Ongi na miskraam, toch positieve test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ellen mv 2, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen mv 2

2 apr 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 Weken geleden heb ik een miskraam gehad. Het bloeden begon zo'n 4 weken geleden maar een week later(6 weken) kwam het vruchtje pas los. In de tussentijd bleven de testen positief (lees: vette streep). Nu ben ik vandaag weer ongesteld geworden, dus ik nam aan dat de test dan weer negatief moest zijn. Niet dus, ook vandaag was de test weer positief. Iemand hier ervaring mee?

2. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Volgens lezen kan hcg lang in je lichaam blijven :)

3. Happiest3

Happiest3 Lid

8 jul 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook erg vaak gelezen. Geen idee ook wanneer dat minder zou moeten worden. Denk dat dat per persoon verschillend is en mss ligt het er ook wel aan wanneer het vruchtje is afgestoten door het lichaam.
    Ik weet wel dat ik voor deze zwangerschap ook een MK heb gehad en niet verwachtte weer een zwanger te zijn. Maar toch alweer bijna 20 weken zwanger nu. Direct erna zwanger geraakt
    Ik wens je iig veel succes!

4. Ellen mv 2

2 apr 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op de hoogte van het feit dat HCG nog lang in het lichaam kan blijven. Maar ik heb ook ergens gelezen dat je pas weer ongesteld word als het HCG uit het lichaam is. :)

5. Ellen mv 2

2 apr 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je direct weer zwanger bent geraakt. :D Gefeliciteerd

6. Happiest3

Happiest3 Lid

8 jul 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! ik hoop natuurlijk dat dat voor jou ook het geval zal zijn :)

7. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ik voelde mijn eisprong en werd ongesteld, met bloedprikken ruim daarna nog HCG in mijn bloed gevonden...

8. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kan het zijn dat je zwanger bent van een tweeling (nu nog maar 1 dus...).
    Die bloeding zegt niet zoveel. Kan zijn dat je lichaam toch maandelijks denkt dat het moet menstrueren (ook al ben je zwanger). Is je test nog steeds overduidelijk positief? Ik zou bloed lsten prikken en/of echo laten maken.
    Wil je geen valse hoop geven, maar een positieve test en menstruatie lijkt me niet te kloppen eerlijk gezegd.

9. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    heb je na je miskraam nog een echo gehad om te bevestigen dat je niet meer zwanger bent? want je kunt ook een miskraam hebben en dat er dan toch nog een vruchtje is blijven hangen.

en anders zou ik gewoon even contact opnemen met vk of ha hierover. wel zo prettig om te weten waar je aan toe bent!

10. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! Zijn de testen na je miskraam wel lichter geworden? Want ondanks dat het hcg nog lang in je lichaam kan blijven zou het wel moeten verminderen.
    En heb je een controle-echo gehad?
    Ik heb zelf begin februari een miskraam gehad, daarna niet meer getest. Toen via de temperatuurmethode gemerkt dat ik een eisprong had gehad, en toen mijn menstruatie uitbleef opnieuw getest. Positief, en donkerder dan mijn laatste test van de vorige zwangerschap, dus opnieuw zwanger!
    Hoop dat dit bij jou ook het geval is, maar dat hangt denk ik van je vorige testen (en eventuele echo) af.

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dit heb ik meegemaakt bij de laatste zwangerschap. We kwamen er bij de nacontrole pas achter dat er nog een frummeltje in zat met een kloppend hartje. Ze wordt volgende maand 1 :)

Het ligt eraan hoe lang je zwanger geweest bent hoe lang het duurt voordat je alle hcg kwijt bent. Naar mijn weten kun je wel ongesteld worden terwijl er nog hcg in je lichaam zit, al is dit niet gebruikelijk (sommigen worden de eerste maand vd zwangerschap nog een of twee keer ongesteld). Ze zeggen bijvoorbeeld ook dat je geen cyclus hebt zolang je borstvoeding geeft, omdat er dan teveel bepaalde hormonen in je lichaam zitten die het tegenhouden. Nou, ik menstrueer er "vrolijk" doorheen :D
    Volgens mij ligt het eraan of je lichaam zelf de hormonen alweer heeft aangemaakt voor een menstruatie of niet. Misschien is het handig om ook een echo te vragen om te kijken of je baarmoeder 'schoon' is?

En misschien ben je ook wel weer gewoon zwanger? :-D
    In ieder geval sterkte ermee, een miskraam is naar, ook de nasleep ervan. Ik hoop dat je snel wat meer zekerheid hebt!

12. Ellen mv 2

2 apr 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    suethatsme: Ik heb een paar dagen nadat ik weefsel ben verloren een echo gehad. Hierop was niets meer te zien; de wanden van de baarmoeder lagen weer op elkaar.

Katheleine: Ik heb na de miskraam elke week getest om te kijken of het HCG zou zakken. Tot nu toe dus elke keer een knaller van een test.

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dit klopt niet na mijn mola zwangerschap had ik tot oktober hcg in mijn lichaam ik moest elke week bloed prikken en in juli 27 dagen erna werd ik ongesteld.

14. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik heb een curettage van een mola zs bij 12 weken gehad en werd na een maand ongi, terwijl de test ook positief was (en niet zwanger). Maar die test was geen knaller meer.

15. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu ellen? Ik denk dat als je nog steeds zulke donkere testen hebt na een goede echo je misschien toch een keer de huisarts of vk moet bellen? Ik denk dat ze nu wel lichter zouden moeten worden, zeker omdat je al een menstruatie hebt gehad.

16. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Dit klopt niet :)

Ik had ook nog een week of 4 een positieve test. En menstrueerde ook..

17. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.401
    1.177
    113
    Jup ook hier na een partiële mola een eisprong gehad met een hcg waarde van 83! En 2 weken later ongesteld met een hcg waarde van 27

18. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar is 27 dan nog een knaltest?

19. Ellen mv 2

2 apr 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vroeg ik me dus ook af.

20. Ellen mv 2

2 apr 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu een paar dagen van mijn ongi af en wil deze week nog eens testen om te kijken of het 2e streepje nu in duidelijkheid afneemt. Mocht dat niet het geval zijn wil ik inderdaad de huisarts eens bellen. Bedankt dat je het vraagt :)

Deel Deze Pagina