He Naatje, Welkom hier,hopen maar dat het de volgende keer lukt. Ik duim voor je,voor alle andere ook natuurlijk. Groetjes Natasja
hey wat leuk , nog meer nieuwe mama's....hoop voor jullie allen dat jullie heel gauw een vette roze test hebben ! Duimpjes draaien !
He, mijn banner begint weer opnieuw Ik ga morgen een test halen,ik dacht dat ik er een had maar kan 'm nergens vinden
@Tezz,ik voel wel al iets in mijn buik en benen hoor,en ook mijn eerste puistje is al een feit. Als ik tel vanaf mijn eisprong volgens de ovulatietest dan zou ik vandaag mijn nod hebben,maar ik hou het toch maar op de banner die is ingesteld op 31 dagen. Beetje vreemd is het wel,ze zeggen dat je 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt,nou die was dus vandaag 14 dagen geleden,maar vorige maand werd ik ook pas 17 dagen na mijn eisprong ongesteld dus bij mij werkt dat schijnbaar niet zo Hoe is het met jou? Liefs Mickey.
@Mickey: gemiddeld is je ongi 14 dagen na je ei, maar da's dus gemiddeld he. Bij sommigen is het al na 11 dagen en bij anderen zelfs 18 dagen. Aangezien je de vorige keer 17 dagen had, moet je dus idd nog ff afwachten Succes daarmee! Hier gaat het wel. Gisteren erg veel last van mijn schaambeen en rug, dus kon niks Vandaag kalm aan gedaan en dan gaat het wel weer. Ben in elk geval al 2 weken niet ziek! JIPPIE! En Frumpie begint nu te reageren op plotselinge harde geluiden, da's wel grappig Helaas kunnen manlief en kids Frumpie nog steeds niet voelen Maar dat zal binnenkort toch wel een keer gebeuren hoop ik Heb trouwens net een nieuwe buikfoto gemaakt (slechte kwaliteit, maar de buik is niet te missen )
@Tezz oeps....vervelend dat je last heb van je rug....maar het hoort er allemaal wel een beetje bij he,ik hoop dat het snel weg is! Lekker he,als dat frummeltje in je buik echt gaat reageren....zal voor de kids een hele beleving zijn als ze dat ook kunnen voelen straks,en voor pappa natuurlijk ook! Ben benieuwd hoelang dat nog op zich laat wachten! Heb even naar je buikfot gekeken,waaaaauuuwwww daar kan geen mens meer omheen zeg! Mooi om te zien Oke dan weet ik genoeg wat betreft mijn nod,dan ga ik ervan uit dat dit vrijdag is,maar aan mijn buikpijn te voelen zou het me ook niet verbazen als het donderdag al zover is,dat ik ongesteld ga worden weet ik in ieder geval inmiddels voor 99% zeker,die o zo herkenbare buikkrampjes zijn weer volop aanwezig! Liefs Mickey.
Hoi dames, ik zag deze topic en die lijkt nog het meest op wat ik nu af en toe voel. Misschien zijn er meer die het herkennen? Ik heb 2 prachtige gezonde kindjes, een jongen en een meisje. Mag me dus gelukkig prijzen. Daarbij heb ik het superdruk met alles, werk en gezin combineren. En toch.... Kriebelt er heel af en toe iets in mij dat zegt: ik zou het zo leuk vinden om het allemaal nog 1 keer mee te maken! Nog 1x de hele spannende tijd van wel of niet zwanger, de blijdschap als het goed mag gaan (heb ook de ervaring van een miskraam). Maar het is maar zo'n vage wens, tot nu toe overheerst toch het gevoel: het is prima zo, we zijn gezegend met 2 mooie kindjes, nog eentje erbij zou te druk worden en financieel niet te doen zijn, weer 9 maanden zwanger zie ik niet zitten, weer een ks (want nr 1 en 2 ook met een ks geboren). Ik denk ook eigenlijk wel dat de balans blijft doorslaan naar toch geen derde. Maar heel af en toe vraag ik me toch af: wat als...? Zijn er hier meer die dit herkennen? Of zijn jullie allemaal al uit de wens voor een 3e of 4e? En was dat een lastige beslissing? Ben benieuwd!
Hoi mamasu,welkom hier! Wij hebben 5 jaar het wel of niet gevoel gehad voor een derde,nu zijn we eruit,maar we zijn nu dus wel een stuk ouder,jammer eigenlijk dat we er zo lang over hebben moeten nadenken achteraf gezien. Ik herken je gevoelens wel,het is ook een hele stap,misschien dat je er over een paar jaar anders over denkt,maar ik weet natuurlijk niet of jullie situatie daartoe reikt.... In ieder geval heel veel succes met deze beslissing,en tot zolang.....geniet lekker van je kindjes! @Tezz zoals je ziet aan mijn banner,ben ik weer ongesteld geworden,zit nu op 29 dagen weer....beetje onregelmatig aan het worden,maar goed het zij zo. Liefs en een fijne avond allemaal Mickey.
Hoi Mickey, bedankt voor je reactie! Hou oud zijn je andere kindjes inmiddels? Spannend dat jullie er nu weer voor gaan! Ja de leeftijd gaat steeds minder meewerken, dat maakt zo'n beslissing nog weer extra lastig. Ach ik denk dat het bij mij vooral bij af en toe dagdromen zal blijven. Maar ik zie nu een paar mensen om me heen die ook net hun derde of zelfs vierde hebben gekregen. En dat ziet er dan toch wel weer erg leuk uit. Al blijf ik denken dat het zo belachelijk druk moet zijn met meer dan 2 kids. Ik weet het niet... Jij succes in ieder geval!
@Mickey: balen dat je ongi bent geworden Maar je schommeld wel rond de 30 dagen, dus zo onregelmatig is het nog niet gelukkig Ik hoop dat je het nieuwe jaar met een mooie posi test kan beginnen @Mamasu: Hier al heel snel na onze tweede stiekeme kriebels, maar steeds op de achtergrond geschoven. Manlief wou er absoluut maar 2 en ook qua ruimte zou het erg aanpassen worden. Wij hebben trouwens ook een dochter en een zoon. Toen m'n jongste 1,5 was had ik eigenlijk voor mijzelf allang beslist dat ik heel graag er nog eentje bij zou willen, maar durfde het m'n man absoluut niet te zeggen Die was zó definitief. Ik heb er nog 1,5 jaar mee doorgelopen, terwijl ook ik de tijd voelde wegtikken (aangezien mijn moeder vervroegd in de overgang is geraakt, wou ik niet te lang wachten). Tot op een ochtend (ons zoontje was net 3) zoonlief 's morgens vroeg onze kamer op kwam en ik een hele dikke kus van 'm kreeg. Ik riep uit: 'ZO wil ik er nog 1!'. Manlief dacht dat ik nog zo'n kus bedoelde en zei 'Oh, ik heb er nog wel 1 voor je!' Waarop ik zei: 'nee, niet nog een kus, nog een kindje!' Ben in huilen uitgebarsten terwijl mijn man in totale shocktoestand de boel op zich in probeerde te laten werken. We hebben wel een uur liggen praten over hoe we dat zouden moeten doen/redden, nog een derde. Ik had er al 1,5 jaar over nagedacht, dus alles wat hij bedacht aan praktische/financiële obstakels had ik allang een antwoord voor. Ik heb het toen echt bij hem neergelegd en ook bij het idee dat als hij het niet zou willen, we het toch ECHT bij 2 zouden laten. Ongeveer een maand later waren we een dagje uit met de kids en onze zoon haalde weer eens een rare streek uit met het eten ('t is nogal een ondeugend veeleisend jochie ) en manlief zegt: 'en daar wil je er nog eentje van? ' Toen ik natuurlijk heftig 'ja' schudde, zei hij: 'laten we dat dan maar gaan proberen ' Ik ben nu (na een hele poos 'proberen' en zelfs in de mmm geraakt te zijn ) zwanger van onze derde. Tussen dochter en zoon zit maar 2 jaar en tussen zoon en Frumpie zal 5 jaar zitten. Maak ik me best zorgen over. Ook hoe we het gewoon praktisch zullen redden (er zitten nu al niet genoeg uren in een dag soms ) weten we niet. Maar misschien werkt het feit dat de oudsten al zo'n stuk ouder zijn wel weer in ons voordeel. We zullen het over een paar maandjes wel gaan zien. 3 schijnt heel anders te zijn dan 2, maar heb zelf wel het idee dat de overgang van 1 naar 2 kids groter is. Toen mijn dochter nog alleen was kon je ook nog makkelijk ergens heen (gewoon dochter 'inpakken en meenemen' ) en met 2 kids moet je toch al veel meer plannen en met zaken rekening houden. Maar daar zijn we inmiddels al een poos aan gewend. Denk dat een derde daar weinig aan verandert. Als ik je 1 tip mag geven: Denk goed na over je kriebels en als je er uit bent, wacht niet te lang met vertellen aan je man Het scheelt trouwens al enorm in de drukte als je oudste op school begint hoor! Je bent wel drukker met steeds wegbrengen en ophalen, maar thuis wordt het rustiger. Succes!
Hoi Tezzz, bedankt voor je uitgebreide reactie! Erg leuk om te lezen hoe het bij jullie gegaan is, en.... gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor. Wel balen dat het deze keer moeizaam ging met zwanger worden. Maar misschien is een groter leeftijdsverschil wel praktischer zoals je zelf al zegt. Tja het verschil tussen 2 en 3; het zal idd nog wel weer een heel stuk drukker zijn. Maar wel grappig dat ik nu met 2 kinderen echt verbaasd kan denken: waarom vond ik ook al weer dat ik het druk had toen ik 1 kind had? (laat staan toen ik nog geen kinderen had!). En dan zal bij 3 de tijd wel helemaal goed gevuld zijn. Maar daar groei je vast ook wel in. Bedankt voor je reactie in ieder geval en succes! En ik ga nog even door met twijfelen...
@mamasu: mijn kindjes zijn 17 en bijna 14 hahahahaha...dus laat dat "tjes" er maar achteruit hoor @Tezz: ja balen is het zeker wel,ik hoop dat nieuwe jaar meer geluk brengt hoor! Fijne dinsdagavond allemaal, Liefs Mickey.