Onze kleine man slaapt overdag perfect en daar ben ik super blij mee, ik hanteer: een gaapje of oogjes wrijven of ineens stil in de box spelen hup naar bed toe. Werkte altijd perfect. sinds een aantal nachten als hij dan na zn laatste fles naar bed gaat dan gaat hij zichzelf zoooo overstuur huilen, ik heb al geprobeerd erbij te gaan zitten dan wilt hij spelen..liedjes zingen op de gang zodat ik niet weg ben (blijft huilen), hij houdt het wel vol tot middernacht. Ik snap er werkelijkwaar niets van. Gisteravond hebben wij hem gewoon laten huilen, hij viel in slaap, na 5 min weer gillend wakker en daarna sliep hi weer in, na 20 min weer gillend wakker. hij is super moe, hij draait zn hoofd om met zn oogjes dicht, maakt zn slaapgeluidjes maar het lijkt erop alsof hij niet zelf in slaap kan komen want als ik hem dan naar de woonkamer breng slaapt hij onderhand al..hij kan echt wel overdag enm kon altid snachts super goed slapen..hij slaapt, sind shij zo apart dopet savonds wel door snachts. Wat kan ik hier nu het beste aan doen? (sorry voor het lange verhaal!)
Misschien is het toch een vorm van verlatingsangst? Wordt hij meteen weer rustig als je terug komt? In dat geval zou je hem kunnen laten huilen en elke 5 minuten naar hem toegaan om hem te troosten en gerust te stellen, maar stellig te zeggen dat het nu bedtijd is en dat hij moet gaan slapen. Vaak ben je daar een paar dagen zoet mee, maar het huilen wordt iedere avond wel al minder en na een paar dagen is het vaak over. Succes ermee!
dank je voor je reactie. ja idd, als ik er weer ben en ik praat heel zachtjes tegen hem is hij weer rustig, zodra ik of manlief de kamer uitlopen gaat hij echt gillen..als we steeds teruggaan (heb ik al geprobeerd) zodra hij ons ziet gaat hij alleen maar nog harder huilen (helaas)..heb je nog andere tips hihi!!
Dat hij nog weer harder gaat huilen, klopt wel. Hij wil namelijk niet dat je weer weggaat, omdat hij bang is, dat je niet weer terugkomt. Overdag is het dan ook goed om veel het kiekeboe-spelletje met hem te spelen. Maar ik zou de 5-minuten methode toch eens proberen als hij normaal eigenlijk geen problemen heeft met slapen. Onze oudste dochter (van nu 9 jaar) had ook verder nooit slaap-problemen, maar begon op den duur ook net zo te doen en bij haar heeft die methode toen heel goed gewerkt. Het is even vervelend dat hij in eerste instantie steeds harder gaat huilen, maar op den duur merkt hij dat je er toch altijd wel voor hem bent en geeft hij het op en gaat slapen. Bij Anouk hebben we dit probleem destijds 2 maanden lang gehad en toen we op advies van het CB de 5-minuten methode gingen hanteren, sliep ze na 3 dagen weer normaal.
Heel herkenbaar! Die van mij deed dat ook. Helaas sliep die van mij overdag nauwelijks. (nu gelukkig wel) Wij hebben ook de 5 minuten methode aangehouden. En gelukkig ging dat goed! Ik zou het gewoon proberen. En dan proberen elke keer wat langer weg te blijven. Succes!
IK ben nog niet in de fase dat die van ons dit zo doet, maar kreeg wel tips van anderen. Hoe is bijvoorbeeld je avondritueel? Wordt er voor de laatste fles nog druk met hem gespeeld of bouw je rustig af. Lees bijvoorbeeld voor het slapen een boekje/ kort verhaaltje, misschien werkt dat wel voor jullie?
wij hebben in de ochtend en in de avond eigenlijk al een paar maanden een echt ritueel voor hem, avondhapje, spelen in de box of bij papa, uitkleden en samen gek doen, bad in, aankleden avondfles en bedje in. Nu is het echt een drama. Ben nu wel bezig met die 5 min regel maar pfoe..en nu maar hopen dat het niet weer half 12 snachts wordt eer meneer rustig en wel slaapt. bedankt voor de tips in ieder geval!