kinderwens uitstellen voor mexicaanse griep?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linda26, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

stel jij je kinderwens uit tot na de mexicaanse griep?

1. nee, ik ga er gewoon voor

2. ja, ik wacht even af

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hoi allemaal,

Er zijn vast al meerdere onderwerpen hierover geopend maar ik zou graag een beetje een overzicht willen van de antwoorden.

Mijn man en ik willen vanaf deze maand graag voor een tweede kindje gaan, maar ik twijfel toch nog een beetje vanwege de mexicaanse griep. Aan de ene kant denk ik, het zal allemaal wel meevallen en ik ga er gewoon voor. Aan de andere kant voelt het toch een beetje dom om juist nu te beginnen. Wie heeft ook deze twijfel en wat gaf de doorslag? En wie stelt zijn kinderwens uit tot het weer voorbij is?

Alvast bedankt!

2. Alita

Alita Niet meer actief

nee wij gaan ervoor hoor!!!!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn al zo lang bezig dat ik er niet over peins om het nog langer uit te stellen!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij stellen het niet uit. Heb vorige week mijn spiraal laten verwijderen. Heb het er wel even met de ha over gehad, ook omdat ik de gewone griepprik wel altijd krijg. Heb die dus nu ook gehad maar de vaccinatie voor de mexicaanse griep raadde ze af ivm onze kinderwens. Ze zei ook dat het een gewone griep was en het geen reden zou zijn om een kinderwens uit te stellen, maar dat was natuurlijk aan ons zelf om te beslissen;)
    We gaan er dus ook gewoon voor. Als je het uitstelt komt er misschien wel weer wat nieuws en een zwangerschap kan je toch niet echt plannen.

5. Sandra81

Sandra81 Lid

26 okt 2009
    20
    0
    0
    dietiste en kapster
    Halsteren
    Wij gaan er ook gewoon voor!!!

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik moet er niet aan denken om nu naar11 jaar te stoppen
    dan maar geen prik
    ik ga gewoon voor de mmm, 2 nov een gesprek met de gyn hoe nu verder.

7. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Nog meer? Ik heb ook eigenlijk geen zin om het uit te gaan stellen. Daarbij heb ik volgens mij ook een ijzersterke weerstand want ik ben praktisch nooit ziek... (klopt af)

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi Linda,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Wij willen ook voor een tweede gaan, al sinds de zomer..en toen blies het hele griep verhaal op in de media.

Ik ben licht astmatisch, eigenlijk heb ik alleen een beetje last 1 maand per jaar zo in de herfst. Maar ik hoef er geen medicijnen voor te nemen, ben dus eigenlijk niet zo maar benauwd. Toch zijn de longen gevoelig. Vorig jaar kreeg ik een licht griepje (na griepprik), waarna te snel opgestaan, en toen een bacteriele longinfectie opgelopen met flinke benauwdheid die met geen inhaler of Bisolvon te bestrijden was....balen dus en aan de antibiotica. Nu denk ik daar steeds aan mbt de mexicaanse griep die toch al zo in de longen zit.

Mmm....we zouden er dus ook deze komende maand voor gaan, en ik wil het ook zo graag...maar twijfel nog steeds. Eerst de vaccinatie halen of niet omdat er rommel in zit. De normale heb ik 2 weken geleden gekregen.

Probleem is als je wacht en pas in maart zwanger wordt dan beval je in het volgende griep seizoen en dan is er natuurlijk weer iets anders zoals q-koorts....

Moeilijk hoor. Je moet op je gevoel af gaan in dit alles. Als ik zwanger zou zijn over een maand of 2 en ik zou de griep krijgen zou ik misschien toch tamiflu willen en antibiotica preventief. Maar goed, dat weet ik nu niet. Vriendin van een vriendin kreeg ook de griep tijdens zwangerschap en heeft ook zonder problemen Tamiflu genomen zo ver ik weet.

Succes met je besluit.

Charlie

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij hebben ook niet gewacht. Je weet nooit wanneer je zwanger raakt. Als je zeer veel gelukt hebt binnen een maand, maar het kan ook maanden zo niet jaren duren voordat je zwanger bent. Wie weet wat er dan heerst?

Zelf ben ik astma patiënt, die zwaar aan de medicijnen zat. Deze medicatie mag ik in mijn zwangerschap niet gebruiken en probeer nu zonder medicatie mijn zwangerschap af te ronden. Wel twijfel ik nog enorm of ik de prik ga halen ja of nee.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Wij gaan zeker weten niet uitstellen. We wachten al lang genoeg en heb weinig behoefte om mijn leven te laten beinvloeden door angst. Voor mij is het een kwestie van relativeren (waar hebben we het nu eigenlijk over?!?), ik val niet binnen een risicogroep en daarnaast is de Mexicaanse griep wel het laatst waar ik me zorgen over maak als ik zwanger ben!

11. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Goh, das moeilijk he. Ik wil er toch maar gewoon voor gaan hoor... Het is net wat je zegt, straks beval je in het volgende griepseizoen en ik denk dat een pasgeboren baby-tje eerder de griep overneemt van grieperig kraambezoek dan dat er iets met hem gebeurd in de baarmoeder als ik griep krijg in de zwangerschap. Ik ga op moeder natuur vertrouwen. Een vrouwenlichaam is tenslotte gemaakt om een ongeboren baby te beschermen en zoals ze nu zeggen heeft het waarschijnlijk geen invloed op het kind. Hoe dat zit met medicijnen weet ik ook niet. Zowizo niet nemen in de eerste drie maanden geloof ik, daarna zou ik het alleen nemen als de baby anders in gevaar zou komen. Als het alleen voor mij is sla ik me er wel zo doorheen.

Nou, succes met je keuze en ik hoop dat je snel zwanger bent en dat we geen van allen de mexicaanse griep krijgen!

12. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Nee zeker niet uitstellen, zo is er altijd wel een reden om uit te stellen. No way.
    Groetjes
    Jolanda

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik wil het niet uitstellen, mijn man eigenlijk wel. Hij denkt niet alleen aan de mexicaanse griep maar ook aan de crisis....maar zo is er elk jaar wel wat natuurlijk. Hopelijk kan ik hem snel overtuigen en kunnen we aan de slag :)

14. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik las hierboven al eens dat een griepprik afgeraden werd vanwege zwangerschap. Nu hoor ik net op Rtl 4 dat het juist voor zwangere vrouwen geadviseerd werd?! Wat moeten we nu geloven?

Liefs

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@Daan04:

Zie hier:
    Waarom krijgen niet alle zwangere vrouwen een vaccin?

Antwoord Zwangere vrouwen die in de eerste dertien weken van hun zwangerschap zijn krijgen geen vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A aangeboden. Vaccinatie in de eerste dertien weken wordt ontraden, omdat dan nog niet alle risico’s voor de vrucht kunnen worden uitgesloten. Alle zwangeren die dertien weken of langer zwanger zijn krijgen wel vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A aangeboden.
    Bron: RIVM

Lees verder dit:
    Geen prik
    Over het eerste trimester van de zwangerschap is nog niet voldoende bekend of het vaccin veilig is voor het ongeboren kind. Daarom mogen de volgende vrouwen de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A niet hebben:
    Vrouwen die op het moment van de vaccinatie in het eerste trimester zijn van hun zwangerschap;
    Vrouwen die niet weten of zij wel of niet zwanger zijn;
    Vrouwen die binnen 2 maanden zwanger willen worden. Willen zij toch gevaccineerd worden, dan wordt aangeraden even niet zwanger te worden.
    Bron: Grieppandemie.nl / Informatie voor... / Zwangere vrouwen / Vaccin

De GEWONE griepprik kan geen kwaad. Die haal ik ook gewoon volgende week dinsdag.
    Ik bedank voor de Mexicaanse Griepprik.

16. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Zo 56 stemmers en allemaal gaan ze ervoor!! Mijn twijfel is ook over hoor, ik (uh, sorry, WE) gaan ervoor!

17. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Meiden,

Wij gaan er ook voor, of er nu wel of niet mexicaanse griep heerst, wat is het volgende wat komen gaat....:( Zo kan er altijd wel wat zijn.
    Ik behoor tot de risico groep, ben geen vaccinatie gaan halen omdat je 2 maanden moet wachten met zwanger worden. We zijn nu 1 jaar bezig en hebben een MK meegemaakt, ik vind 2 maanden wachten heel erg lang.
    Ik werk op de IC in een ziekenhuis, de griepgolf zou nu in nov moeten komen, hoorde gisteren tijdens vergadering dat het nu febr 2010 gaat komen....??? En het zkh verplicht ons niet om te vaccineren....ik houd het via het zkh beetje bij wat verstandig is.
    Wannneer het een MOETEN wordt wordt het een ander vehaal natuurlijk.

Meiden allemaal veel succes en geluk met zwanger mogen worden, groetjes Liefs Lilly

18. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Ik haal ook geen prik, ik behoor ook tot de risico groep, we zijn nu bezig en staken het niet en die mexicaanse griep valt geloof ik zelfs nog wel een beetje mee zolang het niet heel erg levensbedreigend wordt is er hier geen paniek, ik denk als je het krijgt en je bent zwanger kan je hem mischien altijd nog krijgen.
    iedereen heel veel geluk met het zwanger worden.

Liefs Wilma26

19. otha73

otha73 Nieuw lid

14 okt 2009
    1
    0
    0
    Ik ben verzorgende
    Vlagtwedde
    Hallo,

Ik ben Tineke 36 jaar en ik en mijn partner Angelo zijn bezig om zwanger te raken,maar lukt helaas nog niet zo.
    Ik ben werkzaam in de zorg kom dus met veel mensen in aanraking en ik zit nu gewoon met het dubio wel of niet in te laten tegen de mexicaanse griep. En vooral de angst wat doet z,n vaccin met je en wat zit erin. Vooral omdat we proberen zwanger te raken want wat voor impact heeft het op je lichaam.
    Misschien hebben jullie dat ook die angst zie graag jullie reactie tegemoet.

Liefs Tineke (otha73)

20. Sydney01

Sydney01 Lid

15 okt 2008
    41
    0
    0
    Maar wat te doen als je een kindje van 4,5 maand hebt, en een kinderwens? Ik zou vandaag voor de (huisgenoten)prik gaan, was echter niet goed op de hoogte, gelukkig vroegen de ggd medewerkers of we geen plannen hadden om binnen twee maanden zwanger te worden....(we waren de eersten die ze tegenkwamen met een baby onder de 6 maanden bij wie deze vraag aan de orde was :))
    Heb eventueel zaterdag nog eens mogelijkheid om de prik te halen.
    Lastig hoor, voor mezelf zou ik er niet over na hoeven denken, dan maar geen prik, maar ja ik wil mijn dochter ook niet onnodig in gevaar brengen. Denk persoonlijk dat het allemaal wel mee zal vallen, maar toch wel even een overweging.....
    Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Deel Deze Pagina