waarom geen zwarte pieten topics meer?

Discussie in 'Over deze site' gestart door Debaky, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom sluiten jullie in hemelsnaam een zwarte pieten topic waar het er nog netjes aan toe ging met als reden '' omdat in het verleden altijd ruzie kwam van dit onderwerp ''

Dat gaat toch nergens over?

Het ging er gewoon nog netjes aan toe in het topic dus om nu een topic te gaan sluiten omdat er in het verleden ruzie kwam is toch nergens voor nodig?

Doen jullie dit bij alle onderwerpen? Dan hebben jullie nog aardig wat te doen, ik zie zo vaak de zelfde vragen voorbij komen waar in het verleden ruzie van kwam en die staan gewoon nog open?

Beetje vreemd ;)

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    jaaaaaa een beetje vreemd maar wel lekker;)

nee zonder gein vind het ook bull sh....:x

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Omdat het altijd zo is op zp ;)

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Kijk dat ze het sluiten als het uit de hand loopt oke maar om een topic uit voorzorg te sluiten gaat nergens over toch?

Laten we dan ook de borstvoeding VS flesvoeding maar dicht knallen.

Of de altijd terug komende topics over iedere maand financieel niet uit kunnen komen..

;)

Anyway, ik ga weer verder aan mijn verse tomaten soepje :cool:

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    tja het strenge beleid van zp met een aparte hand zoals ik het zelf maar noem.. Vind het ook erg raar.. gaat het er een keer netjes aan toe, en respecteerd iedereen elkaars mening word er nog gesloten..

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Betutteling noemen ze dat.

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Volgens mij mag het gewoon hoor. Vrijheid van meningsuiting en internetvrijheid bevorderen | Mensenrechten | Rijksoverheid.nl

Ik heb de regels op zp er even op nagelezen en er staat dat Beheer onderwerpen etc mag verwijderen zonder opgaaf van redenen. Maaaar er staat ook dat als je je registreert je akkoord gaat het het feit dat alles wat hier geschreven staat niet de mening op visie van ZP is, maar de mening van de leden en dat zij daar niet aansprakelijk voor zijn. Althans, mijn samenvatting op wat daar staat.;)

Als er al een discussie is, dan zou dat dus gewoon mogen lijkt mij.
    Het is nu toch een interessante discussie? Ik vind het goed om nu beide kanten te lezen. Je leert mensen beter kennen en misschien stel je je mening zelfs bij als je bepaalde argumenten leest. Die argumenten zijn nodig voor wederzijds begrip.

zolang er ook debatten op tv aan dit onderwerp worden besteed snap ik niet waarom dat hier niet zou mogen. Zolang Beheer afstand doet van wat er geschreven wordt tenminste. En zolang er niet gescholden wordt etc;)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha ja of wat denk je van wanneer bijvoeden? Vaccineren wel of niet? Voortaan ook maar meteen dicht.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Inderdaad echt grote onzin.
    Zo zijn er iedere maand wel terugkerende topics met hetzelfde gezeik: bv versus fv, wel of niet vaccineren, wel of geen corrigerende tik, en ga zo maar door...
    Naar mijn idee is een forum er toch om te kunnen discussiëren!?;)
    Zolang het allemaal netjes verloopt, is er geen reden tot het sluiten van een topic. Daarbij is het hele pietengebeuren ook nog eens erg actueel, en is het logisch dat mensen daar over willen praten, dat kun je gewoon echt niet blokken!

10. Joh, luchtige topics over seks of over bol.com-huisjes waren juist heel gezellig, maar die mogen ook niet (meer).. Eigenlijk komt het er toch gewoon op neer dat, zodra het het beheer niet aanstaat, om welke onbekende reden dan ook, het niet mag en wij niet moeten zeuren, want we zijn nu eenmaal akkoord gegaan met de regels toen we ons aanmeldden?

En nu maar weer wachten tot de eerste opmerking over 'genoeg andere fora waar je ook heen kunt, als het je niet bevalt' verschijnt :D

11. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    #11 Emo, 15 okt 2014
    Laatst bewerkt: 15 okt 2014
    Even uitgaan op de laatste reacties, vond het er niet netjes aan toe gaan hoor. Werd dingen geroepen als 'terug naar hun eigen land' en tradities van geloven die niets met zwarte te piet te maken hebben. Kwamen er een paar duidelijk rellen, dat was wel duidelijk. Dan vind ik dat het beheer er op dat moment goed aan doet, zo'n topic stop te zetten.

Mijn mening overigens.

Edit : Waarschuwingen geven is een goed idee, zodat de topic netjes blijft lopen.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Er kunnen toch waarschuwingen gegeven worden, berichten verwijderd of zelfs een ban uitgedeeld worden? Nee door een paar mensen mag dan een complete discussie niet meer gevoerd worden. Terwijl heel Nederland het er over heeft.

13. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ben ik met je eens.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Uitspraken inderdaad over terug gaan naar je eigen land zijn niet netjes maar volgens mij werd daar niet op in gegaan toch? Er kwam geen grote discussie van waardoor men elkaar aan ging vallen.

En in iedere discussies heb je grote voor en tegenstanders, dan is het toch juist fijn om er over te praten??

En inderdaad @Abri, die topics kun je dan ook gelijk dicht knallen

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zolang het netjes blijft vind ik het best.

Maar zag dat er op het laatst een reactie kwam over oprotten en natuurlijk kwamen de asielzoekers, Islam en Marokkanen ook nog even aan bod. Als het die kant op gaat vind ik het logisch dat een topic dicht gaat, of als ze reacties gaan verwijderen of waarschuwingen gaan geven.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Daar ben ik het ook wel mee eens maar de reden '' wij sluiten dit topic omdat in het verleden dit soort topics uitliepen op ruzie '' slaat gewoon nergens op.

17. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Dat het nergens op slaat, dat ook weer niet.

Want het is gewoon een feit dat heel veel topics uitlopen op ruzie's. Even de zwarte pieten topic als voorbeeld, daar ging het dus al fout met zinloze reacties. En dan vraag ik me af waarom het Beheer dan moet blijven komen waarschuwen, we zijn toch geen kleutertjes meer, maar volwassenen onder elkaar. Jammer, maar dan begrijp ik op dit punt het Beheer wel, want er is al zo vaak gewaarschuwd in het verleden m.b.t de zwarte pieten topics, maar sommigen hebben er blijkbaar moeite mee om netjes te blijven, en deze leden verpesten het voor de mensen die wel normaal kunnen blijven discussiëren.

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Beste Debaky,

Zwarte pieten topics zijn in het verleden dermate uit de hand gelopen dat we hebben besloten ze niet meer toe te staan op Zwangerschapspagina.
    Wat betreft je vraag of wij dit ook bij alle onderwerpen doen. Nee, dit doen we niet bij alle onderwepren. Wanneer onderwerpen daadwerkelijk betrekking hebben op 'zwanger worden', 'zwangerschap', 'bevalling' en 'baby en kind' dan hanteren we een coulanter beleid. Dat zijn namelijk onderwerpen waar Zwangerschapspagina.nl voor bedoeld is. Zwangerschapspagina.nl is niet bedoeld voor zwarte pieten topics. Je mag niet-gerelateerde topics bespreken in de lounge maar deze moeten dan wel blijven voldoen aan de regels.

Nu we het toch over de regels hebben:

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina