op onze toekomst te richten. Het is jammer dat ene Hilly denkt dat ik "gewoon" met mijn hand omhoog zit, terwijl ik in feite 7 dagen in de week van huis ben voor studie en werk. En die 7 dagen zijn gemiddeld van 7 tot 23.00. Dat zie ik niet elk persoon doen. Maarja sommige mensen hebben nu eenmaal vooroordelen en weigeren zich te verdiepen in andermans situatie, omdat zij een lekker leventje leiden zonder problemen. Geeft niks ik gun je je goede leven. Niemand verdient het om in mijn situatie te zitten en moet knokken om weer alle eindjes aan elkaar te knopen. Niemand verdient het om in een half jaar tijd alle zekerheid kwijt te raken. Ik hoop gewoon dat je ziet dat je reactie naief en kwetsend is. Ik ben blij om te zien dat hier mensen zijn die mij verdedigen en snappen dat niet iedereen alles gegund is.