Graag meedenken: Financiële hulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovare, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Wat fijn dat ze jou daar zo goed en zo snel hebben willen/ kunnen helpen !

Veel succes met het afronden van je opleiding en op een goede toekomst;)

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Bedankt kopje :) ik ben daar ook heel blij mee

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Misschien kun je ook proberen vervroegd af te studeren? Als de kleine er straks is valt studeren ook niet meer mee. Weet dat dat heel veel werk is en misschien heb je het al te druk maar mij was het ook gelukt om in maart al klaar te zijn ipv juli. Staat ook goed op je cv. Dit is gelukt door eerder met mijn scriptie te beginnen, naast de gewone colleges vanaf december met scriptie begonnen en in maart met alles klaar.

Veel succes ermee, hopelijk vind je snel na je studie een baan en kun je beginnen met aflossen en daarna een financieel stabiel bestaan opbouwen met je zoontje. Even afzien voor een goede toekomst!

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Dit heeft een collega van mij ook gedaan. Is heel pittig en misschien niet te doen met jouw drukke schema nu al. En kies vooral tactisch waar je wel en niet je tijd insteekt qua studie en wat voor scriptie je gaat maken. Wat studeer je eigenlijk?

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Schandalige reactie dit. Je zou je dood moeten schamen. Totaal niks onverantwoordelijks aan dit gedrag. Ze zal deze situatie zelf ook niet gewild hebben. Met nu volledig gaan werken zou ze tijdelijk meer geld hebben ja. Maar als ze nu nog een jaar gaat studeren, m.b.v. financiële middelen, kan ze daarna een inkomen genereren waarbij ze geen aanvulling nodig heeft vanuit de staat.
    Dus eigenlijk is dit een win-win situatie voor haar en de staat.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja joh want je kan je toekomst ook zo goed voorspellen. Oppervlakkig ongelooflijk dat er mensen zoals jij bestaan

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ts ik heb respect voor hoe je het allemaal doet. Hopelijk kun je het volhouden en kun je snel afstuderen. En kunnen jullie een mooie toekomst opbouwen.

Trek je niets aan van die ene kortzichtige reactie.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Fijn dat het gelukt is, ts! Ik ben afgestudeerd met een pasgeboren baby aan de borst. Was super zwaar en ik heb ook wel het nodige commentaar gekregen van mensen die echt he-le-maal niet snappen hoe het leven in elkaar zit. Gelukkig ga jij ervoor, maakt je nu al een supermoeder!

9. Islah

Islah Niet meer actief

Zoals irritant met je vingertje wijzen steeds

10. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Op zich snap ik je wel maar voor een voltijds student met een bijbaan hoort toch een potje te zijn waardoor zij zich in de toekomst zelf kan onderhouden ipv een 'ongeschoold' baantje en de nodige toeslag. Langetermijn denken of zo....

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Inderdaad bij je decaan informeren soms heeft de universiteit/hogeschool een potje en anders weet hij/zij wel wat mogelijkheden zijn.

Ik heb studievertraging opgelopen door fysieke en psychische problemen en kreeg deels geld uit een potje en deels een extra jaar stufi.

Verder een tip:
    Misschien kom je in aanmerking voor een startpakket van stichting babyspullen.

Vaak hebben gemeenten ook allerlei regelingen. Daarvoor zou je naar een maatschappelijk werker in je gemeente kunnen gaan. Die weet alles mbt toeslagen, kinderbijslag, leningen, geldpotjes etc.

Succes!

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ja nee, een hbo studie opbreken, en daarvoor in de plaats ongeschoold werk gaan doen is heel verstandig! En dan nog een schuld die anders een gift zou zijn geweest op de koop toe krijgen, echt dat is een zonnige toekomst!!

13. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    dames ik ben blij dat jullie zo voor mij opkomen <3. Ik hoop dat het bericht aankomt bij deze dame en dat ze de volgende keer 2 keer nadenkt voor ze een oordeel velt. Mocht ze me nog in twijfel trekken wil ik best een keertje met haar praten en zal ik haar mijn verhaal delen.

@Aicirtap, bedankt nog voor je tips. Zeker van dat starterspakket. Ik ga nu vragen of ik in aanmerking komen.

Wb sneller afstuderen. Dit is mijn laatste jaar, of zelfs mijn laatste paar maanden. Wat ik versneld kan doen heb ik al op versneld gezet, zoals mijn stage. De rest zal ik helaas niet allemaal sneller kunnen doen. Ik hoop gewoon dat ik met de nodige inzet alles voor juni afgerond heb en dan lekker kan gaan werken op mijn vakgebied. Ik ga in ieder geval vanaf de geboorte op zoek naar een goede werkplek (in het onderwijs).

14. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Dit is precies wat ik ben gaan doen. En inderdaad, in deze tijd kun je veel beter voor je opleiding gaan.

15. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

+100000

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zo zonde idd. &#128532; Kun je niet alsnog je opleiding afmaken nu de kleine er is?

17. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Petje af hoor! Blijf nog even volhouden zo dan komt het echt wel goed! Welkom in het onderwijs straks! Is met kinderen best goed te combineren als je vakanties hetzelfde zijn als de vakanties van de kids. Heb ik ook: vrij als de kids vrij zijn, heel fijn!

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Je mag zeer trots op jezelf zijn, petje af.

Deel Deze Pagina