Eerste uitslagen MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mirre, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Het -hormoon-bloedonderzoek was helemaal in orde (2 x bloed af laten nemen) en het zemen/zaadonderzoek was ook helemaal toppie in orde :D
    Heb gevr en ze zeiden 6 miljoen zwemmers!? Is dat niet juist weinig?
    Deze uitslagen hebben ons doen besluiten dat ik waarsch nog een maand of 2 wacht met het HSG onderzoek omdat ik er erg tegenop zie :oops:
    We hopen dat we snel weer zwanger mogen worden dus moeten goed oefenen! ;)

Liefs, Mirre

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi
    Gelukkig maar!
    al was het wel een beetje te verwachten aangezien het toch een keer raak is geweest (wel met een shitty afloop)

groetjes

3. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Mirre,

Fijn voor jullie hoor!
    Toch een prettig gevoel dat alles in orde is.

Succes in de volgende rondes

Groetjes Monique

4. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    goedemorgen,

mirre waarom heb je nu besloten nog te wachten met de hsg?
    Lijkt mij dat nu het zaad en de hormonen goed zijn , je juist meer info/ nut kunt hebben van een hsg.

Fijn trouwens dat het verder goed was

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ben bang voor de HSG :oops:
    Sommige zullen misschien denken nou als je daar al bang voor bent dan zal de bevalling helemaal een drama worden :(
    Daarnaast heeft m'n vriend het idee dat er niks mis is (mede omdat we in juni bevrucht zijn geraakt) dus hij wil het eerst zo nog even proberen.
    Het kan zo zijn dat ik toch ineens wel de HSG wil doen hoor.., maar nu zie ik er huizenhoog tegenop.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kan me goed voorstellen, vind het ook eng!

7. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Mirre,

Fijn dat de uitslag zo goed is.
    Sorry voor de vraag, maar ik weet niet goed wat het is (ga zo even op zoek). Is HSG pijnlijk en ben je er daarom bang voor?

x Sophie

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik zie inderdaad tegen evt pijn op. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik ben van het type dat altijd alles tegenzit/het bij bij altijd net ff anders..of verkeerd gaat.
    Een HSG is een onderzoek/foto met contrastvloeistof wat ze in je spuiten.
    Je baarmoeder trekken ze naar beneden oa met een soort vacuum-pompje.
    Over hoe veel en of het pijn doet zijn de meningen erg verschillend, maar afgaande op m'n vrouwelijke gyn....is het geen fijn iets.
    Ik denk dan als ze dat zo letterlijk al tegen me zegt :rolleyes: vond het wel heel eerlijk van haar. Meestal zijn vrouwelijke dokters juist harder dan mannen.
    Wat ik heb begrepen is dat het wel pijnlijker is als je eileider(s) dichtzitten dan dat ze toegankelijk zijn, maar ook hoor je verhalen dat je na een HSG sneller zwanger zou kunnen zijn doordat evt oneffenheidjes weg gespoeld kunnen zijn door de vloeistof.

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben er heel eerlijk in. Kan wel stoer doen, maar...

10. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Mirre,

Bedankt voor je uitleg.

In kan me je keuze heel goed voorstellen. Denk dat ik het in jouw geval ook nog een paar maanden zou afwachten.
    Vind t wel goed klinken dat je nu wel een termijn bedenkt. Ik zou bijv. zelf denk ik snel die grens weer verschuiven.
    In elk geval hoop ik dat t niet nodig is en stuur ik bij deze heel veel geluk je kant op.

Ik wens voor jullie een gezonde, mooie baby volgende zomer.
    x Sophie

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieve Sophie,

We hopen ook op die mooie, gezonde zomerbaby.
    Ik wens jou hetzelfde geluk toe natuurlijk!

Heb wat betr dat hsg onderzoek gewoon mixed emotions.
    Aan de ene kant is dit onze droom, m'n grootste verlangen en daar moet je dan ook alles voor over hebben denk ik dan, maar aan de andere kant heb ik zelf m'n twijfel of ons probleem.. (als we dat hebben uberhaupt!? maar we zijn al langere tijd bezig natuurlijk)...daar in ligt omdat ik wel zwanger ben geraakt dus als leek dan ik dan er heeft een eileider gewerkt...

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat vind ik inderdaad een heel logische gedachte.
    Heeft de gyn. een uitspraak gedaan over wat zij denkt dat het 'beste' is op dit moment? Wetende dat je er tegenop ziet.

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Toen we daar waren en ze de bloedtest, vragenlijsten, semenannalyse en de hsg voorstelde wist ik nog niet wat het was.
    Ze zei toen ...ik denk dat een hsg goed is om alles uit te sluiten, toen heb ik het dus niet gehad over evt angst.
    Gisteren hebben we de uitslag telefonisch gehad, dus haar niet gesproken. Eigelijk had ik nu de hsg al moeten doen (heb papieren meegekregen ervoor) , maar we hebben dus op eigen houtje het iets vooruitgeschoven...

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik gaf al aan waarschijnlijk hetzelfde gedaan te hebben (nog even wachten). Nu ik weet dat ze de HSG niet na uitslag andere onderzoeken heeft aangeboden (maar al in t begin), helemaal!

Enne, ik zag net dat t je meest vruchtbare dag is :p

X Sophie

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    ....Geloof nog niet dat het de meest vruchtbare dag is hoor, want vorige cyclus kwam m'n ei ook op dag 16 of 18 pas...
    Zou het liefste wel ff willen klussen for sure (en het lekkere) ;) maar ff kijken of dat gaat lukken met die bil.... :(

16. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Liep net van de computer weg en dacht ineens 'oh maar lukt dat wel met haar bil' :(
    Gelukkig dat je ei het oplost ;) En hopen dat jullie voor nu een bil-ontlastend standje weten te vinden...

Veel plezier in elk geval samen! :p

Liefs, Sophie

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hihi m'n partner heeft vandaag een tennisdagje gehad dus hangt op de bank ...klussen vandaag zit er niet in , maar morgenochtend is hij DE MIJNE! Bil of geen bil. WE GAAN VAN BIL! :D

Deel Deze Pagina