(blegh, heb echt even een off-day) Vanmiddag met m'n zusje en m'n kids naar ballorig... zien of ik daar een beetje tot rust kom.. Beetje stress door: -wel of geen ongi over een week. - 3 jarige die me het bloed onder de nagels vandaan haalt (soms vraag ik me af waarom ik een 3e wil, heb zo m'n handen vol aan hem... tips zijn welkom). - laten de mensen die in ons huis zijn wezen kijken iets van zich horen en wanneer?
Gm dames, Soms gaan jullie zo snel, dan zijn jullie echt niet bij te houden Saskia, al een onrustige buik, dat zou al wel vroeg zijn toch! Hopelijk blijft de kleine man nog even binnen. Dannie, hopelijk niet nog steeds aan het wachten! Jouw buik ook al onrustig, misschien al veel voorwerk aan het doen voor de grote dag. Vind het wel spannend worden hoor dames, dat er nu al zijn die hun derde kindje binnenkort in hun armen hebben. @ enasil, succes meid, hopelijk een mooi eitje op komst nu. Snap dat je die hormonen helemaal niks vind. Ik heb ook veel goede verhalen van preseed gehoord toen der tijd, ik wilde het gaan bestellen. Maar heb daar lang mee geacht en uiteindelijk gelukkig niet meer nodig. Maar ik denk dat het zeker in jouw situatie een goede oplossing is en hopelijk met goed resultaat, daarom hoop ik op een mooi ei! Kan je het snel gaan uitproberen. @miran, over zwanger worden, het komt echt goed meid, als je het niet vertrouwd anders even langs de huisarts gaan. Hier ook nr 1 door de pil heen, nummer 2 gelijk na stoppen pil en nr 3 ook pas in ronde 16, eigenlijk 14 want we hadden de maanden die uitkwamen in de zomer overgeslagen. Dus het zegt helaas niks! Op het moment dat ik dacht het lukt niet meer spontaan en we hadden de eerste afspraak staan is het toch gelukt. Ik ga voor je duimen. Hier is dochterlief logeren bij oma, die komt gelukkig zo terug. Overdag als ze weg zijn vind ik prima, maar savonds en Snachts heb ik er altijd heel veel moeite mee, maar ja oma vind het leuk en de kids vinden het leuk en ik vind het wel belangrijk dat als er iets is de ze wel bij een ander durven en kunnen slapen. Beetje raar mens ben ik denk haha... Over twee uurtjes de pretecho! Vind het wel spannend, ik hoop de alles goed is! Misschien kan ze al stiekem kijken of placenta al wat opgeschoven is. Verder zijn jullie zo snel gegaan dat ik echt weer even kwijt ben.
@miran, knuffel voor je baaldag! Ja en de drie jarige die het bloed onder je nagels vandaan halen, helaas geen tips. Ik heb hier een 5 en een 7 jarige die dat doen. Tenzij is ze alleen heb, dan zijn het engeltjes!
Zo de zolder en vliering zijn opgeruimd. Kaspers nieuwe kamertje is weer rommelvrij dus kunnen we gaan kijken wat we welke kleur gaan doen. Kijken voor leuke muurstickers en z'n nieuwe meubeltjes bestellen. Dan kan ie rond z'n verjaardag in april wel over... Lig nu even op bed, gaan straks nog even naar de Renault dealer kijken of we n proefrit kunnen maken in n Espace, die willen we ergens de komende maanden kopen, want de mondeo van m'n vriend rijdt ie sinds 1 Jan alleen nog maar zakelijk en over n week of 2 krijgt ie z'n BMW 1 dus daar passen we toch niet in. Dus dan ruilen we mijn golf in voor n grote auto... 3 losse stoelen achterin lijkt me wel praktisch, want we hebben het geprobeerd in de mondeo maar dat lukt echt niet goed met een romer king, een maxi cosi ferofix en n maxicosi op n easy base... Nou goed, heel verhaal, maar nu ga ik even de oogjes dichtdoen!
Hier n update: we krijgen n reusje ze schatten m nu al ruim 3 kg De jongste was bij de geboorte (met 35wkn) 2,5 kg en daarvan zeiden ze toen al dat dat ook best redelijk was. Als deze tot 40 wkn blijft zitten kan ie wel 4 a 4,5 kg zijn maaaaaaarr volgens de vlos gaan we de 40 wkn waarschijnlijk toch niet halen! Ze zei ook nog: "hopelijk zie ik je volgende week hier op de praktijk weer!!" En ik:" ja hoop ik ook en dat ie daarna maar komt dan!" ja idd zei ze toen!!!
wat doet hij mssn kan ik je helpen mag me pb sturen heb nl cursus positief opvoeden gehad werkt super!
Dannie: ook kindjes van 4 kg zijn nog klein hoor, ze passen alleen maar 3 dgn in maatje 50 hihi... M'n oudste was 4025 gram en de jongste 4130 gram... Spannend hoor! De vlos verwacht dus ook niet dat de kleine nog lang blijft zitten... Hopelijk komt er nog n weekje bij dan want nu is elke dag nog wel meegenomen denk ik.. Delfino: mooie crea! Kan niet slapen hihi, mssn zo maar alvast op pad...
@ allemaal. Zo hier ook weer terug van de vlos. Baby wordt geschat op zo een 3800 gram als ik de 40 weken haal, maar dat gaat hem niet worden zeggen ze. Het gerommel heeft al het een en ander verweekt en al vingertop ontsluiting. Ben nu 33+3 weken dus het moet echt nog even wachten. Volgens hen zou het goed kunnen dat het bij 36 weken al gebeurt. Nou ja we zien het wel. Heb nog steeds af en aan een wee, maar niet meer met regelmaat. Vanavond nog wat spulletjes shoppen voor de kleine... ook al weten we niet hoe het gaat lopen moet toch me spullen in huis hebben. Nog wel een kinderarts gesproken die een stuk positiever was, das wel fijn dus. Volgende week nogmaals telefonisch contact met hem. @ dannie: ook best een flinke beeb dus. Laat die van jou dan lekker in week 37 komen, dan is het nog te doen met het gewicht toch? @ surf: maat 50 gaat hem hier denk niet worden, maar hoe lang zitten ze ongeveer in maat 56 als ze 8 pond zijn? Liefs Sas
Hoi meiden ff een update. Vanochtend naar geertgen geweest. Echo gehad, twee eitjes 26 mm en 22 mm. Ik dacht dat we niet mochten klussen, maar hij wenste ons veel klusplezier. Dus ik zij maar ik begin volgende week met decapeptyl is dat dan niet schadelijk voor het kind of miskraamopwekkend als ik dan toch zwanger raak. Maar het zorgt er alleen voor dat er geen nieuwe eitjes gaan rijpen omdat ik straks stimulerende hormonen ga spuiten en precies volgens schema moet anders kan het zo zijn dat de eitjes al voor de punctie gaan springen en dat willen ze voorkomen. Dus ik mag deze ronde dus toch benutten. Ik moet zeggen dat ik helemaal vrede had met een pauze maand, dus we klussen vanavond een keer en dan zien we het wel. Ik ben ingesteld op ivf dus dit is extra. Baarmoeder slijm was 10 mm dus erg netjes. Zo nu kindjes in bed leggen en dan ga ik ook even plat, heb hoofdpijn.
Damyar veel klus plezier is toch nog mooi meegenomen zo! saskia jeetje er is dus toch nog wat gebeurt! hopelijk blijft hij nog wel even zitten! duim hard voor jullie op een goede afloop dikke knuff
zo daar ben ik weer. eenmaal in de wachtkamer zaten er nog een paar mensen voor mij en er kwam een gesprekje aan te praat. bij wie zit jij enz enz. en wat denk je ze dachten precies net als mij. dat ze weleens een cursus op het sosiale mogen volgen. er zat ook iemand die daar als assitente werkt maar nu met haar dochter mee was en die vertelde al dat er 1 gyn is die altijd zeg als de patienten weg zijn dat ze haar gaan vervelen ik heb die gyn toevallig ook al 2 keer gehad. vond ik ook een vervelende vrouw. maar er schijnt volgens alle vrouwen die daar zaten maar 1 goede gyn te zijn en aardig en die de tijd neemt. en gelukkig had ik die man ook vandaag voor het eerst. eindelijk iemand die vriendelijk was en de tijd nam. en ook eerlijk was. hehe eenmaal echo was mijn baarmoederslijmvlies iets gegroeid in dikte. was nu 6mm maar nog erg dun. er was ook een eitje of 2 dat weet ik niet precies en die waren nu 11,6mm nog te klein maar wel 2mm gegroeit, wat overigens niet heel veel is,( normaal is het 2mm per dag) het had meer moeten zijn. maar hij wil het toch nog even aankijken. en maandag nog een echo doen maar de kans dat het een mooi eitje word is niet groot. maar voor een wonder heb je niet veel nodig toch? dus ik ga van het weekend goed gezond eten om het een beetje te bevorderen . want heb ook het idee dat ik de afgelopen weken te ongezond heb gegeten en ik denk dat dat ook niet ten goede is geweest. dus ik hou nog een klein beetje hoop! nu gauw mijn stoofpeertjes opzetten en annanas aansnijden. en het huis eens opruimen want die lig hier overhoop hihi.