Graag Zwanger worden in 2011 van een 3de kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kinderwens2011, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miran336

miran336 Fanatiek lid

Na lang twijfelen, wel..niet..wel..niet.. ga ik me hier toch melden.
    Bij mij is de wens voor een 3e kindje erg groot, mijn man heeft dat minder. Hij vindt het prima zo met 2 kids. We hebben er veel over gesproken en we zijn eruit, een 3e kindje is hier welkom!

Ik snap niet waarom ik dan nog zo twijfel af en toe. Ik wil dolgraag nog een kindje erbij, maar soms maak ik me zorgen over financiën (terwijl we allebei een goede baan hebben) en denk ik aan de tijd dat ze gaan studeren. Ook ben ik bang dat mijn man alleen een 3e wil voor mij, en dat hij er niet echt achter staat en niet blij is met het kindje. Denk dat ik beren op de weg zie, herkennen jullie dit?

13 mei laat ik mijn spiraal verwijderen. Dan ga ik nog een tijdje de pil gebruiken omdat ik als het goed is na de zomer van baan ga wisselen. Ik wil niet zwanger zijn als ik daar kom te werken. En ik wil even afwachten of ik een vast contract kan krijgen of dat het eerst een tijdelijk contract zal zijn.
    Allemaal dingen die me dus zoal bezig houden.

Ow ja, ik ben Miranda, 31 jaar en moeder van 2 schatjes van 5 en bijna 3.

2. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    welko miranda,

heel herkanbaar jou verhaal(op werk na dan)
    ook ik wilde heeeeeel graag een 3de en mijn man absoluut niet.. maar bij mij ging het psychisch erg ver... uiteindelijk veel gesproken.. ff laten rusten en weer veel gepraat en hem ook echt in zijn gezicht gevraagt of ie er echt achter stond, dat ik niet later verwijten zou krijgen, maar we gaan er nu echt samen voor.. alle practische problemen zijn opgelost en financieel komt het uiteindelijk ook allemaal wel goed.. redden het nu met 2 ook zonder mijn salaris..

mannen hebben nu eenmaal iets meer tijd nodig.. hoor het zo vaak... maar komt altijd goed :D

hier trouwens door tempen gezien dat mijn ei zondag is geweest ipv zaterdag.., dus nod is 15 mei.. wil pas daarna testen.. liefst pas de 20ste als we de 4w3d over zijn...

vandaag lekker dagje thuis, geen visite, nergens heen, dus lekker met de was en de kinderen aan de gang..

3. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi miranda

welkom. ik zat in hetzelfde schuitje. al 5 jaar de wens voor een derde, maar manlief niet. nu 18 april mocht mijn spiraal er uit. jippieeeeee. hij staat er nu wel voor 100% achter. hoopte dat bij mij het gevoel zou zakken, maar werd alleen maar erger. vandaar dat hij er nog heel goed over na heeft gedacht en er nu toch ook voor wil gaan.

succes en ik hoop dat als je je nieuwe baan hebt toch snel kan beginnen. waarom spiraal verwijderen en dan aan de pil? ik zou spiraal laten zitten totdat hij er uit mag/kan.

4. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    @ jannie zitten dus in hetzelfde schuitje. fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo heeft moeten ervaren.

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Welkom Miranda. Ik herken je verhaal niet. Lijkt me errug lastig!!
    Natassja: spannend, vandaag je NOD. Ben je altijd op tijd???

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    #426 surf, 3 mei 2011
    Laatst bewerkt: 3 mei 2011
    @Miranda: welkom! hier hetzelfde hoor wat betreft vriendlief. Hij vindt eigenlijk 2 wel mooi. Maar mijn wens voor een derde is enorm. Heb het altijd gehad over 3 kindjes... Hier heftige discussies en heel wat tranen later toch besloten dat we SAMEN graag een derde kindje willen. M'n wilde wel dat ik me goed realiseerde dat het niet zijn wens is, maar dat hij zielsveel van het kindje gaat houden. En hij gaat er nu ook 200% voor. Vraagt wanneer m'n ei is enzo, erg lief!
    Ik maak me geen zorgen over financiën en dat soort dingen, dat komt wel goed. Ook maak ik me nu geen zorgen meer dat bijbetalen alleen voor mij doet, want dat hebben we duizend keer besproken...

Ik zou ook je spiraaltje laten zitten anders krijg je weer die hormonen van de pil in je lijf... Of heb je last van je spiraaltje?

@Jannie: ik ben deze ronde ook voor t eerst aan t tempen omdat m'n ei niet echt duidelijk meer was, voor Kasper voelde ik m altijd heel duidelijk... M'n temp was tijdens m'n ongie rond de 36.6, vlak daarna zakt ie naar 36.0-36.1. Gisteren was je 36.4 en vandaag 36.5. Kan net dat je temp na je ei langzaam omhoog kruipt of moet ie meteen omhoog schieten??

7. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    @ surf vorige maand met koperspiraal 27, daarvoor 30 en daarvoor31. dus wacht het gewoon even af.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jeetje wat herkenbaar allemaal!!!!!!!!!!!
    ook ik zou dolgraag een derde kindje willen maar manlief staat hier niet achter vind het mooi zo 2 kinderen dus helaas kan ik me hier (nog) niet melden, we hebben het er zo nu en dan wel over maar omdat de kinderen (2 jongens 3 en anderhalf) steeds meer hun zelf redden lijkt het hem erg moeilijk om nog weer over nieuw te4 beginnen hij is blij steeds meer een beetje meer vrijheid terug te krijgen

9. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    wij hebben beide altijd gezegt dat we er het liefst 2 zouden willen als het mogelijk was... maar 3,5 maand na de geboorte van de jongste voelde het niet compleet..

vorig jaar feb is het tijdens ons weekendje weg zonder de kids helemaal op de spits gedreven door mij... maar kwamen we er niet uit..
    toen ik half april hoorde dat een kennisje onverwachts een 3de verwachte knapte er iets en hebben we verder gepraat.. en toen is hij om gegaan.. voornamelijk voor mij.. na een paar weken heb ik het hem wel gevraagt of hij er idd helemaal achter staat.. enigste eis was dat ik pas eind van het jaar mijn spiraal liet verwijderen.. dus voor mijn gevoel zijn we al een jaar bezig, terwijl het eigenlijk pas vanaf 1 feb is..

mijn ei voelde ik altijd.. net als dat ik voelde dat ik zwanger was..
    helaas is mijn lijf na de 2e vmk helemaal van slag en voel ik vanalles maar kan het niet thuisbrengen.. vandaar dat ik ben gaan tempen..
    en dan niet heel straks.. doe het met een oortemp en zet er geen wekker voor, maar geeft wel een globaal beeld...

10. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    de jongens zijn hier 2 en ruim 4, manlief vond de auto vol, moeten we een stoel bijkopen voor de tafel, hotels end. zijn op 2 kinderen berekend..

alle dingen heb ik kunnen weerleggen..(auto passen er wel 3 in, want stoeltjes schuiven door, tegen de tijd dat de jongste op een grote stoel moet zijn we haast aan nieuwe toe en kopen er dan gelijk 5 of 6, hotels hebben we een hekel aan, huren wel een grotere stacaravan of chalet) en vrijheid.. met de eerste waren we erg van de R-R-R.. de 2de al minder, en de meeste dingen qua nachten, voedingen komen allemaal voor mijn rekening.. dus daar hoeft hij zich ook al niet druk over te maken..

mijn redenering was.. ik heb liefde zat om die ook met een 3de kindje te delen.. en dat heeft uiteindelijk de laatste zet gegeven.. dat vond tie een goede reden!

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier ligt kaspertje lekker in bed en daarna gaan we naad flex! Kunnen de kindjes lekker samen spelen, leuk!

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Oja@ fokje: wat jammer dat je je nog niet kan aansluiten bij ons! Hopelijk gaat je mannetje nog om!!

13. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    wij hebben ook altijd 2 gezegd, dus toen onze jongte 1 was en man man doorkreeg dat ik nog niet klaar was schrok hij. nu 5 jaar later en waar ik ook nog eens 2 jaar aan de antidepressiva heb gezeten voor de onrust in mijn lijf. zei mijn man 1 januari dit jaar toen we samen in bad, (zaten heel romantisch met kaarsjes) dat hij ging nadenken of hij misschien toch wel een derde wil. 15 april zei hij 's avonds in ene we gaan er voor. dus de 18de meteen er uit laten halen dat spiraal. en nu zien we wel wat er gebeurd.

14. miran336

miran336 Fanatiek lid

Mijn man staat helemaal achter een 3e kindje, het is meer een gevoel dat in mij zit. Mijn man geeft wel eens aan dat hij het met 2 kinderen al druk vindt, en hij vreest dan wel eens voor hoe het zal zijn met 3. Ik denk dat de overgang van 2 naar 3 niet zo 'heftig' is als van 1 naar 2. Ik kom zelf uit een gezin met 3 kinderen en mijn man komt uit een gezin met 4 kinderen, we zijn wel iets gewend dus.

Het spiraal wil ik laten verwijderen omdat een kennis baarmoederhalskanker heeft en dit pas te laat ontdekte mede doordat zij een spiraal had, ik moet er steeds aan denken. Vandaar dat ik denk, eruit dat ding. Gevoelsmatig dus. Maar omdat we nog niet direct voor een 3e gaan toch eerst nog even de pil gebruiken. Ik vind al dat soort middelen met hormonen waardeloos maar je moet toch iets.

15. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    waarom dan niet het condoom voor een paar maanden.
    ik had voor de 2de implanon (staafje in je arm), vloeide toen heel erg. heb hem er in april uit laten halen en pas met de condooms gestopt eind november.

krijg je ook geen hormonen binnen en weet je ook meteen hoe je cyclus is.

16. miran336

miran336 Fanatiek lid

Mijn man heeft een hekel aan condooms...

17. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    heeft de mijne ook, maar ja hij moet er ook wat voor over hebben hoor. anders moet jij weer troep slikken. ik zou zeggen gewoon doen die balonnen. succes.

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nou hier de hele dag al trekkende pijntjes, ik denk mn ei vandaag! mooi op tijd! hopelijk is het morgen te zien aan mn temp.
    als ik inderdaad vandaag me ei heb dan ben ik 25 januari uitgerekend, mooie datum (vind dat het wel raak mag zijn haha)

en flex: ik heb je berekeningetje nog een keertje gedaan met dat getal 49 etcetc, en dan krijgen we een meisje!

ik wacht nog even morgen en overmorgen mn temp af en dan kan ik mn nod verplaatsen! (ik hoop het echt!! scheelt gewoon 5-6 dagen dan!)

19. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Wat schattig!
    Hier was het eigenlijk eerst mijn vriend die graag nog een kindje wilde. Vlak na de geboorte van Bram, wilde ik er zo snel mogelijk nog een bij. Daarna wilde ik het toch misschien nog even niet. Mede doordat mijn moeder in die periode is overleden en het me vreselijk leek zwanger te zijn zonder ouders. (Mijn vader leeft ook niet meer) Ben toen een opleiding gaan volgen voor assistent drogist waar ik met vlag en wimpel voor geslaagd ben, en daarna wilde ik mn vakdiploma gaan halen, en toen begonnen de kriebels ineens weer. (vriend blij haha) Mijn gezin is toch het gene wat me het gelukkigst maakt, en niet mn werk. Geen vakdiploma, maar nog een heerlijke baby dus!:)
    En nu maar hopen dat we die allemaal snel mogen krijgen!

20. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    net een testje gedaan, negatief:(.
    wacht nu gewoon het weekend af en als er dan niks is doe ik maandag weer een testje.

Deel Deze Pagina