Na de keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mama van 2 meiden, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik ben zwanger van de 2e...er bestaat een kans dat t een KS gaat worden. Ben nu al een beetje aan t denken hoe dat zal zijn in combinatie met Iris (net 2 jaar)
    Wie heeft er ervaring mee?

Ik ga ervan uit dat ik een dag of 5 in het ziekenhuis ben, bij een 1e is je man natuurlijk veel in het ziekenhuis maar hij moet nu voor Iris zorgen. Ze kan natuurlijk soms wel door oma opgevangen worden, maar t is toch ook belangrijk dat voor haar t gewone ritme doorgaat..
    Hoe hebben jullie dit gedaan en hoe reageerde jullie oudste kind op de situatie?
    En hoe is dat voor jezelf als je regelmatig 'alleen' met de baby in het ziekenhuis bent (zonder papa dan..)

Bijkomend 'probleem' is dat Iris erg aan me 'hangt' op het moment, maar misschien wordt dat vanzelf wel minder als de 2e er is??

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh ik lees even mee want ik zit in bijna dezelfde situatie! Al is Louise een jaartje ouder dan Iris.

3. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hoi!
    Onze oudste dochter was 19 mnd toen de jongste werd geboren. Renske, de jongste is met de keizersnede gehaald en ja ik moest in het ziekenhuis blijven di-middag is ze geboren en de vrij-ochtend mocht ik weer naar huis. Vera, de oudste liep toen nog niet... Manlief vond het zwaarder dan ik, hij moest tenslotte steeds heen en weer, opvang voor Vera regelen, naar mij en Renske toe.... als het je eerste is zit je man er vaak bij maar dat kon niet ivm Vera die ook haar slaapjes nog had natuurlijk en savonds op tijd op bed moest. Manlief probeerde wel elke dag f f langs te komen, met of zonder Vera. Maar aangezien we niet in dezelfde plaats wonen dan waar het ziekenhuis staat is hij ook tijd kwijt aan reizen.
    Vera reageerde heel lief op Renske, vond alles reuze interesant maar begreep nog niet alles. Met name de wond op je buik.... En dat ze zachtjes moest doen met kleine Renske. Thuis was ze heel behulpzaam op haar manier :) Meehelpen aankleden en bij het badje kijken enzo. Luiertjes aangeven, helpen flesje geven. Haar erbij betrekken vond ze al heel leuk.

Zelf vond ik het niet echt vervelend dat manlief niet de hele tijd bij me was, een geboorte van de 2e is toch anders dan de 1e..... We belde veel en verder had ik regelmatig iemand op bezoek. Ook geen hele hordes wat ik erg prettig vond. een ks is toch een grote buikoperatie en je hebt je rust ook nog nodig!

Was wel weer blij thuis te zijn :)

Ohja toen ik Vera di-avond zag vond ik aar weer zò groot vergeleken met dat kleine babietje wat ik op mn buik had.... Zo`n verschil!

Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina