Oke dan snap ik het, ma kan het ook zo zijn dat ze mij vanuit belgie gaan verplichten om terug in belgie te komen wonen zodat het co-ouderschap ofzoiets kan worden geregeld of kunnen ze me dat nooit vragen? ik wil hem niet het ouderrecht ontnemen, hij is de vader van mijn kinderen en ze hebben hem nodig, ma ik ben alleeb bang dat hij ze meeneemt naar turkije ofzo, ik vind het regeling zoals dat de kids bij mij wonen en om dr week in het wekend ofzo naar papa toegaan vind ik geen probleem ma het probleem is dat hij alles zal proberen om ze bij mij weg te krijgen
Er zijn veel meer redenen (dan incest alleen) om een vader zijn omgangsregeling te ontnemen. Het is absoluut niet in het belang van het kind met een dronken vader in de auto te stappen.
Dit is ook al eens gebeurd, daarbij rijd hij zonder rijbewijs want die hebben ze hem voor 5jaar afgenomen door rijden onder invloed. Ik heb zelfs bij mijn 1e zwangerschap toen ik 20wk ver was, bij hem in de auto gezeten terwijl hij dronken was. Hij had een transport bedrijf overdag ging hij werken en in de avond reed hij nog bagage naar mensen thuis vanuit t vliegveld. Hij kwam me ophalen en ik vermoedde al dat hij wat op had ma hij bleef zelfs doordrinken in de auto. Met 180km/uur vloog hij over de linkseband op de autosnelweg. Ik ben werkelijk nog nooit zo bang geweest, hij bracht mijn leven in gevaar maar ook dat van zijn ongeboren kind pfff
over dat dronken rijden. Werkt niet in zijn voordeel, maar geen rechter zal daarom zijn omgangsrecht afpakken, wel inkrimpen. zo bestaat er hier een systeem waarbij de vader (of moeder) de kinderen mag zien, maar enkel op een bepaalde plaats (denk aan een leuk ingericht politiekantoor of een justitiehuis oid) en onder begeleiding van een sociaal assisitent, die dan ook in dezelfde ruimte blijft. Bvb in belgie al toegepast bij vaders die de moeder vermoordt hebben. denk niet dat je verplicht kan worden terug hier te komen wonen, maar kan wel zijn dat de kinderen dan wekelijks naar hier moeten komen K zou TS toch de raad geven naar een justitiehuis te gaan (heb adres en telefoon een paar pagina's geleden hier gepost). Is gratis/beroepsgeheim en zij zijn veel meer op de hoogte hierover.
In Nederland is het zo geregeld dat de ouder waar het kind bij verblijft de id kaart of paspoort in beheer heeft. Bij afgifte van dit document hebben beide ouders moeten tekenen voor dit document. Wanneer jij dus de id kaart van je kinderen hebt kan hij (in principe) niets, maar probleem is wel dat wanneer jij in Nederland woont en hij ze ophaalt naar Belgie je eigenlijk wel de id moet meegeven. Dit moet je echt navragen hoe je dit moet regelen. Want wanneer jullie beiden in Nederland wonen geef je hem niet mee en er wordt er maar 1 afgegeven. Probleem nr 2 komt om de hoek kijken bij vervanging van de id kaart/paspoort. Hij moet dan opnieuw toestemming geven, iets wat soms erg moeizaam gaat (bij mij tenminste :x) Want wanneer vader niet wil tekenen heeft je kind geen id, op deze manier (mijn kind moest bijgeschreven worden, nu mag dat niet meer) heb ik ruim een jaar zelf geen geldig paspoort gehad :x Wat echt een drama was bij een boel regelwerk.