zere handen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door palmie37, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb sinds de bevalling erg veel last van mijn handen.
    Aaan beide handen op dezelfde plek, bovenkant tussen wijsvinger en duim!
    Smorgens heb ik de meeste last, het lijkt of de spieren overbelast zijn maar dan moet dat toch een keer overgaan?
    Ben nog niet bij de ha geweest want was benieuwt of jullie dit misschien herkennen?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kolf je toevallig??

Die overbelasting kan heel lang duren nl. en daar gebruik je die spieren wel voor.
    Of je bent anders gaan bewegen en daardoor overbelast. Prober jezelf zoveel mogenlijk rust te gunnen en anders gewooneven naar HA.

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Heb maandenlang zere handen en voeten gehad. 's nachts kon ik niet eens lopen en 's morgens moest ik mijn handen echt op gang brengen door ze een paar keer goed open en dicht te doen. Soms kon ik niet eens een potje jam opendraaien. Ben zelfs naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik reuma of zo had. Gelukkig was dit het niet, maar blijkt het puur ontzwangeren te zijn. Je houdt namelijk nog heel lang vocht vast in je gewrichten. Achteraf blijkt dat bijna al mijn vriendinnen zich herkenden in mijn klachten en ook naar de dokter waren geweest hiervoor.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik kolf niet, denk dat het misschien ook wel overbelasting is ik wacht het nog wel ff af, thankssss!

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hou het in de gaten want carpetaal tunnelsyndroom komt vaak voor na zwangerschappen/bevallingen, vaak gaat het vanzelf over maar soms ook niet, en juist die 2 vingers zijn 1 van de tekenen (tintelingen? krachtsverlies??)

6. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het. Ben er toen ook voor naar de huisarts geweest. Die wist niet wat het was. Mensendieck gehad, hielp niet veel. Het heeft lang geduurd maar uiteindelijk is het vanzelf overgegaan. Had inderdaad veel vocht vastgehouden tijdens zwangerschap dus waarschijnlijk worden spieren en zenuwen dan weggedrukt.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Het carpaal tunnelsyndroom zit in je pols maar daar voel ik het niet, tis meer aan de bovenkant tussen wijsvinger en duim zeg maar.....
    Vooral als ik mijn handen ophoog trek....auwwww:(

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb het ook heel erg gehad, en ben ook bij de dokter geweest. Je kent het wel: "kijk het nog even aan".
    Maar, op de terugweg kwam ik er ineens achter wat het was :)
    Ik was lopend, en duwde de kinderwagen. Iets wat ik daarvoor nooit had gedaan. Toch blijkbaar een 'aparte houding' en ik wandelde best fanatiek (1 uur per dag ofzo). Nu gebruik ik de kinderwagen bijna niet meer en ik heb ook geen last meer.
    Dus let eens op de houding van je handen op de kinderwagen, ik merkte dat ik ze best 'scheef' hield en daardoor last had gekregen.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    He daar zit wat in!
    Gebruik mijn handen natuurlijk heel anders sinds de kleine er is:)

10. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Ik heb t ook gehad, wel 8 mnd lang. Dacht dat ik reuma had ofzo, maar het komt wel vaker voor na de bevalling.
    Begon in mn handen maar later ook in voeten en knieen.
    Het gaat echt weer over.

11. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Pff... herken het !
    Heb ook, niet vanaf het begin, maar een maandje na de bevalling, enorme zere knieën, enkels, ellebogen en handen.
    Soms zo erg dat ik er 's nachts wakker van word, dat mijn armen verdoofd zijn.... kan dan wel janken van de pijn.
    Dacht eerst ook, verkeerd gevoed, verkeerde houding etc.
    Na een poosje toch maar naar HA.
    Conclusie: ONTZWANGEREN
    :(
    Vind het alleen vreselijk om te bedenken, dat het nu nog zo'n 4½ maand kan gaan duren.

Iemand tips ?
    Om het ontzwangeren te versnellen ??

@de anderen: succes ermee !

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja ik wil ook tips, alles doet me pijn:$

13. schaapie123

`carpetaal tunnel syndroom zit ook in je handen(ervaring genoeg mee)

vit b12 gebrek kan ook veel doen

14. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik heb (nu) dan ook carpaal tunnel syndroom, ga daarvoor ook naar een osteopaat.
    (lijkt wel iets te helpen)

Maar wat ik ook graag wil weten, ik geef borstvoeding, heeft dit invloed op het ontzwangeren ?
    Duurt het hierdoor ook langer ?

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als ik dit zo lees denk ik toch aan carpaal tunnel syndroom. Daar heb ik zelf last van. Meestal gaat het vanzelf over, als het te lang duurt kun je toch beter even langs de HA. Vooral als je je pols buigt of zwaar tilt krijg je klachten. De pijn die je voelt is ws zenuwpijn en voelt echt niet lekker. Ik zou goed naar je hand luisteren en het serieus nemen!

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik heb de pijn dus niet in mijn polsen maar aan de bovenkant tussen mijn wijsvinger en duim, heb af en toe gewoon moeite de kleine op te pakken:(
    Het trekt wel ietsje door naar mijn pols maar als ik google dan kom ik alleen maar foto's tegen die de onderkant van de pols laten zien:(

17. schaapie123

omdat daar de zenuw zit, maar de pijn zit vooral in je handen en vingers, juist die bepaalde vingers die jij noemt

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja das ook weer waar, misschien toch ff langs de ha volgende week!

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja dat is herkenbaar. Maar de klachten verergeren ws als je je pols buigt, want daar loopt de zenuw. De pijn kan doorschieten tot aan je elleboog.
    Heb je ook klachten tijdens bellen, tijdschrift lezen, slapen dan heb je ws toch echt CTS. Er zijn hier al meerdere topics over, kan je ws wel terugvinden. Misschien dat je daar ook meer info kan vinden!

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik voel het alleen in mijn polsen als ik mijn duim zeg maar naar boven probeer te trekken!

Deel Deze Pagina