boekentips

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yolanthe, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoi,

Weet iemand nog leuke tips qua voorlezen?

Mijn eisen:
    *) korte verhaaltjes van 1 of 2 pagina`s (veel verhalen zijn veel te lang om te lezen voor het slapen gaan).

We hebben al gelezen:
    *) alle boeken van Marianne Busser en Ron Schröder ongeveer (want dat soort boeken/verhalen bedoel ik)
    *) jip en janneke

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dikkie dik!
    korte leerzame, grappige verhaaltjes met mooie plaatjes. mijn dochter wil alleen nog maar uit de boeken van dikkie dik voorgelezen worden :D

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm "Jan en Oortje" zoals dochterlief ze al jaren steevast noemt is hier wel echt de favoriet. Bij jullie blijkbaar ook geliefd :)

Wij lezen hie ook veel sprookjes... Evt in meerdere delen :)

Zal morgen eens in de kast gluren wat we nog meer hebben.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We zitten ook een beetje soms met het leeftijdsverschil: dochter vindt Dikkie Dik niet erg leuk meer en zoon is niet zo van de sprookjes en ze duren ook te lang voor `s avonds. Sprookjes is meer iets voor overdag, dan lezen we ze wel.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Kolletje (van pieter feller en natasha stenvert) is hier favoriet voor het slapengaan. Gaat over een kleuter die kan toveren door haar toversokken. Herkenbare situaties en met veel humor geschreven, leuk!

6. Saskia78

Knofje!

Dat was waar ik gister niet op kon komen :)

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ties en Trijntje van Yvon Jaspers

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Zijn (kleuter) prentenboeken dan niet leuk om voor te lezen voor allebei? Ik neem nog steeds altijd ook wat prentenboeken mee van de bibliotheek. Helaas heeft de jongste nog geen interesse in voorlezen, die wordt alleen maar boos als ze het boek niet uit mijn handen mag trekken ;). Ik kan niet wachten tot ik weer met die leuke peuter prentenboeken kan beginnen :)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De boeken van Karel en Kaatje (en soortgelijke boeken, we hebben er bv. ook één over Anna - van een andere schrijfster) van Liesbet Slegers. Zijn wel meer pagina's (het is een verhaal per boekje), maar niet te lang voor voor het slapen gaan, vind ik.

Knofje is hier ook een (groot) succes! Vind het zelf alleen niet zo fijn voorlezen... :)

10. Saskia78

Dat heb ik juist met kolletje.
    Dochterlief vindt het geweldig dus doe het weleens.. Maar meestal laat ik papa voorlezen uit kolletje :)

Hier ook een boekje van Anna... Dochterlief vindt het nog steeds een leuk en natuurlijk heel herkenbaar boekje.
    bol.com | Ik Wil Mijn Knuffel, Kathleen Amant | Boeken
    E hier nog zo'n boekje dat je makkelijk uitleest dankzij weinig tekst per bladzijde.
    Nog steeds goed voor een hoop lol ook.
    bol.com | Mag Ik Vandaag Mijn Blootje Aan?, Bavo Galama | Boeken

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Rik & Roosje van Carry Slee
    Jubelientje van Hans Hagen
    Lisa & Jimmy van Vivian den Hollander

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

genoteerd!
    Ga met mijn lijstje deze week eens naar de bibliotheek!

13. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Woezel en pip was hier een groot succes :)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Wat vindt dochter (3 jaar en 3 mnd) leuk:
    - plaatjeszoekboeken (waar is wally, alles van Charlotte Demoutons, dat type), dat is niet voorlezen maar samen zoeken naar van alles
    - alles van Bobbi, Dik Bruna en Dikkie Dik
    - Annie MG Schmidt: versjes (vooral Ik ben lekker stout, daar krijgt ze geen genoeg van)
    - Ikke niet! (Nicola Killen)
    - Ik zou wel een kindje lusten (Sylviane Donnio)
    - Allemaal de liefste (Sam MacBratney)
    - Allemaal kunstjes (Catherine Anholt)
    - De AVI M3/E3 boekjes van haar broer, vooral als hij ze aan haar voorleest (lief!), maar mama mag dat soms ook doen.

Voor de rest wil mij nu even niets te binnen schieten. Voorlezen vindt ze erg leuk, maar er moeten ook veel plaatjes instaan zodat ze echt mee kan kijken.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook een voorlezende zus, maar die boeken zie ik mezelf nog niet echt voorlezen als avondverhaaltjevoorhetslapen gaan, 1 pluspunt ze zijn wel kort (roos roos kijk een roos pim...)

Deel Deze Pagina