slecht melk drinken en fruit eten

Discussie in 'Voeding' gestart door maaike pati, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    hallo,
    Mijn ventje is net 1 geworden, sinds een week of drie krijgt hij gewone melk aangeboden. In de ochtend zit dit door de pap (200 ml) en in de middag krijgt hij 100 ml in de fles aangeboden. Maar.. dat vind ie helemaal niks, hij duwt het al weg voordat hij een slok heeft genomen. Hij krijgt als toetje 100 ml yoghurt die hij de laatste tijd ook bijna niet opeet. Hij krijgt hierdoor niet voldoende melkproducten binnen. Iemand tips voor de overgang van nutrilon melk naar gewone melk? of misschien peutermelk proberen?

Dan het fruit, hier is hij heel wisselvallig mee. Potjes vanaf 8 maanden vindt hij helemaal niks. Hij krijgt nu een klein kuipje van olvarit aangeboden. Dit eet hij soms wel soms niet. Vers fruit eet hij ook vaker niet dan wel. Wat kan ik hieraan doen?
    Avondeten en brood vindt ie helemaal geweldig. Hij lust wat dat betreft alles. Maak me er zorgen over dat hij te weinig fruit binnen krijgt. Hij groeit wel goed en is een vrolijk en ondernemend ventje

thanx, Maaike

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt de kunstvoeding eerst mengen met gewone zuivel (melk of yoghurt) zodat je kind wat geleidelijker aan aan de smaak went.
    Eet hij wel graag groente? Als hij weinig fruit wil, dan zou ik daar wat meer van geven.

Deel Deze Pagina