Hallo Ik zit een beetje met een dilemma we hebben al een hele tijd geleden de naam liam gekozen ik vond het echt een hele leuke naam en na dat ik mijn vriend had overtuigd is hij ook helemaal verliefd op deze naam, maar ik had toen nog niet gezien dat de naam op 9 in de top 10 stond maar goed vond de naam zo leuk dat ik dat niet zo heel erg vond, alleen zag ik 2 weken geleden dat de naam op nummer 1 staat van 2015!!! Ik vond dit echt wel wat minder en heb dus zelfs ook naar andere namen gekeken( terwijl ik bijna uitgerekend ben) maar vind geen een naam zo leuk als deze. Ik moet zeggen Dat ik hem eigenlijk nog nooit gehoord had en nu eigenlijk nog niemand ken met deze naam. Maaar wat vinden jullie zouden jullie de naam houden of zouden jullie toch voor een andere naam gaan??
Gewoon doen. Hij staat op 9, ja en? Mijn zoon zijn naam staat er ook in, nou en. ik vind het een mooie naam, dat telt.
Ik zou het wel doen. Hij staat nog maar net op nummer 1! Hoe vaak is ie gegeven? 500 à 600 keer? Vergeleken met hoeveel inwoners NL heeft is de kans dat je een Liam tegenkomt (nog) niet heel groot. En wellicht wordt ie nu alweer minder gegeven om de reden die jezelf zegt: juist omdat ie op 1 staat.
Naam van mijn dochtertje staat ook in de top 10. Vind ik echt totaal niet belangrijk. Je kiest een naam toch omdat je die mooi vindt. En als jullie geen andere naam hebben die mooier is, dan moet je deze gewoon doen.
Gewoon doen! Het is mischien wel 600 keer gegeven maar die kom je echt niet allemaal te gelijk tegen. Als je echt voor die naam wilt gaan dus lekker doen, is niet voor niks ''de naam'' voor jullie.
Als het voor jullie dé naam is, zou ik het gewoon doen. Zeker als jullie de naam al zolang in jullie hoofd hebben en je bijna uitgerekend bent.
Mijn dochter heet J.ulia. Ik ken geen een ander kindje die zo heet! Op kdv, muziekles, dansles, etc etc. Nooit een andere Julia tegengekomen! Itt vele Evi's, Finn's, Dex 's etc. Zegt dus niets dat zo n naam op 1 staat
Al die andere moeders gaan er toch ook gewoon voor. Je zegt dat je helemaal verliefd bent op de naam, dan doen!
Ik zou echt gewoon voor die naam gaan! Zeker als je er al zolang zeker van bent en de enige naam voor jullie is die je zo leuk vindt. De namen Emma en Julia bijvoorbeeld: ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die zo heet en ook niet op het kinderdagverblijf ken ik geen enkel kind met deze naam. Maar dat zegt uiteraard niets over andere dagverblijven/ scholen.
Gewoon doen, zeker als nog niemand anders in je omgeving die naam heeft gekozen. Eén van onze jongens heeft ook een top-10 naam. Meer dan 600x gegeven in 2015 Het leuke vond ik dat heel veel mensen zeiden: wat een ontzettend leuke naam! Bij de andere jongens was dat veel minder en dan kun je ook juist wel weer wat onzeker zijn over wat anderen van de namen vinden (terwijl wij zeker waren van onze keuze!). Ik ken ook niemand in onze omgeving met dezelfde naam als onze zoon. Wel hebben vrienden van ons eens gevraagd of ze voor die naam mochten kiezen als ze een jongetje zouden krijgen. Prima! Alleen maar een compliment, toch? (Dat werd een meisje, dus was niet nodig... )
Ik vind geen mooie naam, maar ieder zijn keuze Je zou ook nog even hier kunnen kijken: Top 10 kindernamen per provincie | Kindernamen | SVB