Graag tips! Fles weigeren vanaf 4 weken

Discussion in 'Borstvoeding' started by Oliv, Jan 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oliv

Oliv Actief lid

Feb 7, 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Nou Madelief is aan de fles. Gister had mijn man papadag en ben ik gaan lunchen met een vriendin. Toen ik thuiskwam had ze twee flessen leeg gedronken! Ze drinkt de melk alleen als deze goed warm is. Zelf had ik gekolfd of kamertemperatuur aangeboden omdat ik de melk niet wil weg gooien. Zodra de melk afkoelt weigert ze weer direct. Nu opzoek naar foefjes om de melk warm te houden in de fles. En blijven oefenen natuurlijk!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,945
    113
    Female
    Goed zo!
    Waarschijnlijk zet het nu wel door.
    Mijn jongste dochter was ook een flesweigeraar. Echt, als ze de fles aan zag komen,begon ze al te schreeuwen, enorm boos was ze :$
    Ik ging dus met klotsende oksels naar mijn werk, haar achterlatend bij de gastouder. En warempel, daar lukte het wel. (waar papa,mama,opa,oma en tantes het niet was gelukt). Wel alleen uit de nuby fles. Pas later vond ze andere flessen ook oke.

Succes!

3. Oliv

Oliv Actief lid

Feb 7, 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Zoë wat zul jij blij geweest zijn. Het was echt mijn nachtmerrie dat ik weer aan het werk moet en dat ze nog de fles zou weigeren. Heeft ze daarna niet meer geweigerd? Is een beetje mijn angst.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,945
    113
    Female
    De eerste tijd heb ik bewust geen fles meer gegeven. Daar raakte ze nog steeds wat overstuur van. Maar bij anderen ging het al vrij snel zonder problemen.

Ik las laatst ergens dat flesweigeraars vooral meisjes zijn.
    Lekkere typjes, zo jong al :D

5. Oliv

Oliv Actief lid

Feb 7, 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Haha ja dat schijnt inderdaad zo te zijn. Kieskeurige types weten wat ze willen. Ach als ze dat later nog heeft :).

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Mijn voormalig flesweigeraar is toch echt een eigenwijs ventje hoor 😉
    Beetje karakter heeft wel wat he 😂

TO: fijn dat ze de fles nu accepteert!

7. Oliv

Oliv Actief lid

Feb 7, 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Haha ja dat kan ook natuurlijk. Mijn zoon was geen flesweigeraar en evengoed erg eigenwijs 🙈.

Share This Page