wachten op 12 weken...

Discussion in 'Zwangerschap' started by MaryWoods, Jul 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    wat duren die eerste 12 weken lang! Ik ben morgen 9 weken zwanger en ben er nog steeds niet gerust op dat alles goed blijft gaan. Terwijl ik me eigenlijk heel zwanger voel!: af en toe misselijk, vaak behoefte aan kleine beetjes eten, gevoelige borsten, onrustige darmen en veel hormonen!
    Kan iemand me een beetje geruststellen? Is het echt pas na 12 weken 'safe' of wordt de kans dat het mis gaat met de week kleiner?

X

2. Bowie

Bowie Actief lid

Jun 15, 2007
    438
    0
    0
    Ja he, duurt heel lang die eerste weken, weet er alles van! Volgens mij wordt de kans dat het mis gaat met de week kleiner maar helemaal gaat dat ongerustheidsgevoel niet weg hoor, helaas. Ik heb er nog steeds last van, er is elke keer wel wat. Nu hoop ik dat ik na de 20 weken echo wat geruster ben maar dan zal er wel weer een andere mijlpaal zijn waar ik naartoe leef.
    Het enige dat ik tegen je kan zeggen is dat je moet genieten van je zwangerschap vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, je ongerust maken zou een eventuele miskraam oid toch niet voorkomen. Dat is wat ik ook tegen mezelf zeg: geniet ervan! Je bent zwanger, het gaat nu goed en het zal goed blijven gaan.
    Gefeliciteerd hoor!

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Als je met 8 weken een goede echo hebt gehad is de kans op een miskraam nog maar heeeel klein. Maar goed, de kans blijft. Maar tijdens de zwangerschap kan natuurlijk van alles mis gaan. Ik herken veel in je verhaal hoor. Die eerste weken leken bijna niet om te gaan.. :p

Probeer te genieten en dan komt het vast allemaal goed!

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    heb volgende week maandag pas intake bij de vk en de eerste echo zal dan de week erna zijn (week 10 of 11 denk ik). Dus misschien als ik een foto van ons ukkie heb gezien tegen die tijd, dat ik er wat geruster op ben...

5. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik herken het ook. Heb al wel een eerste afspraak met de verloskundige gehad, maar eerste echo pas over een week. Ik ben dan 10 tot 11 weken zwanger schat ik. Ik maak me niet de hele tijd zorgen, want voel me erg zwanger. Maar toch hebben we het nog aan bijna niemand verteld en dat gaan we pas doen na de echo. Overigens probeer ik niet teveel te piekeren. Zou het niet goed zitten, dan kan ik daar toch niets aan veranderen, dus maar beter genieten nu.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    heel herken baar ik wou ook graag dat de 12 weken om vlogen, kon me niet snel genoeg gaan.
    ben blij dat ik nu over de 12 weken ben. maar weet wel dat na de echo en ales verder goed is een kans op een miskraam klein is.

7. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Heel herkenbaar! Ik vond de eerste 3 maanden helemaal niet zo fijn, heel onzeker gevoel, terwijl je je wel al klachten hebt. Mij heeft de eerste echo me heel erg gerustgesteld en toen kon ik pas echt gaan genieten.

houd in je achterhoofd dat het 9 van de 10 keer wel goed gaat, heb vertrouwen in jezelf. Maar realistisch zijn is niet verkeerd, ik kon het gevoel ook niet uitschakelen.

Suc6 en hoop dat de weken zo voorbij zijn voor je!

8. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Het is allemaal heel herkenbaar
    vond die 12 weken ook voorbij kruipen.
    Geniet ervan want het is allemaal zo voorbij. Dan lijken de 20 weken weer ver weg.
    maar het gaat echt heel vlug

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    herkenbaar hoor, maar achteraf is het ook zo weer om!

10. Marsshi

Marsshi Actief lid

Jun 20, 2007
    105
    0
    0
    Ik vind het ook dat het zo lang duurt voor dat die 12 weken voorbij zijn. Pfff... Maar ik probeer wel te genieten. Alleen heb ik op het werk een leidinggevende die me super onzeker maakt. pffff..
    Ik heb mijn eerste echo vorige week gehad. Dit was om te kijken of het goed zat. Ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En mijn kindje zit op de juiste plek. Gisteren vroeg mijn leidinggevende of ik nog een zwangerschapstest gedaan hebt... ik werd wat pissig... ik zei waarom? De dag voordat ik een bloedtest kreeg heb ik een zwangerschapstest gedaan en de dag van mijn bloedtest heb ik een positieve uitslag gehad en vorige week had ik een echo gehad... dus is het onzin om nog een zwangerschapstest te doen...

pffff sorry hoor.. maar het lijkt wel of ze het me niet gunt.

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    de eerste 12 weken duurd het langst, als je 1maal mooie echo's hebt gehad en je bent de 12 weken gepasseerd dan gaat het best wel snel

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb gister mijn eerste echo gehad en de vk gaf ook aan dat het nu niet meer mis kan gaan ( in ieder geval niet meer als gebruikelijk). Ik hoefde dus niet tot 12 weken te wachten met vertellen en moet zeggen dat ik er nu al meteen meer van geniet nu alles goed is en ik het hartje heb zien kloppen.
    Veel succes met wachten tot de eerste echo en je moet maar zo denken 9 op de 10 zwangerschappen gaan goed. Deze gedachte deed mij altijd veel goed.

13. pacific

pacific Actief lid

May 22, 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Ik kan ook niet wachten tot de 12 weken om zijn, over 1,5 week de echo. Dan hoop ik dat ik van de meeste onzekerheid af ben en ga we het aan iedereen vertellen. Dus heel herkenbaar

groetjes pacific

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Duurt echt ERG lang !
    We kunnen er echt allemaal over meepraten denk ik... En dan ben je over de 12 weken en dan wil je het weer heel graag voelen en wil je je buikje zien groeien.. hahaha! :D
    Ik ben nu bijna 11 weken, maar de vk zei dat je ong. met +/- 10 weken uit de 'gevarenzone' bent !
    Dusss.. En ik heb met 8 wkn. 5dgn. een echo gehad ! En afgelopen vrijdag heb ik er weer een gehad, omdat we het hartje niet konden horen!
    Maar dán pas ben je gerust gesteld.. Het is zoooo mooi om te zien en te horen :D

Nou geniet van je zwangerschap! En succes

-xxx-

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vond wel dat de spanning per week afnemen, werd steeds vertrouweder en overtuigder van de zwangerschap

16. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Ik geloof nu ook wel dat ik zwanger ben... Broeken zitten al strakker etc..
    Wat voor mij lang duurd is de volgende echo. Daar leef ik meer naar toe dan een aantal weken!

17. pomme8

pomme8 Lid

Jun 1, 2007
    10
    0
    0
    den haag
    Oh, ik herken het zo! Ik ben nu zwanger van de tweede en dacht dat het iets minder zou zijn maar nee hoor, net zo erg! :)
    Groetjes, shelly

18. Djaminah

Djaminah Actief lid

May 23, 2007
    276
    1
    18
    Nou precies, zo zit ik er ook in. Nu heb ik weer kans dat ik de Vijfde Ziekte heb opgelopen! Pfff duurt nog twee weken voor de uitslag van het bloedonderzoek binnen is. En dan de 20-weken echo en daarna komt er inderdaad vast weer een andere "mijlpaal". Dus ik probeer het zo veel mogelijk met de dag te nemen. Maar ook dat is niet altijd even makkelijk.

Share This Page