Miran..Inderdaad prikken heeft een sneller effect dan clomid. Ennasil 10mm is primaaa ze groeien ongeveer 2 mm per dag. Ik had op CD12 een van 15,16 en 13...Het is nog steeds de vraag welke het gered heeft want die van 13mm was gestopt maar wellicht is het juist die geworden omdat ik minder lang zwanger ben... Dus over 3 dagen moet je ongeveer op 16mm zitten. Ze zeggen dat een eitje vanaf 18mm spring rijp is..Maar soms groeien ze ook nog tot 24mm dus dat is nog even spannend wat je eitje doet. Maar ennasil...Zaad is goed en je hebt een eitje...Dat is erg hoopvol.
Lieve Saskia, Ik moet vaak aan je denken en vraag me dan af hoe het met je gaat. Aan een kant is het wellicht goed te horen dat het kindje niet heeft wat ze dachten maar ik kan me voorstellen dat het dan ook alweer snel eng wordt. Ik vind trouwens dat als het niet meer gaat op werk je gewoon ziek moet melden hoor want het is niet niks. Ik zou contact opnemen met de bedrijfsarts. Weet de nieuwe manager het? Zo nee dan zou ik het hem/haar vertellen en als hij/zij dan nog niet empatisch is dan is het een slechte ad interim. Je moet namelijk de kracht vinden om de grijze wolk te verdrijven en dat kan alleen maar als je rust heb. Of halve dagen werken ofzo. Tijd voor jou en de kleine in de buik lijkt me nu wel heeeerl belangrijk. Net als Miran al zei de medische wereld kan veel, maar ik snap je angst volkomen. Fijn dat je af en toe meeleest maar hou ons op de hoogte en blijf gewoon ego berichten sturen hoor want daar is dit forum voor....
@Jazz: bedankt voor je lieve woorden, ziet hier gewoon met tranen in mijn ogen. Het is soms zo moeilijk om de moed erin te houden. Hoe is het met jou? Voel je je goed? Liefs
Saskia...het is een aparte zwangerschap de ene keer voel ik me op en top zwanger en de andere keer voel ik niet zo veel. Maar mijn bloeddruk is hoog en zodra ik geen pilletje neem voel ik me heel ziek dus de kleine heeft impact. Hoop dat hij/zij het goed doet. Donderdag mag ik weer en dan gaan we kijken hoe ver ik ben want dat is ook nog niet duidelijk..Dus spannend. Ik hoop echt dat je een aankaart op werk Saskia want je kleine heeft je nu hard nodig en je kan niet zo door blijven gaan...Je lichaam/geest geeft zelf aan wanneer je weer kan gaan werken en je zal zien misschien is 1 week al voldoende....
meiden sorry dat ik zo weinig reageer mijn hoofd zit een beetje vol. @ saskia ik wil voor jou zeggen hel veel sterkte meissie en probeer de hoop en moed erin te houden. ik ga heel hard voor jou duimen!!
@ jazz. deze gyn vertelde me dat de echo normaal op dag 12 pas word gedaan dus waarom mijn eigen gyn dan dag 10 wilde geen idee. nu op dag 11 dus er tussenin ow 10 mm is dus toch nog wel hoopvol. ze zei het niet heel positief dus dacht vraag het nog even aan jou ze had het wel over veel vocht? en bloedvat? geen idee wat ze daarmee bedoelde. maar nu heeft het dus geen zin om te klussen tot de volgende echo voor donderdag?
Ennasil...Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je lichaam reageert. Maar een ei met 50mg is helemaal ok hoor..Je reageert er op dat is een goed teken vind ik hoor....Als je vriend zijn soldaatjes zo goed van kwaliteit zijn dan maakt het niet uit of jullie voor woensdag het doen. Maar ik denk niet dat je eitje voor woensdag gaat springen dat niet nee. Dus ik zou lekker woensdag afwachten....vocht kan een ophoping zijn van een vroegere onsteking maar bloedvat snap ik niet....Maar nu snap ik waarom je zei je hoofd zit te vol. Misschien weet je moeder het nog? Schrijf vanaf nu tot en met woensdag je vragen op papier of vraag je moeder eventjes om dit samen met je te doen ok. Gaat je man woensdag mee? Of je moeder weer?
ennasil, volgens mij is 10 mm best goed hoor. En mannetjes zaad is mooi in orde, dat is al een zorg minder. Afgelopen dinsdag had ik een echo en was dag 10 en mijn eitje was toen 14 mm ( maar mijn cyclus mag denk ik niet vergeleken worden, omdat ik geen clomid slik) Volgens mij springt bij elke vrouw de ei anders. Bij de één bij zoveel mm en de andere zoveel mm. Maar vind het wel spannend voor je hoor, ben benieuwd hoe het donderdag is. Saskia, wat een onwetendheid, hoe gaat het nu dan verder. Afwachten tot geboorte of nog onderzoeken? Is dat dan een vwp of wat kunnen ze doen? Precies wat Jazz zegt, doen hoor. Je moet nu rust hebben. Al probeer je misschien nu wat afleiding te zoeken in het werk. Meis hele dikke knuffel. Jazz: ook voor jouw spannend hoe ver je dan bent, en effe spieken bij de kleine. Hier hebben we afgelopen dagen geklust, hoop niet te vaak. Normaal om de dag, maar nu donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag. Zal dat erg zijn voor het zaadkwaliteit? Was telkens s'avonds dus er zat wel 24 uur tussen. Ben nu heel bang dat we deze ronde misschien wel daardoor verprutst te hebben.
@Jazz: wat vervelend dat je je zo ziek voelt als je geen medicatie inneemt. Hoe hoog is je bloeddruk? Moet je niet veel rusten dan? Spannend hoor donderdag de echo. Ben benieuwd hoe ver je bent. Ik ga vandaag eerder weg van me werk, en als het zo blijft dan meld ik me ziek. Ik voel gewoon dat het me allemaal wat teveel is. Maar toch vind ik het werken voor de afleiding wel fijn. Alleen vandaag heb ik al minstens 15 harde buiken gehad en dat is natuurlijk niet oke. Dus ik ga zo even rusten thuis. @ennasil: spannend hoor donderdag dus weer een echo. Nou we duimen dat het eitje goed zijn werk mag doen. Enne misschien toch vast een klusje? Hoewel ik weet niet of dat mag hoor? Spannend meid, de duimen draaien hier hoor. Liefs
Saskia...goed zo ziek melden en neem je tijd en geloof me iedereen gaat het begrijpen als je het ook gewoon uitleg zoals het is. En het is niet dat je niet meer gaat werken ofzo alleen nu heb je even de tijd nodig om de krachten weer te vinden..Lekker even in de stad rondlopen doelloss gebakje eten noem het maar op alles zodat je even tijd heb voor jezelf en de kleine... Damyar...hahahaha dat krijg je als de kids uit huis zijn he...Nou zou je zeggen ook ik ben zwanger geraakt door een elke dag meerdere keren op een dag actie...dusssss Best spannend weer voor jou maar goed dat ze je zooo goed in de gaten houden hoor.
donderdag echo maar mischien woensdag een keer klussen? gewoon to be sure? ow zou dat onzinnig zijn. dat me hoofd een beetje vol zit komt ook omdat mijn mannetje niet zo lekker in zijn vel zit.hij vind dat we op het moment erg weinig inkomen hebben etc en is bang dat we krap moeten leven. en hij voel zijn eigen nu doodongelukkig.nou dat deed wel even zeer dat hij dat zei. want nu voel ik me een beetje schuldig omdat ik ben gestopt met werken ( hij zegt dat hij dat niet erg vind maar het volet wel een klein beetje zo) vanavond gaan we bij een chihuhuawa pupje kijken die kost ook al 495 euro. dus nu is hij helemaal over de rooie. hij wil het wel graag hoor maar even de kosten. ( we hebben wel een beetje spaargeld hoor maar dat was eigenlijk voor de baby en daar zitten we liever niet aan) moeilijk moeilijk moeilijk pff
@damyar: wat is vwp? Ze gaan me met de echo volgen en 9 december heb ik een heel belangrijke eco met veel artsen erbij daarna gaan ze in beraad en krijgen we een advies. Echt heel spannend dus. Jullie dus druk aan de klus. Ik heb bij alle zwangerschappen, drie keer dus, alle vruchtbare dagen (bij mij altijd 3 dagen) achter elkaar geklust en alle keren meteen zwanger. Het zegt natuurlijk niets, maar bij mij heeft het in elk geval geen nadelig effect gehad. Liefs
saskia: vwp is vruchtwaterpunctie. Daar kunnen ze veel uit halen begreep ik, maar ik weet niet of dat ook voor jullie kindje geldt. Oh wat spannend, maar waarom duurt dat allemaal zo lang. Kunnen ze dat niet sneller regelen. Jullie zitten in onzekerheid, zijn bang en verdrietig, je kunt niet echt genieten dat geldt toch ook en kunnen ze toch niet maken om je nog tot na de sinterklaas te kijken. Of heeft het een bepaalde reden, dat je kindje dan weer wat groter is en beter te zien is? Zou je echt even een dikke knuffel willen geven, dus bij deze sla ik mijn armen om je heen. Jazz het is ook voor ons spannend, maar ik denk wel als ik nu deze ronde ongie wordt dan zijn er al wel een aantal uitslagen bekend en als ze dan iets vinden kan er wel een plan van aanpak opgestart worden voor de nieuwe ronde. Daarbij ik ben 26 jaar, dus het is niet zo dat er nog een druk op zit, alleen ik willllllllllllllllllll zooooooooooooo graaaaaaaaaaaag. Het is veel sterker dan bij de eerste en tweede zwangerschap, en ben ook nog eens ongeduldig van aard. Maar mijn man is zo positef dat je er wel in blijft geloven. al kan ik daar ook soms even niets mee. Nu ga ik zoon weer naar school brengen en de kleine daarin in bed leven, want die is chaggie zeg. Pffffffffffppppppppppppppffffff
Damyar nog lekker jong dus hihihihi was ik nog maar...nee hoor... Ennasil..kan me je vriend wel indenken hoor maar inderdaad het gevoel wat jij erbij krijg ook. Misschien kan jezelf met bepaalde maatregelen komen waardoor hij kan zien dat je inderdaad rekening hou met...Willen jullie echt weer een hond erbij....wow maar wat zijn ras honden ook duur he...pffff Saskia...ja ook ik moet het rustig aan doen maar dat is erg moeilijk voor mij. 9 december klinkt inderdaad ver weg....Maar ja ik denk dat ze het ook een groei willen geven om zo te kijken og ze meer kunnen zien toch? Maar spannende dag dan weer....
geen grote hond. echt een kleintje puur voor onze border. en aangezien een chihuahua best wel makkelijke trouwe hondjes zijn en goed met grotere honden op kan schieten denk ik dat we er niet zo heel veel last van hebben. en onze border collie heeft echt een maatje nodig. dat merken we aan alles. hij wil zo graag spelen! hij voelt zich enorm alleen en verveeld zich. hij word 4 a 5 keer per dag uitgelaten en savond lekker rausen met de frisbee en soms op de schapendijk wandelen en we proberen elke zondag lekker te wandelen in de duinen.maar hij vind het niet goed genoeg. vandaar om hem toch een klein vriendje te geven waar hij lekker mee kan kroelen. want het is een kroelkont hoor Bekijk bijlage 198748 zal er een fototje bijdoen. hij is groot geworden joh!
awww hij is schattig...nou zeg maar tegen je vriend dat je het qua uitgaven dan daarbij laat voor de komende jaar tot dat de kleine komt.....
ja haha. en ik geef eigenlijk al nooit echt uit hoor. en manlief is bijna jarig dus krijgt hij van mij een kerstboom want die wil hij zo graag hij zei van het weekend zomaar uit het niets dat hij ziels veel van mij houd! nou toen kreeg ik bijna tranen. ik dacht andere kant op kijken hihi.
awwww...komt allemaal goed eventjes de druk bij hem weg halen door gewoon niet te veel over babies te praten etc ja ja ik weet is moeilijk maar raas maar een beetje hier...hihihihi