water voor melk mee in vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sa1980, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    VOlgende maand gaan we voor het eerst vliegen met de kleine meid.

Nu lees ik op de site van Transavia dat ik water voor melk mee mag nemen in het vliegtuig maar dan wel in porties van 100ml.

Hoe doen jullie dit?

IK heb 180 water nodig en ze zal 2 keer moeten drinken in het vliegtuig.

Verder... normaal haal ik water uit de kraan en maak het direct warm.
    Nemen jullie gewoon koud kraanwater mee of een flesje Spa blauw (maar dat is 1/2 liter) of gekookt water?

Mag ik ook gewoon 6 maanden potjes meenemen in het vliegtuig qua aantal ml die in 1 potje zitten?

En hoe zit het met het poeder? Niemand ziet toch dat dit echt babypoeder is?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kan je niet van die kante en klare pakjes meenemen voor je dochtertje? Dat is 200ml en die kan ze koud of warm drinken.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Kan je geen warm water krijgen in het vliegtuig?

4. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Wij zijn net terug van een vakantie naar Tenerife, ook met transavia. Ik heb idd ook 4 kant en klare pakjes melk meegenomen (ook voor de terugreis). Daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Je kan ook gewoon poeder meenemen. Wij hadden een hele bus Nutrilon in de handbagage en een andere bus met rijstebloem. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over. (hadden wij idd wel verwacht). Potjes mag je ook gewoon meenemen, wij hadden ze gewoon in de koffer (met een zakje erom heen voor als ze eventueel kapot zouden gaan). Als je poeder meeneemt kan je ook water kopen in het vliegtuig. Op de terugweg had ik nog een fles water in de tas zitten, maar die ging gewoon de scan door en hoorde er niks over. (wij waren het vergeten en ze zeiden er niks van).

Veel succes!

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn in oktober naar turkije gegaan, Wij hebben gewoon gevraagt in het vliegtuig of ze water erin wilde doen uit de kraan
    en of ze het op wouden warmen ( ze doen dat d.m.v. een pannetje water dus duurt wat langer )

terug weg hadden we het niet nodig.

6. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    dank je wel voor de tips. Ik zal eens proberen of ze van die kant en klaar pakjes koud wil drinken.

Ik wist niet dat een vleigtuig je voor take off water wilde geven, kan me voorstellen dat het dan zo druk is dat ze daar eigenlijk geen tijd voor hebben.

En fijn dat ze niet moeilijk doen dat je een bus Nutrilon mee neemt als handbagage....

vind het best lastig en spannend!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze kunnen die kant en klare pakjes ook opwarmen hoor. Dat hebben ze hier ook voor het opstijgen gedaan, zodat ik met het opstijgen haar de fles kon geven.
    Stewards en stewardessen weten ook wel, dat als je een kindje laat drinken tijdens het opstijgen, dat dat voorkomt dat ze pijnlijke oortjes krijgen. Op onze vlucht werden dus meerdere flesjes opgewarmd.

Ik had overigens het water al in het flesje gedaan. Poeder in het torentje . Fles laten opwarmen, poeder erbij en klaar. Was allemaal geen probleem.

wij vlogen ook met transavia trouwens...

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Babyvoeding aan boord:
    U mag babyvoeding aan boord meenemen: voor gebruik tijdens de vlucht (bijvoorbeeld nutrilon poeder met pap) moet u de babyvoeding bij de bagagecontrole apart aanbieden. Dit hoeft niet in een doorzichtige plasic zak en de hoeveelheid heeft geen beperking. U kunt het babyvoedingpoeder zowel kant en klaar als in de poedervorm vervoeren. Aan boord kunt u warm water verkrijgen, helaas beschikt men niet over opwarmmogelijkheden.

---> je kan dus ook gewoon warm water vragen aan boord.

Ik weet overigens zéker dat ze het bij ons wel opgewarmd hebben in de magnetron. In diezelfde magnetron werden ook de poffertjes opgewarmd die je kon kopen ;)

9. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hoi
    wij hadden een kleine thermosfles met heet water mee, en poeder in bakjes. De thermosfles moest leeg, maar konden wel aan boord water krijgen. Dit was ook met transavia.
    als je kant en klaar meeneemt is het geen probleem, zei men. Volgende keer mix ik gewoon het poeder en heet water voordat we door de douane gaan, heeft ie meteen een warme fles als we het vliegtuig ingaan!

10. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    oow en in het vliegtuig waarin wij zaten zat geen magnetron, maar toen warmden ze het au bain marie op.

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Je mag zoveel meenemen als je wilt. Ze zullen je vragen het waar zij bij zijn voor te proeven als je hoeveelheden groter dan 200ml in een keer meeneemt.

12. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Hoi,

Ik ben net op vakantie geweest, met Transavia naar Gran Canaria.
    Ik had zowel op de heen als terugreis het volgende mee:
    - Thermoskan 0,5 l met gekookt water
    - fles 0,5 l met spa water om te mengen
    - Nutrilon put met voeding, 3/4 vol

Ik heb telkens bij de controle aangegeven dat ik vloeibare stoffen etc bij me had voor de baby (zoals ook olie en sudocreme) en ik ben overal gewoon mee doorgelopen. Geen enkel probleem

13. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    dank je wel voor de reacties. We zijn inmiddels weer terug in NL en zowel de reis als wat voeding betreft is het prima gegaan.

Deel Deze Pagina