Graag Zwanger worden in 2011 van een 3de kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kinderwens2011, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

hahaha ligt er 1 op bed te roepen IK WIL EEN BROERTJE OF ZUSJE!!!! hahahahahaha

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

lijkt mij dat streepjes lichter worden helemaal 5 weken na je mk hoop zo dat het een neiuwe zwschap is met een plakbeeb!!!!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @saab: nou volgens mij kan het niet meer missen bij jou hoor! ik heb echt goede hoop! nog 2 daagjes dan is het vrijdag!!

@flex: haha geweldig! thijmen wijst steeds op mn buik: 'jij hebt een dikke buik mama, zit er weer een baby in?' (nee, lieverd, dat zijn nog mama's overtollige kilo's van de vorige keer haha)

4. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Flex en surf, hahaha! Geweldig he die kindertjes!

Toen mijn dochter een jaar of 4 was, had ik dr uitgelgd dat er voor een baby een zaadje en een eitje nodig waren. Kwam ze op een ochtend dr bed uit en riep: mama mama! Kom gaan we gauw naar beneden, kijken of er een zaadje op tafel ligt! hahhhaha

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @saab: hahaha ook geweldig! tis zo leuk wat ze af en toe kunnen uitkramen! heerlijk! (zo wil ik er nog wel 10 hihi)

wij gaan vandaag naar de dierentuin en speeltuin met mn ouders, leuk!

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ surf leuk!!! veel plezier!!!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

haha LOL!!!!:D

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Poeh, wat is er weer een hoop gekletst hier. Gezellig!
    (Heb alleen zo'n moeite met het onthouden van de namen, hihi)

Natassja: negatief....maar nog steeds geen ongi?? Duim voor je!
    Saabenjelle: dit kan bijna niet missen toch??!! Ook maar duimen voor jou!!

En de rest succes met de kapotte fietsjes, zwembad kopen, etc etc....:)

9. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    @ surf veel plezier vandaag. is het fietsje trouwens al binnen?

hier opoe nog steegs niet op bezoek. :D heb mij gisteren lekker uitgeleefd. 2x glaasje prosecco, onder het mom van nu kan het nog, hahaha. heerlijk uit eten geweest.

mis mijn jongens behoorlijk. weet niet of ik het hier verteld heb, maar mijn jongens zijn sinds zondagochtend met mijn vader vertrokken naar zijn caravan in duitsland. zaterdagmiddag komen zij weer thuis. moet zeggen dat het ook wel even lekker is hoor. kom ik aan dingen toe die ik normaal niet zo snel doe.

10. miran336

miran336 Fanatiek lid

Wat is er veel geschreven zeg, leuk zo’n actief hoekje!

Er zijn zo te lezen meer mannen die even tijd nodig hebben om te wennen aan het idee van een 3e kindje.

Nattasja; Nog een reden waarom ik mijn spiraal wil laten verwijderen (was ik even vergeten) is dat mijn man tijdens het vrijen erg veel last heeft van die draadjes, die prikken. Ik ben daarvoor al eens naar de gyn geweest, maar het kon niet anders. Maar je hebt gelijk hoor, troep die hormonen. Als nr.3 er is mag mijn mannetje stappen gaan ondernemen.
    Spannend voor je dat vage streepje, hoop op goed nieuws voor je.
    Heerlijk hoor, de kids even uitbesteed…geniet van je vrije tijd.

Saanenjelle; voor jou ook spannende dus, vrijdag krijg je uitslag van het bloedonderzoek toch? Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid. Naar dat je zo moet spugen.

Jannie; een zwembad, heerlijk zeg… wordt het zulk mooi weer dan?

Fokje; gefeliciteerd met het kindje van je vriendin. Mijn vriendin is ook zwanger, in september uitgerekend, van de 3e. Ik ben nog blijer voor haar nu wij zelf ook de keus voor een 3e hebben gemaakt. Eerst even meegenieten van hun kleintje en dan wij als het goed is.

Zonnedans; vervelend dat je cyclus zo op de hobbel is.

Surf; onze zoon is ook helemaal gek met zijn loopfietjes, kan me voorstellen dat je direct een nieuwe hebt bestelt. Mag ik vragen waarom je een afspraak moet maken bij AMC?
    Veel plezier in de dierentuin vandaag!

Fl3xgirl; nog 19 dagen hoor…
    Leuk die opmerkingen van kids. Mijn zoontje zij gisteren onder de douche tegen mij; mama, als jouw buik een beetje dikker wordt zit er denk wel een baby in. (tsja… van je kind moet je het hebben haha).

Hier dus eigenlijk niet veel te melden. Ik krijg wel steeds meer de kriebels nu ik hier mee lees. Ik wil ook stoppen met voorbehoedsmiddelen! Nog even geduld…

11. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    @miran snap niet dat de gyn er niks tegen doet de draadjes. mijn gyn en ha, want ik had eerst de mirena en daarna koperspiraal, knipte de draadjes af. mijn man voelde ze namelijk ook altijd en de gyn stond 2 keer verbaasd te kijken, omdat er een knoopje zat in een draadje. had hij nog nooit meegemaakt. dus vanaf die tijd gingen ze helemaal kort. kan bij jou ook hoor.

12. zonnedans

zonnedans Lid

3 mrt 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natassja, bij jou nog nieuws? Het wordt nu wel spannend zeg!
    Saab, nog 1 dag en dan krijg je de uitslagen, ben heel benieuwd.

Mijn bloeding heeft maar 1 dag geduurd. Was wel vrij heftig, maar vandaag is het over. Het zou bij mijn ei kunnen horen, maar dat is dan wel nieuw voor mij. Normaal zijn bloedingen geen goed nieuws. Heb ook nog nooit een nestelingsbloeding ofzo gehad.
    Nou ja, ik zie wel. Nu eerst een paar weken wachten en kijken of er nog wat gebeurt.

Fijne dag vandaag allemaal, nog leuke plannen?

13. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik ben inderdaad al eens naar de gyn geweest om de draadjes te laten inkorten, maar de draadjes waren niet zichtbaar meer. Waarschijnlijk in de baarmoeder gegaan, kan iets lastig worden met verwijderen zei de gyn, maar als het goed is moest mijn man er geen hinder van ondervinden.
    Maar goed, ik vind het prima zo, laat de gyn het spiraaltje er maar uit halen. Nog een tijdje aan de pil en dan kan ik die aan de kant zetten wanneer we het eraan toe hebben.

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @zonnedans: gek hoor zo'n bloeding... ik denk toch iets met je ei... ik had het ook opeens afgelopen zaterdag, niet heel heftig ofzo, 2 inlegkruisjes en toen was het over...

@miran: leuk, jouw zoontje weet ook al wanneer er weer een baby in aantocht is haha
    en AMC heel verhaal, ik heb het inmiddels in een word-documentje haha
    komt ie:
    In augustus 2007 werd ik voor het eerst zwanger van onze oudste zoon. Deze zwangerschap was goed. Hij is geboren met een zwangerschapsduur van 40+1 weken (13 mei 2008) met een gewicht van 4025 gram.
    In april 2009 werd ik voor de tweede keer zwanger. Met 4,5 week zwangerschap kreeg ik voor het eerst bloedverlies. Dit was op een vrijdag en we zaten voor een weekend in het buitenland. Maandag belde ik naar de verloskundige. Zij vertelde mij dat het een miskraam kon zijn, maar ook ‘gewoon’ een bloedinkje. Een echo kon nog niet omdat er nog niets te zien zou zijn. Uiteindelijk kreeg ik met 6+5 mijn eerste echo. Hierop was te zien dat het vruchtje te klein was voor die termijn, namelijk 4,1 mm. Volgens de echoscopiste kwam dat overeen met een termijn van 5+2 weken zwangerschap. Wel klopte het hartje heel goed en sterk. Ruim twee weken later met 8+6 weken kreeg ik mijn tweede echo. Hierop zagen we dat het hartje niet meer klopte en het vruchtje gestopt was met groeien het had de grootte dat overeenkomt met een termijn van 7+2 weken zwangerschap.
    Een paar dagen later is de miskraam vanzelf op gang gekomen (7 juni 2009).
    Een maand lang hield ik hcg in mijn bloed, toen de test op dag 33 pas voor het eerst weer negatief was, werd ik een dag later ongesteld (9 juli 2009).
    De maand erna (5 augustus 2009) had ik weer een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Van een nieuwe zwangerschap. We zaten op dat moment voor drie maanden in Los Angeles voor het werk van mijn vriend. Met 6 weken precies kreeg ik heel veel helder bloedverlies. Ik dacht meteen weer dat ik een miskraam had. Op advies van de baas van mijn vriend hebben we zijn gynaecoloog gebeld. Diezelfde middag konden we komen. Ik kreeg lichamelijk onderzoek, bloedonderzoek en een in- en uitwendige echo. Op de echo was te zien dat het vruchtje prachtig op schema liep (3,5 mm was 6 wkn precies) en het hartje klopte, nog niet heel uitbundig (94 bpm), maar het was dan ook nog vroeg volgens Dr Philips. Daarnaast was er een hematoom te zien van 4,5 bij 2 cm. Die veroorzaakte de bloeding.
    Uit het bloedonderzoek kwam naar voren dat mijn progesteronwaarde te laag was voor de duur van de zwangerschap. Het was op dat moment 11,0. Ik heb toen progesterongel voorgeschreven gekregen (Prochieve 4% gel) en dit heb ik vaginaal ingebracht tot de 10e zwangerschapsweek. Met 6+5 is nogmaals mijn bloed onderzocht en toen was te zien dat mijn progesteronwaarde was gestegen naar 22. De medicijnen sloegen aan, dus ik hoefde geen zwaardere. Ook kreeg ik een tweede echo waarop te zien was dat het vruchtje gegroeid was naar 9 mm. Het hematoom was opgedeeld en het grootste stuk was nog 3 bij 1,3 cm. Ik hield nog af en toe bloedverlies tot 7+2 weken.
    Uiteindelijk is dit een goede zwangerschap geworden en ben ik bevallen met 40+3 weken van een gezonde zoon van 4130 gram.
    Nu is er de wens voor een derde kindje. Met mijn tweede en derde zwangerschap in mijn hoofd ben ik vorige maand naar mijn huisarts gegaan. Ik heb de wens om mijn progesteronwaarde te laten meten zodra blijkt dat ik zwanger ben. De Amerikaanse gynaecoloog vertelde ons namelijk dat mijn eerdere miskraam weleens veroorzaakt zou kunnen zijn door het tekort in de aanmaak van progesteron. Mijn huisarts vertelde mij dat ze er te weinig van wist en ging overleggen met een gynaecoloog hier in het ziekenhuis. Volgens deze dokter (Dhr. Renkens) is de relatie tussen het toedienen van extra progesteron en het voorkomen van een miskraam niet bewezen en hij wilde hieraan dus ook niet meewerken. Nu heeft mijn huisarts mij toegezegd, om mij tegemoet te komen, dat ik extra echo’s krijg (bijvoorbeeld met 6, 8 en 10 weken). Even was ik hier tevreden mee en kreeg ik er een goed gevoel bij. Maar nu we begonnen zijn met proberen merk ik dat ik er eigenlijk helemaal geen vrede mee heb. Voor mijn gevoel heb ik een ‘verleden’ met progesterontekort en zou er een miskraam voorkomen zijn door het toedienen van extra progesteron. Ook heb ik gelezen dat er onderzoek naar wordt gedaan op het moment (PROMISE-trial), dus dat zou betekenen dat er wellicht wel aan een relatie hiertussen wordt gedacht.
    Ook denk ik dat een echo pas achteraf kan laten zien wat we met een bloedtest van tevoren kunnen weten. Stel dat ik een goede echo heb met 6 weken, maar mijn progesteronwaarde is weer te laag. Dan kan de echo met 8 weken wel betekenen dat het vruchtje is gestopt met groeien. Zover wil ik het niet laten komen als ik het ook misschien zou kunnen voorkomen…

kortom ik wil bij het AMC een second opinion en ik hoop dat zij wat meer buiten de gebaande paden willen kijken...

16. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    @ Surf, Wat een verhaal. Moet zeggen dat ik je helemaal begrijp. Wat voor moeite is het om even bloed te prikken? Voorkomen is beter dan genezen toch? En extra echo's is ook geen oplossing. Zou zeggen, hou voet bij stuk en ga voor die second opinion!

Hier zit ik aardig in mn broek te poepen voor de uitslag morgen.. Wat nou als ik niet zwanger ben? Wat is er dan met me aan de hand? Zit tussen hoop en vrees en daar kan ik erg slecht tegen!:x Ga maar vroeg slapen. (als dat lukt tenminste)
    Stond vandaag bij het ziekenhuis voor de deur, zijn al de poliklinieken dicht ivm bevrijdingsdag! Ik helemaal stressen natuurlijk.. Maargoed, kon bij de spoedeisende hulp bloedprikken. Nou hoop ik maar dat de uitslagen dan wel gewoon op tijd binnen zijn zou 12 uur gebeld worden en ik ga nu alvast op mn telefoon zitten:p

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @saab: kan me je zenuwen helemaal voorstellen hoor! maar ik denk echt dat je weer zwanger bent! ik blijf heeeel hard duimen vannacht! en morgen heb je vast een goede uitslag!
    heb je eigenlijk nog een keertje getest met een gewone test? is de streep nog weer duidelijker geworden?

ik ga ook maar vroeg slapen.
    ik hoop trouwens dat mn temp morgenochtend eindelijk eens omhoog is gegaan, want ik snap er anders niets van.
    heb al dagen eipijntjes (vandaag voor het eerst niet meer) en rekbaar slijm gehad... lijkt mij dat mn ei is geweest, maar mn temp blijft op 36,0-36,1... moet toch echt wel een paar tienden omhoog lijkt mij... nou ja
    oja ik heb ook bedacht dat ik volgende ronde niet meer ga tempen. wilde het doen om meer duidelijkheid te krijgen, maar ik word er alleen maar onzeker van en je staat er elke dag mee op (wordt moeilijk om er dan niet heel veel mee bezig te zijn, wat ik ook eigenlijk wel wil, het is tenslotte pas de tweede ronde...)

nou goed, ik ga slapen!
    welterusten!

18. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Saabenjelle: ik duim heel hard mee, (denk echt dat je zwanger bent)!!

19. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    saabenjelle, duim voor je voor morgen
    surf, ik ben inmiddels ook gestopt met tempen..
    kan niet elke dag om dezelfde tijd tempen en daarnaast moet ik er 's nachts nog wel eens uit voor de kids.. dus raak alleen maar in de stress door mijn temp(zou 2 dagen later mijn ei hebben gehad volgens temp, maar slijm en stand baarmoeder zeggen iets anders:()
    ik ga gewoon van mijn 26 dagen uit.. daar kom ik met slijm en stand bm ook op uit...

had trouwens het onderzoek van amc ook gelezen.. alleen zou ik 1 mk te weinig hebben gehad, dus ik kom er niet voor in aanmerking..+ dat we dan weer 1 ronde zouden moeten wachten... ook niet echt iets wat ik zou willen.
    volgens mij doet een vitbcomplex de aanmaak van progestoron bevorderen, dus slik nu die vitamines...
    ook magnesium en calsium zouden de kans op mk verkleinen

20. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hi ladies,

Ik heb nog geen tijd gehad om terug te lezen, er is inmiddels alweer zoveel bijgeschreven. Ik had de afgelopen drie dagen ook weer wat druppeltjes bloedverlies. Begon op 10 dpo, dus ik dacht meteen: innestelingsbloeding. Ik zit nu op 14 dpo en merk dat ik nerveus word en wil gaan testen. Ik heb mijn nod van 8 mei echt een beetje gegokt, dus wil niet te vroeg testen. Vorige maand zo'n rare cyclus gehad. Heb nu ook wat kramp, maar het voelt alsof ik ongesteld ga worden. Maar goed, zo voelde het bij de vorige twee zwangerschappen ook *zucht*

@nieuwe dames: welkom, gezellig.

Deel Deze Pagina