Hoi hoi Onze zoon is nu 1,5 week oud. Ik geef hem volledige borstvoeding. Nu moeten wij zaterdag naar een feest, en past oma op. Graag wil ik in dit soort "gevallen" flesvoeding gaan geven. ik wil namelijk perse NIET kolven. Mijn ervaringen met onze eerste 2 kids zijn zo vervelend daarmee. Kolven is gewoon ECHT niets voor mij. Mijn vraag is, of ik FV en BV voor dit soort gevallen kan combineren, of zal ik dan standaard een voeding moeten vervangen door FV? (ivm stuwing?) Is het dan wijsheid om hem vanavond al een keer uit de fles te laten drinken? Alvast bedankt!
Als je nu al definitief een avondvoeding gaat vervangen door kunstvoeding loop je het risico dat je productie terugloopt. Zo kort na de geboorte is er nog veel en regelmatige stimulatie nodig. Na een aantal maanden volledige borstvoeding is dit wel een optie. Als je op het feestje ineens een voeding overslaat kan het zijn dat je halverwege de avond enorm last van volle borsten krijgt en er graag vanaf wilt. Het ligt een beetje aan je borsten. Grotere borsten kunnen dit beter 'handelen' dan kleine borsten. Als je normaal al een vol gevoel ervaart tegen de tijd det je weer gaat voeden zou ik het je niet aanraden om het erop re gokken. Als je niet snel last hebt van 'volle borsten' dan kun je het wel proberen. succes linda
Bedankt voor je antwoord! Even kijken of we het anders kunnen oplossen dan, en nog goed nadenken over de langere termijn!