Hoi dames, ik heb een vraagje. Ik ben afgelopen maandag Ongie geworden en heb een Cyclus van 25 Dagen mijn nod is nu 29 July wanneer moet ik nou precies de Ovulatietest gaan gebruiken? op welke dagen?? of moet ik dan mijn Tempratuur gewoon in de gaten houden zodra hij omhoog stijgt dat ik dan de Ovulatietest ga gebruiken?? dank je wel alvast.
Weet niet precies wanneer je daarmee moet beginnen, volgends mij staat in de bijsluiter van de ovulatietesten wel vanaf welke dag je dat moet doen.. Heb mijn bijsluiter al weggegooit dus kan niet voor je kijken.. Maar je kunt aan de hand van je temp niet zien wanneer je ei komt! Alleen wanneer hij is geweest, na je ei gaat je temp pas omhoog, dus niet voor je ei.
Ik heb even de ovulatieschijf erbij genomen voor je. En je kan beginnen met ovulatietestjes op dag 12. Ik zou wel even iets eerder beginnen als ik jou was (dag 11 of 10) aangezien je nog niet weet hoe jouw cyclus in elkaar zit. Hier is de link naar de ovulatieschijf, ik heb hem thuis al liggen dus heb het even voor je gedaan, maar je kan hem zelf ook bestellen! Ovulatieschijf 3,95 | Sensitest
En trouwens je vraag of je ze moet gaan gebruiken als je temp omhoog gaat: NEE. Je temp gaat namelijk omhoog na je ovulatie, en de ovulatietestjes geven aan dat je eisprong nog moet komen. Tempen wordt over het algemeen gebruikt om pas achteraf te zien of je op de goede dagen gemeenschap hebt gehad. Een ovulatietest is om aan te geven dat je eisprong binnen 12 tot 48 uur gaat plaatsvinden (gemiddeld). Met andere woorden: Als je pas een test gebruikt na het stijgen van je temp, ben je al te laat.
Bij een cyclus van 25 dagen zou ik beginnen met ovulatietesten op dag 8 of 9, want je kunt zomaar opeens een vroege eisprong hebben De dipsticks van zwanger&kids zijn lekker goedkoop en betrouwbaar Ik teste 1x per dag en als het streepje iets donkerder is geworden 2x!
Bedankt voor je Antwoord!! Okeej dus het beste is vanaf de 9e dag te gaan testen Dan ga ik dat doen !! Bedankt
Ja ben ik het trouwens mee eens, vanaf dag 9 is altijd veiliger dan pas vanaf dag 10/11. Hihi. Ik heb zelf een cyclus van gemiddeld 28 dagen, maar ik begin meestal al op dag 8 met testen, je weet maar nooit! Succes ermee!
@ Evaa Nou ik wil weten wanneer ik mijn Eisprong heb zodat ik weet wanneer ik precies moet klussen dit is mijn 3e ronde en het is nog niet raak geweest dus ik weet ook niet wanneer mijn Eisprong is!! en we klussen al zowat elke dag of om de dag! @ iedereen ik zie bij heel veel tempratuur kaartjes een daling in eens hoe zit dat?? Tis toch zo als je tempratuur omhoog gaat dat je je dan je eisprong hebt gehad??
ah oke ! maar goed meer kan je niet doen denk ik.. en 3e ronde is nog niet erg lang ! en met een ovutest vergroot je niet heel erg je kansen denk ik dan, als je om de dag of elke dag tegen je eisprong aan al klust.. maar als je denkt dat je geen eisprong hebt lijk t me misschien wel handig..
Nee klopt we zijn ook nog maar net bezig maar goed tis wel handig om te weten wanneer je je eisprong hebt he en ik heb ook maar een korte Cyclus van 25 dagen dus ja het kan heel vroeg zijn of laat !! Juist vergroot je wel je kansen omdat je dan precies weet daarlijk wanneer je eisprong steeds valt en dan weet je dat je juist moet klussen des te meer kans je hebt om zwanger te raken!!
Ik zou als ik jou was op dag 8 beginnen. Eerder heeft naar mijn bescheiden mening geen nut. Als je je ei gevonden hebt kun je de luteale fase ook bepqalen. En als die korter dan 10 dagen is zou ik alvast een dokter raadplegen want dat kan in de weg staan van een zwangerschap.
De luteale fase bereken je dmv een positieve ovutest. uitgaande van 24u na positieve ovutest krijg je je ei. Die dag is dag 0dpo (days past ovulation) In andere woorden de eerste dag van je luteale fase. Als je bijvoorbeeld laten we zeggen op zaterdag je ei krijgt en dan een week erna op woensdag ongesteld word is je luteale fase 12 dagen en zit je 11dpo en is dat de eerste dag van je nieuwe cyclus. Snap je het nog?
Dus zal maar zeggen vanaf je Ei tot aan je Menstratie dat is je Luteale fase?? zoals ik het zo goed lees bij je??