Hoi, Weet iemand nog leuke tips qua voorlezen? Mijn eisen: *) korte verhaaltjes van 1 of 2 pagina`s (veel verhalen zijn veel te lang om te lezen voor het slapen gaan). We hebben al gelezen: *) alle boeken van Marianne Busser en Ron Schröder ongeveer (want dat soort boeken/verhalen bedoel ik) *) jip en janneke
dikkie dik! korte leerzame, grappige verhaaltjes met mooie plaatjes. mijn dochter wil alleen nog maar uit de boeken van dikkie dik voorgelezen worden
Hmm "Jan en Oortje" zoals dochterlief ze al jaren steevast noemt is hier wel echt de favoriet. Bij jullie blijkbaar ook geliefd Wij lezen hie ook veel sprookjes... Evt in meerdere delen Zal morgen eens in de kast gluren wat we nog meer hebben.
We zitten ook een beetje soms met het leeftijdsverschil: dochter vindt Dikkie Dik niet erg leuk meer en zoon is niet zo van de sprookjes en ze duren ook te lang voor `s avonds. Sprookjes is meer iets voor overdag, dan lezen we ze wel.
Kolletje (van pieter feller en natasha stenvert) is hier favoriet voor het slapengaan. Gaat over een kleuter die kan toveren door haar toversokken. Herkenbare situaties en met veel humor geschreven, leuk!
Zijn (kleuter) prentenboeken dan niet leuk om voor te lezen voor allebei? Ik neem nog steeds altijd ook wat prentenboeken mee van de bibliotheek. Helaas heeft de jongste nog geen interesse in voorlezen, die wordt alleen maar boos als ze het boek niet uit mijn handen mag trekken . Ik kan niet wachten tot ik weer met die leuke peuter prentenboeken kan beginnen
De boeken van Karel en Kaatje (en soortgelijke boeken, we hebben er bv. ook één over Anna - van een andere schrijfster) van Liesbet Slegers. Zijn wel meer pagina's (het is een verhaal per boekje), maar niet te lang voor voor het slapen gaan, vind ik. Knofje is hier ook een (groot) succes! Vind het zelf alleen niet zo fijn voorlezen...
Dat heb ik juist met kolletje. Dochterlief vindt het geweldig dus doe het weleens.. Maar meestal laat ik papa voorlezen uit kolletje Hier ook een boekje van Anna... Dochterlief vindt het nog steeds een leuk en natuurlijk heel herkenbaar boekje. bol.com | Ik Wil Mijn Knuffel, Kathleen Amant | Boeken E hier nog zo'n boekje dat je makkelijk uitleest dankzij weinig tekst per bladzijde. Nog steeds goed voor een hoop lol ook. bol.com | Mag Ik Vandaag Mijn Blootje Aan?, Bavo Galama | Boeken
Wat vindt dochter (3 jaar en 3 mnd) leuk: - plaatjeszoekboeken (waar is wally, alles van Charlotte Demoutons, dat type), dat is niet voorlezen maar samen zoeken naar van alles - alles van Bobbi, Dik Bruna en Dikkie Dik - Annie MG Schmidt: versjes (vooral Ik ben lekker stout, daar krijgt ze geen genoeg van) - Ikke niet! (Nicola Killen) - Ik zou wel een kindje lusten (Sylviane Donnio) - Allemaal de liefste (Sam MacBratney) - Allemaal kunstjes (Catherine Anholt) - De AVI M3/E3 boekjes van haar broer, vooral als hij ze aan haar voorleest (lief!), maar mama mag dat soms ook doen. Voor de rest wil mij nu even niets te binnen schieten. Voorlezen vindt ze erg leuk, maar er moeten ook veel plaatjes instaan zodat ze echt mee kan kijken.
Hier ook een voorlezende zus, maar die boeken zie ik mezelf nog niet echt voorlezen als avondverhaaltjevoorhetslapen gaan, 1 pluspunt ze zijn wel kort (roos roos kijk een roos pim...)