Goedenavond meiden, Mijn man en ik mogen binnenkort voor een eventuele cryo tp gaan. Het is een dag 5 cryo. Nu vroeg ik me af, wanneer ze nou eigenlijk de cryo uit de vriezer halen? We zitten in het UZ Gent. Als we gebeld worden zijn we al onderweg naar het ziekenhuis. Halen ze hem er een dag eerder uit of de dag van de tp? Is eigenlijk ook niet van belang maar ben gewoon nieuwsgierig Groetjes!
In het UZA halen ze die de ochtend van de terugplaatsing uit de vriezer. In het uz Gent weet ik het niet
Ook van blastocyste? Gaat dat ontdooien zo snel? Volgens mij willen ze die van ons 6 dagen na ovulatie terugplaatsen.. Vind dat wel een beetje eng
Heyhey! Ze halen die op dag 5 na je eisprong uit de vriezer en een dag later is pas de terugplaatsing. Dus je krijgt een dag 6 embryo teruggeplaatst. Hopelijk ontdooit de embryo goed en deelt ie dan nog 1 dag mooi door. Veel succes!
Het ligt er een beetje aan welke dag het is. Bij ons deden ze bijvoorbeeld op zaterdag geen terugplaatsingen. Dus als je cryo vrijdagochtend werd ontdooid, werd hij vrijdagmiddag teruggeplaatst. Andere dagen werd de cryo een dag voor de terugplaatsing ontdooid. Ontdooien duurt een uurtje. Dat weet ik, omdat ze een keer twijfelden over mijn bmsv. Het was misschien niet dik genoeg. Het bleek wel dik genoeg en toen werd gezegd dat ik of twee uurtjes (voorbereiden, uurtje ontdooien, terugplaatsing in gang zetten) kon wachten en dan direct de terugplaatsing kreeg, of ik mocht in de middag terugkomen. Waarschijnlijk wordt je dan gebeld om door te geven dat de cryo de nacht heeft overleefd en nog vitaal is of niet?