Flex, leuk gedichtje. Zelf gemakt of zelf van internet gejat Las dat er weer wat eitjes op springen staan, dus dames, weer flink aan die paal dansen Zal wel rustig zijn vanavond hier, Ennasil, BEn benieuwd wanneer je ongie komt, of niet, want dan kun je weer testen. Spannend hoor, zeker met zo'n onregelmatige cyclus. Hier, net bij mn ouders gaan eten. Kids weer in bedje gedaan. En hopelijk weer een rustig avondje voor mij Vanaf morgen weer 3 dgn werken. Bleh echt helemaal geen zin om te gaan. wil niet iemand voor mij in de plaats gaan?? Heb trouwens vanmiddag een heerlijk broodje voor mezelf gemaakt. stokbroodje met parmaham, overjarige geraspte kaas en zongedroogde (of zijn het gezondroogde) tomaatjes. HEERLIJK. Heb nog over dus morgen op t werk iedereen de ogen uitsteken.
zo ben weer thuis en de kindjes liggen erin. nog even wat werkmailtjes weggewerkt, dus nu even tijd voor mezelf... waren vanmiddag lekker in de speeltuin geweest, daarna bij mijn ouders gegeten, was om 19.45 ofzo thuis, kindjes in bed. thijmen heeft niets gegeten vandaag, alleen 2 biscuitjes en net zn toetje. Hij had weer koorts (38,7), hij moet ook steeds hoesten, hopelijk gaat de nacht goed... weer een boel geschreven zeg... jullie zijn soms echt snel! @flex: leuk waterfeest, leuk gedichtje, jammer dat ze weggaat, dat wel. @dannie: hopelijk een rustig avondje voor je! @tmv2: oe bijna weer je ei, aan de klus zou ik zeggen! je werk komt dan niet handig uit met je diensten, of maakt dat voor jullie niet uit @ennasil: ben benieuwd inderdaad, hoop dat FF gelijk heeft en dat je ook niet ongie wordt hihi ehm, de rest weet ik niet meer (sorry!)
De meiden op bed paps naar Harry Potter en mams heerlijk voor de computer! @tmv2: Het kan hier inderdaad snel gaan zeg wat gezellig maar moet er nog wel even in komen. @rest: sorry dames mijn geheugen laat mij nu al in de steek laat staan straks tijdens een zwangerschap! Vanavond bij mijn ouders blijven eten en net een uurtje terug. Ook hier zijn de kabouters met staking of vakantie want de was ligt nog steeds op tafel. Misschien straks en anders maar morgen.
Oh ja wat een verschillende beroepen. Leuk allemaal lang niet zo standaard of algemeen als die van mij. Iemand nog tips om de kans op een jongetje te vergroten? Zou toch leuk zijn na de twee meiden!
moedervan3: vrijen op de dag van de eisprong of vlak erna... jongenszaad is sneller en leeft kort en meisjeszaad is trager en leeft langer... wij zouden dus bijvoorbeeld 2 dagen voor mn ei moeten seksen en dan niet meer (maar dat risico durf ik niet te lopen, dus wordt vast weer een jochie hier haha) @flex: ik was aan het googlen over lage temp en toch zwanger haha (jaja, beetje dom natuurlijk, want ik ben toch niet zwanger...) maar toen kwam ik deze reactie van iemand tegen en toen dacht ik, mssn geldt dat wel voor ons... Ik nam ook altijd mijn temperatuur om zeker te weten dat de eisprong was geweest. (En we niet meer verplicht om de twee dagen moesten klussen....) Dat ging heel goed! Na mijn miskraampje (4 weken) deed ik dat dus ook weer. Maar de temp. steeg helemaal niet! Ik dacht natuurlijk dat mijn cyclus nog op gang moest komen, dat het allemaal nog 'overhoop' lag... Geen eisprong deze maand.... Maar ik bleek dus toch alweer zwanger te zijn! Temperaturen kan handig zijn, maar niet altijd correct, denk ik.
Dan zal ik mij dus meer bezig moeten houden met mijn ei. Wat is daar de makkelijkste manier voor? Lees wel verschillende dingen maar ben het nog niet nodig geweest.
en deze: Hoi, Zoals uit eerdere berichten blijkt had ik een bijzonder lage temperatuur in de tweede helft van mijn cyclus. Het leek erop dat ik geen eisprong heb gehad en al helemaal niet zwanger zou zijn. Daarnaast was ik grieperig in mijn vruchtbare week, dus minimaal bezig geweest... Echter ik werd maar niet ongesteld en ongesteld... Test na test bleek het negatief te zijn. Ondertussen had ik wel dermate lichte klachten dat ik de test eigenlijk niet geloofde. Ik schipperde in onzekerheid. Had al een dag of 5 niet getest. Gisteren heb ik echter weer getest en toen gaf de test, nadat ik 2,5 week overtijd was, een positief streepje aan: zwanger dus! Weliswaar een licht streepje, maar een streepje is een streepje. Dat is wel een heel bijzonder en bizar moment. Mijn temperatuur is overigens nog steeds net boven de 36 graden in de ochtend. Vreemd he. Maar goed, ik voel me in zevende hemel en ben dolblij. Wilde dit toch melden, er zijn uitzonderingen op de regel. Ik ga genieten en wens iedereen ook dit gevoel toe Veel liefs
hihi ik las alleen dit berichtje van jou dus dacht huh zwanger! dan heb ik echt iets gemist maar toen ging ik verder lezen bleek het een gekopierd berichtje haha. zou wel leuk zijn als het voor jou ook geld
haha, ja dacht bij het plaatsen nog, zal ik het een ander kleurtje geven, maar dacht ach, anders leg ik het wel uit haha @moedervan3: wat wil je weten over FF?
je kan er ook niets van zeggen Surf.Het kan alle kanten in.M`n moeder vertelde dat ze vroeger (toen waren de testjes vast niet zo modern als nu) pas heel laat wist dat ze zwanger was. Moedervan3...ik voel m`n ei wel springen Daarnaast heb ik veel witte afscheiding rond m`n ei. Wat ik me wel afvroeg,hoe lang doet een ei erover om te springen zeg maar? Maffe zin haha Ik voelde het zaterdag beginnen (of was het nou zondag...men wat een geheugen..moet ik hier teruglezen duhh om te weten wanneer m`n ei begon te jumpen haha) .. maar nu voel ik ook nog wel wat gebeuren.En ik heb nog witte afscheiding,doet een ei er een dag of 3 over? Bizar,waar je allemaal over na gaat denken toch
Haha het drong vandaag pas tot mij door dat die afscheiding te maken heeft met mijn aankomende ei. Nooit de link gelegd. Heb nu wel bewezen dat ik blond ben dat is zeker! Wat zou je moeten voelen bij je ei dan? Kan mij niet heugen dat ik het ooit gevoeld heb.
Volgens mij merkt ook niet iedereen dat Ik wel,kan me nog herinneren dat ik het al voelde toen ik nog jong was.Een beetje vergelijkbaar met ongesteld worden en net zwanger zijn.Dat doen ze om het makkelijk te maken,het lijkt allemaal op elkaar Ik voel het in m`n onderbuik,een zwaar gevoel.Niet echt kramp,maar wel iets.Beetje zeurderig.Soms met lage rugpijn,die best heftig kan zijn. En dan ineens is het over. Hmm de regen is niet over,wow..er komt echt veel naar beneden!
Zal er eens op letten als is het goed heb moet mijn ei dus over 4 dagen komen. Ben benieuwd! Het regent hier niet zo heel hard. Volgens mij is het zelfs alweer gestopt. Oh ja mijn afbeelding is niet te zien iemand een idee hoe dat kan?
nou bij FF kan je dus je basale lichaamtemperatuur bijhouden. dat is je temp die je meet 's ochtends nog voordat je opstaat. je begint gewoon bij het begin van je cyclus. rond je eisprong daalt ie soms 0,1-0,2 en daarna (of in ieder geval binnen 48 uur na je ei) stijgt ie met minimaal 0,3 graden. als je dit bijhoudt in het grafiekje op FF zal deze zelf een rood kruis zetten op de dag dat je je eisprong hebt gehad. je kunt ook bijhouden wat de positie van je baarmoedermond (bmm) is. over het algemeen is het zo dat deze laag, hard en gesloten is als je onvruchtbaar bent en hoog, zacht en open als je vruchtbaar bent. ook kun je je cervixslijm waarnemen. veel vrouwen krijgen wat meer slijm in de periode voor de eisprong. bij FF kun het classificeren in droog, kleverig, waterig en eiwit. waterige en eiwit-achtige (rekbaar slijm) zijn de meest vruchtbare slijmpies... alles bij elkaar geeft dan een redelijk betrouwbaar beeld van wanneer je ei is gesprongen...
Okay?!?! Mag je de temp opnemen onder je oksel of moet dit in de mond? De stand van je bmm hoe controleer je dat het best? De rest is duidelijk nu nog gaan tempen en bijhouden.