suzuki alto en kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttie, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wie rijdt er in een Suzuki alto en welke kinderwagen past er achterin?
    wij hebben de Joolz besteld en heb er nooit aan gedacht om te vragen of die achterin mijn auto past omdat we met onze 1e auto waren zeg maar.
    is de Bugaboo kleiner opvouwbaar of maakt dat niets uit?
    ik heb hem besteld bij Babypark wat een half uur rijden is dus als iemand hier van het forum er ervaring mee heeft dan hoor ik het graag!

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

meestal lukt alles wel aardig hoor.
    als je de hoedenplank er maar uit haalt.
    in mijn nissan micra (95)
    past de mutsy urban rider.
    en kon ik ook een tandemwagen (achter elkaar) in kwijt.
    maar die gebruik ik inmiddels niet meer.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Inderdaad hoedenplank erachter en dan past het vast wel. Wel had ik altijd de wagenbak op de achterbank staan

4. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Ik heb een Hyundai Atos en had op zich wel aan hetzelfde probleem gedacht dus vooraf geprobeerd of de kinderwagen erin kon en dat lukte, evt een wiel eraf verder geen probleem. Bak op de achterbank en klaar.

Echter... toen de kleine 6 maanden was en de kinderwagen omgebouwd werd naar buggy past ie niet meer, moest ik elke keer het zonne/regenscherm eraf halen en de beugel. Niet te doen .. dus een buggy gekocht.

Nu is mijn dochter 20 maanden en ben ik over 3 weken uitgeteld voor nummer 2. Heb inmiddels de Phil en Teds Vibe gekocht en die past dus wel met beugelbar en achterin, het nestje kan ik er dan bovenop leggen want tja... de achterbank is nu bezet.

Dus probeer eea goed uit voordat je definitief iets koopt, totdat ik deze oplossing had gevonden was ik zelfs aan het overwegen om dan maar een grotere auto te kopen!

Bij babypark zag ik vanmorgen overigens dat de phil en teds vibe in de aanbieding was incl. reiswieg! Tja je moet dan overwegen wat je liever wil. Een vierwieler is op zich wel practischer/stabieler dan een driewieler maar voor mij was deze keuze het beste. Succes!!

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Ik denk niet dat dat gaat passen eerlijk gezegd. In mijn Toyota aygo past de Joolz iig niet. De Bugaboo is inderdaad veel kleiner in te klappen, dus dat kan denk ik wel, past bij ons iig wel. Ik heb een maxi cosi mura, die past ook gewoon. Joolz is nog best groot ingeklapt.

6. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Ik heb ook de Joolz en idd met hoedenplank erachter weg te halen past het wel. En ik had ook niet al te grote auto (suziki swift) En dan kinderwagenbak op de achterbank. Hoe dan ook het past uiteindelijk wel. Je kan beide grote wielen heel makkelijk eraf halen, mocht je het compacter willen maken.

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Mijn moeder heeft een Suzuki Alto, nog dat kleine oude modelletje.
    Daar past mijn X-adventure triple swivel niet in.
    Ja, als ze de achterbank plat gooit ;) maar anders niet.
    Dus weet niet hoe veel groter de Joolz is, en welk model Alto je hebt, maar in dat kleine oude modelletje is het dus nog maar de vraag of ie past.

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    mijn zus heeft een suzuki alto (nieuwste model). En de enige kinderwagens die er in pasten (in de bak dan) waren de bugaboo en de firstweels. Ze heeft uiteindelijk de firstweels gekocht omdat die maar 300/400 euro is.

Succes.

Deel Deze Pagina