haar laat groeien, krullen... waar of niet waar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn vraag is of dit nou echt zo is of niet? Bij hoeveel van jullie kindjes, bij wie het haar pas na 1 jaar ging groeien, werden het ook werkelijk krullen?

Ons meisje heeft nog maar nauwelijks haar, nu merk je dat het iets begint te groeien doordat het na het slapen een beetje warrig zit achter. Maar d'r haartjes zijn heel licht en dun, waardoor ze niet erg zichtbaar zijn. Bijna iedereen zegt: ze krijgt vast krullen!!!

Dit heb ik zelf ook wel eens gelezen/gehoord. Dat het dan vaak pas later gaat groeien. Maar wij hebben beide nooit krullen gehad. Ik ben zó nieuwsgierig hoe ons meisje eruit gaat zien ''met haar''.

Mijn enige vraag is eigenlijk, bij wie ging het haar ook pas na 1 jaar groeien en werden het wel of geen krullen?

2. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    Mijn dochter haar haren gingen zelfs pas na haar tweede jaar groeien. Ze heeft krullen. Zelfs een aantal pijpenkrullen. Het is nu ook mooie dikke bos met haar geworden.

3. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Grappig om te lezen, ik had hier nog nooit van gehoord. Maar mijn dochter had als baby inderdaad heel weinig en kort haar, dat amper groeide. En sinds haar eerste verjaardag ongeveer heeft ze een bos krullen :D kwam echt ineens. Eerst had ze een week of twee één zo'n grappig varkensstaartkrulletje boven op haar hoofd en nu heeft ze echt een hoofd vol krullen :)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik was als dreumes nog vrijwel kaal, helaas zijn er geen krullen gekomen, alleen heel dun, steil haar :p

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Geen krullen.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik had echt een superkale baby, tot aan 1 jaar. Daarna kreeg hij ineens krullen. Echt een pachtig bosje haar heeft hij nu!

7. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik heb zelf krullen en ben geboren met een bos haar. M'n dochter had ook direct haar, maar geen krullen.

8. Aug2010

Aug2010 Lid

22 mei 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft heel steil blond haar gekregen, had ook nog nauwelijks haar op haar eerste verjaardag en pas ruim na haar tweede verjaardag kon er een elastiekje in. Het groeit nu opeens harder en wordt wat donkerder (nog steeds blond) maar het blijft kaarsrecht.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nichtje tot 2e jaar amper haar en nu krullen.
    Dochterlief dikke bos stijl haar en na 4 maanden is het gaan krullen .

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje van 19 maanden krijgt nu achter op zijn hoofd wat haar *eindelijk* en het krult :D.
    Ik krijg van meerdere mensen te horen dat het dan krullen worden, maar volgens mij klopt het niet en is het een fabel.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier werden ze geboren met een bos haar.....en nu allebei krullen.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat is een fabel volgens mij....

Maar moet zeggen dat het hier wel klopt Nina der haar is nu ineens flink aan het groeien en het krult... Maar zowel haar papa heeft krullen (maar scheert zijn hoofd zo goed als kaal altijd) en ik heb een dikke bos krullen/pijpenkrullen.
    Zou het eerder vreemd vinden als ze stijl haar zou hebben.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden was tot zijn eerste verjaardag ook kaal.
    Hij krijgt nu pas flink wat haar.
    Steil haar en geen krullen.

14. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik als kapster kan je vertellen dat het een fabeltje is...

Het is per persoon verschillend kwa haar groei, vaak zie je ook dat het in de nek, kruin of boven om (hannekammetje) harder groeit dan bij de haargrens voor. vaak hebben kinderen in het begin wat krullen omdat het haar erg licht is en zo de zwaartekracht nog geen kans krijgt ;)

als het haar wat later op gang komt heeft niks te maken met krullen of stijl haar..

maar ook al begint je haar pas bij 2 jaar goed te groeien kan nog steeds een mooie volle bos worden! :D

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Er lopen genoeg kinderen rond op onze opvang, en ook genoeg met stijl haar. Dat van onze oudste dochter ging op een gegeven moment wel krullen. Onze jongste is nog te jong.

16. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    mijn dochter is geboren met steil haar tegen haar 1ste verjaardag had ze krullen (golvend haar) maar ze heeft wel een hele dikke haardos. ze is nooit kaal geweest buiten op haar achterhoofd een ronde kale plek :D

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat lijkt me ook.

Overigens had mijn dochtertje ook maar korte haartjes op haar eerste verjaardag, het jaar daarna zo'n polletje piekhaar en vanaf tweeëneenhalf begon het langzaam te krullen, nu heeft ze lang haar en vol krullen.
    Mijn zoontje heeft nog steeds stijl haar, denk niet dat die krullen krijgt, want mijn man had vroeger op die leeftijd en met die lengte ook al een slag in het haar. Ik ben ook de enige in de familie zonder krullen, nooit gehad.

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter is geboren met een bos haar dat uitviel met 4 mnd oud.
    Met 6 mnd kreeg ze een nieuw bos haar.
    Haar haar aan de achterkant krult maar boven op niet.
    Ze zeggen dat ze krullen krijgt nou bdn benieuwd.

Ik had vroeger wel krullen en nu alleen nog slag.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Dochterlief had een koppie vol donker haar toen ze geboren werd, toen het nestdons uitviel bleef er een beetje licht haar over, inderdaad een hanenkammetje en flinke inhammen. De haren bovenop zijn wel bijna 10 cm, maar achter is het nog echt kort. Tot nu toe geen krul te ontdekken. Ben benieuwd: ik heb altijd steil en dun, fijn haar gehad, als kind witblond en later donkerblond, haar papa had een enorme bos steil zwart haar als kind, maar zijn moeder heeft krullen, ik hoop dat dochterlief een beetje slag meekrijgt!

20. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij mijn kids ging het haar allemaal pas na het eerste jaar echt groeien, begonnen ook allemaal met krulletjes, maar uiteindelijk heeft alleen de derde nog krullen in zijn haar als het wat langer wordt, de rest niet meer.

Bij de jongste hetzelfde verhaal begint nu pas te groeien en weer die kleine krulletjes, maar ik weet nu al dat dat met 1,5 a 2 jaar weg is.

Heb weleens gehoord dat het haar van veel kindjes gaat krullen, maar dat ze eenmaal een keer of een aantal keer bij de kapper geweest zijn is dat weer weg.
    Dat heeft denk ik toch te maken met het nog vlassige haar, wat snel krult.

Deel Deze Pagina